Han använder sig av det i båda.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Backwinding
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Cyprinus Visa inläggHan använder sig av det i båda.
Ok jag ska se efter med en gång.
Kommentera
-
Backwinding innebär att du slår av den funktionen på din haspelrulle som gör att veven bara kan gå en väg. I detta läget kan alltså veven gå åt båda hållen. Och i detta fallet används det alltså för att ge fisken lina genom att veva bakåt när man drillar.Ursprungligen postat av pasavis Visa inläggEftersom jag inte är helt säker på vad backwinding är så undrar jag om ni har sett nån film på youtube eller liknande där de fiskar på detta sätt?
/Johan
Kommentera
-
nej han släpper lite på trycket med fingret och låter fisken ta lina genom att veven slår baklänges. han använder inte bromsen.Ursprungligen postat av Sg Visa inlägghan höll fingret mot bygeln och släppte efter genom att släppa trycket med fingern. Han hade dock lika gärna kunnat köra bromsen löst inställd och haft fingret mot spolen ist.Fk Rutilus
Kommentera
-
Det var ju det jag skrevUrsprungligen postat av Cyprinus Visa inläggnej han släpper lite på trycket med fingret och låter fisken ta lina genom att veven slår baklänges. han använder inte bromsen.
jag skrev att han lika gärna hade kunnat köra låg broms och haft fingret mot spolen ist.
Hade lixom gett samma efekt. Bortsett från att bromsen kanske hade varit tillräckligt låg får att han inte skulle kunnat veva in fisken.
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Tofft Hilding, 2026-04-08, 10:28
|
3 svar
178 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg