Glider inte linan ur "spåret" direkt av en vindpust? Och alltid är det lite linminne kvar, ser ut som om linan m¨åste vara spänd, ingen höjdare på ismetet.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Har du testat mini-nappalarm ?
Collapse
X
-
m@
Har testat larmet endast vid lite bottenmete (haspel) och vart inte direkt imponerad. Det svårt att stänga av larmet, en enklare on-offknapp hade underlättat en hel del. Nu måste man vrida underdelen och det är bökigt som fan. Alt. har det aktiverat men att stå ut med att larmet piper titt som tätt, men hur kul är det? Bra ljud i det i alla fall, dock inte reglerbart. Sen fann jag ingen bra placering på klingan där larmet inte är i vägen för linan under invevningen, problemet är kanske mindre på en multi dock. Slutligen trilskades larmet ibland, den tenderade att ibland inte pipa alls. Nää en ålpingla/floumarkör är överlägsen den här lösningen. För vem vill irra omkring på isen t ex och fundera på vilket spö som signalerar hugg? (om man inte kombinerar det med markör vill säga, men då är ju ingen vits med larmet ö h t tycker jag...)Senast ändrad av Guest; 2004-11-23, 14:20.
Kommentera
-
m@
Teoretiskt tror jag larmen kan fungera till gädda men inte till gös, i alla fall inte på det sätt jag bedriver det. Larmet förutsätter sträckt lina och det rimmar dåligt med gösismetet då jag bl a ger lite extra lina som gösen får bara för att inte känna av något motstånd i första läget. Vet att Linålen kör med nån form av självkrokande utrustning men personligen tycker jag tjusningen ligger just i att försöka lura gösen :-)
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse

Kommentera