Släpa skinn efter båt? Det låter som något som vi brukar göra när någon inte sköter sig i båten..
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
sämskskinn som mete?
Collapse
X
-
Jo, idén är ungefär den samma...:-)"Det är ingen idé att skynda sig om man inte vet var man är på väg. Man vet ju ändå inte när man är framme" - Nalle Puh
"Keep it simple"
//Jan O
www.fisheco.se
www.brofiske.net
www.magazinefisheco.se
Kommentera
-
Idag skulle jag testat..
Hej, kul med alla inlägg!
Idag skulle vara dagen då jag skulle testa tekniken. Tyvärr blev det grillfest istället, men det är ju inte så dåligt det heller!
Ska försöka komma iväg antingen imorgon eller på Fredag.
Tack för tipsen om att använda (o göra) fluga! Testar dock skinnet först..
Ha en bra dag!
Kommentera
-
Wirsen, från Ekholmen ???
Jag gick allt i grannklass med en wirsen på ekholmsskolan, kan det vara den samme ? MVH // Anders Reutermo (med tuppkammen !?)gravitate et accuratissime sit virtus
Team Gorilla - Karpsektionen .... No Monkey Business
Kommentera
-
Har för mig att jag läst om det i Tips&tricks i ngn fisketidning. Fast det var typ disktrasa i räkfräg som man sedan "dippade" i räkspad, fungerade eligt författaren skitbra!Ursprungligen postat av jöggeNär jag fjantade runt med flugspö så band jag lite flugor med sämkskinn som jag sedan kunde soaka i olika vätskor Tex räkspad mm. Då var det lätare att fånga arter som annars inte ville kasta sig över flugan. Har även använt det som extra dofthållare vid andra fisken så det kan nog funka!sigpic
Kommentera
-
Jo det har funkat hyggligt. Jag har en liten sämskskinns lapp ligger i metelådorna för Ål och Färna. Om jag skulle få slut på bete så kan jag alltid använda en sådan lapp!Ursprungligen postat av FlodebananHar för mig att jag läst om det i Tips&tricks i ngn fisketidning. Fast det var typ disktrasa i räkfräg som man sedan "dippade" i räkspad, fungerade eligt författaren skitbra!
Kommentera
-
Vem är förvånad? Att du hade tuppkamm alltså! =)Ursprungligen postat av richtermoJag gick allt i grannklass med en wirsen på ekholmsskolan, kan det vara den samme ? MVH // Anders Reutermo (med tuppkammen !?)Team Gorilla.
"No Monkey Business"
--Mer fiske, mindre fruntimmer--
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Metamera, 2025-03-11, 21:46
|
12 svar
641 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg