Hugger aborren på mört? sina ega äter ju dom iaf så man borde kunna meta med en mindre aborre på samma sätt som ett gäddmete med 2 trekrokar och flöte och kan ju samtidigt hoppas på gädda
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
meta aborre?
Collapse
X
-
Ixu inte inloggad
tar aborren på dött bete?.. tänkte även prova sink n draw .. vet ej om det finns löja i indalsälven.. har sett småfisk hoppa i ytan undrar om det kan vara löja? måste man ha ett kastnät för att fånga dom eller?
eller en mörtstuga eller ett mjärde eller annat? finns gott om småmört och småabborre dock så en mörtstuga skulle nog inte vara fel
Kommentera
-
själv tycker jag att levande alltid är bättre än döt.. iux jag hade satsat på bottenmete med intagning och långa pauser paternoster rigg så att du får upp fisken från botten ett par dec sen kanske en propeller poå det för att egga lute xtra!Deluxe lures thats my work.
Kommentera
-
Jag kommer ihåg för ca 3-4 år sedan då jag tror en kille ifrån Västervik som hette Patrik Aronson (stämmer?) fångade någon stor abbore på runt 2,5kg på sink & draw och i samma veva introducerade tekniken för dom flesta sportfiskarna i Sverige.
Han hävdade att abborren näst intill krävde ett levande bete vid s&d medan gäddan gärna tog dött som levande.
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Sir Fish-a-lot, 2015-06-24, 10:36
|
670 svar
50 031 visningar
1 gilla
|
Senaste inlägg
av efc__
2026-06-13, 13:39
|
||
|
Startad av volvo51, 2021-10-19, 15:03
|
17 svar
1 843 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av JontaK
2025-10-21, 19:26
|
||
|
Startad av efc__, 2025-07-14, 23:52
|
22 svar
470 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av efc__
2025-07-22, 16:26
|
||
|
Startad av Donkeykong, 2026-05-30, 11:52
|
3 svar
231 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av Donkeykong
2026-06-05, 22:11
|
Kommentera