Lyftkraft Darts Pikefloat Big 60g??? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lyftkraft Darts Pikefloat Big 60g???

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Hej på er alla metare!

Jag har traditionellt mest metat efter småfisk med majs och höjdpunkten har då varit lite större sutare. Efter det har jag testat med räka och har fått en fin abborre och en liten gädda på det. Däremot har inte räka varit någon höjdare för min del utan det går rätt lång tid mellan de större fiskarna. Upplever att kombon majs + träget mäskande ger betydligt bättre fångst än räka.

Så min fråga gäller mete med död mört som jag tänkte testa för att fånga mig en gädda eller två.

Fråga 1: Om jag fiskar från land, hur länge brukar ni vänta efter att ha kastat ut innan ni provar ett nytt ställe? Och brukar ni efter utkast, vänta och sen veva in några meter, vänta, veva in. Eller kastar ni ut, väntar, vevar in och väljer ett helt nytt ställe?

Fråga 2: Om man fiskar från roddbåt, brukar ni förändra taktiken jämfört med att fiska från land? Och i.s.f. hur?

Sista frågan 3 gäller bottenmete. Är det värt att testa? Och i.s.f när brukar ni köra med det kontra vanligt flötmete?

// N

Kommentera

Ursprungligen postat av efc__ Visa inlägg
      Hej på er alla metare!

Jag har traditionellt mest metat efter småfisk med majs och höjdpunkten har då varit lite större sutare. Efter det har jag testat med räka och har fått en fin abborre och en liten gädda på det. Däremot har inte räka varit någon höjdare för min del utan det går rätt lång tid mellan de större fiskarna. Upplever att kombon majs + träget mäskande ger betydligt bättre fångst än räka.

Så min fråga gäller mete med död mört som jag tänkte testa för att fånga mig en gädda eller två.

Fråga 1: Om jag fiskar från land, hur länge brukar ni vänta efter att ha kastat ut innan ni provar ett nytt ställe? Och brukar ni efter utkast, vänta och sen veva in några meter, vänta, veva in. Eller kastar ni ut, väntar, vevar in och väljer ett helt nytt ställe?

Fråga 2: Om man fiskar från roddbåt, brukar ni förändra taktiken jämfört med att fiska från land? Och i.s.f. hur?

Sista frågan 3 gäller bottenmete. Är det värt att testa? Och i.s.f när brukar ni köra med det kontra vanligt flötmete?

// N
      Du borde kanske startat en egen tråd?

Kommentera

Börja här och läs..

Kommentera

Ursprungligen postat av Najad Visa inlägg
          Toppen, tackar så mycket! // N

Kommentera

Ursprungligen postat av Sundström76 Visa inlägg
            Click image for larger version

Name:	IMG_2462.jpeg
Views:	580
Size:	101,3 KB
ID:	2625715 Vanliga dartsflötena är ju rätt bra viktade men bara kört 15 och 20g och där viktar jag bara ner betet lite
            bilden är hur det står oblyat
            konstigt! jag har 10g varianten och det står ej upp med en enkelkrok, så jag måste vikta med något tyvärr..

Kommentera

Ja det var märkligt om samma serie är viktade olika , det är varianten med genomlöpande Lina ? Så du inte har bombardavarianten med utanpåliggande ögla

Kommentera

Ursprungligen postat av Sundström76 Visa inlägg
                Ja det var märkligt om samma serie är viktade olika , det är varianten med genomlöpande Lina ? Så du inte har bombardavarianten med utanpåliggande ögla
                Mycket märkligt, detta är en 20g och den står upp, har även en staxodal 20g. Har inte min 10g hemma just nu men ska testa den igen imorgon.
                Bifogade filer

Kommentera

Är på jakt efter en sådan ifall någon vet var man kan få tag på en, (svenska marknaden alltså). Thill pro series weighted heter den.
                  Bifogade filer

Kommentera

Japp 10gram flötet står ej upp, måste vara defekt?
                    Bifogade filer

Kommentera

Står bombarda på det där så det vette fasen faktiskt bombarda är väl mer tänkt för typ flugor och sånt inte mete förtyngningsmässigt för då kastar du väl ut o vevar in ? Bombarda är inte min grej riktigt än

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Tofft Hilding, 2026-04-08, 10:28
                      3 svar
                      205 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sir Fish-a-lot  
                      Startad av efc__, 2026-07-13, 21:51
                      7 svar
                      237 visningar
                      1 gilla