kan nån förklara fördelen med en pod framför banksticks - förutsatt att man inte fiskar på en brygga eller cementfundament...
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Pod eller banksticks
Collapse
X
-
Mycket stabilare... Oftast (iaf jag) fiskar hellre uppe på ett berg än inne i vassen... Bra att ha spöna samlade... sedan kan man ha ett spö på bankstick längre bort om man känner för det.Ursprungligen postat av CalleXkan nån förklara fördelen med en pod framför banksticks - förutsatt att man inte fiskar på en brygga eller cementfundament...
-
-Nope. Finns ingen fördel att förklara. (inte så konstruktivt svar nej, men ett svar dock)Ursprungligen postat av CalleXkan nån förklara fördelen med en pod framför banksticks - förutsatt att man inte fiskar på en brygga eller cementfundament...[FONT="Arial Narrow"]-Ta hänsyn till andra vid vattnet.
-Ta med skräpet hem.
-Var ödmjuk.
-Njut. Sluta hetsa o stressa.
-En dålig dag på/vid sjön är FORTFARANDE bättre än en bra dag på jobbet. [/FONT]
http://mammatalar.blogspot.com , Knudor Fnugelfufens Flurbaderf...
Kommentera
-
Det är bland annat det där med stabiliteten som jag är ytterst tveksam till... Nä - det får nog bli banksticks för hela slanten - tack för alla svar!Ursprungligen postat av GoldenMycket stabilare... Oftast (iaf jag) fiskar hellre uppe på ett berg än inne i vassen... Bra att ha spöna samlade... sedan kan man ha ett spö på bankstick längre bort om man känner för det.Senast ändrad av CalleX; 2006-08-02, 18:32.
Kommentera
-
Var det ett ultimatum hade man ju inte tvekat på Banksticks, går ju att använda till mycker mera än en pod.Ursprungligen postat av CalleXDet är bland annat det där med stabiliteten som jag är ytterst tveksam till... Nä - det får nog bli banksticks för hela slanten - tack för alla svar!sigpic
Kommentera
-
Nja - jag går i valet och kvalet att inhandla antingen en pod eller ordentliga pinnar...det är väl inte otroligt att jag köper en pod senare ändå - skönt att höra samstämmighetUrsprungligen postat av FlodebananVar det ett ultimatum hade man ju inte tvekat på Banksticks, går ju att använda till mycker mera än en pod.
Hur gör ni för att få ner banksticksen ordentligt? Jag funderade på att fixa en bit armeringsjärn som man kan göra hål med...Prologic har en modell med en borrkonstruktion men annars så är det bara råstyrka som gäller verkar det som. Min erfarenhet av sommartorkan är att min råstyrka är i underkant om man inte kan sätta dem precis i vattenbrynet... Förslag på modeller skulle också uppskattas!
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Tofft Hilding, 2026-04-08, 10:28
|
3 svar
182 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg