Kläder för mete - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Kläder för mete

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Kläder för mete

Tjena!

Min första post...

Skulle behöva lite hjälp med att nysta i den uppsjö av kläder som finns. Jag letar efter jacka och byxa för vår- och höstmete. Kraven är att jackan ska ha kapuschong och bra passform/kvallité. Byxorna bör vara hängselförsedda. Alltihop ska vara estetiskt tilltalande, ha camomönster och givetvis stå emot vatten efter bästa förmåga.

Har sneglat lite åt Prologics klädkollektion, men har ingen aning om kvallitén på denna.

Lägg gärna upp länkar på det ni tipsar om.

Tacksam för hjälp!

Mvh Jonas
    Pike for life

Själv kör jag med en Prologic Max4 Thermo Armour, anväder dock bara jackan utan den avtagbara fleecejackan som medföljer. Är hittils nöjd med den, sneglar dock åt en Geoff Andersson Dozer jacka.
    Byxorna jag använder är Geoff Andersson Urus 3 neopren, extra förstärkt version av Urus 2.
    De helt klart bästa byxorna jag haft, är dock inga camobyxor.
    Har även ett par Prologic Max1 Spring Trousers, vid rent senvår tidig höst fiske.
    Om jag skulle köpa ett camoset för den kallare årstiden skulle jag satsa på Prologic Max4 kläder.
    Vid varmare väderlek Prologic Max1.
    Kan även rekomendera ett för många okänt märke, Free Spirit. Har själv inga jackor ellen byxor från dom, men känner många som har det och de är helnöjda.
    Geoff Andersson kläderna hittar du på tex Normarks hemsida.
    Free Spirit kläderna på länk via www.sportfiskecenter.se, de har ensamrätt i Sverige på dessa.

Kommentera

Ursprungligen postat av lobworm Visa inlägg
      Själv kör jag med en Prologic Max4 Thermo Armour, anväder dock bara jackan utan den avtagbara fleecejackan som medföljer. Är hittils nöjd med den, sneglar dock åt en Geoff Andersson Dozer jacka.
      Byxorna jag använder är Geoff Andersson Urus 3 neopren, extra förstärkt version av Urus 2.
      De helt klart bästa byxorna jag haft, är dock inga camobyxor.
      Har även ett par Prologic Max1 Spring Trousers, vid rent senvår tidig höst fiske.
      Om jag skulle köpa ett camoset för den kallare årstiden skulle jag satsa på Prologic Max4 kläder.
      Vid varmare väderlek Prologic Max1.
      Kan även rekomendera ett för många okänt märke, Free Spirit. Har själv inga jackor ellen byxor från dom, men känner många som har det och de är helnöjda.
      Geoff Andersson kläderna hittar du på tex Normarks hemsida.
      Free Spirit kläderna på länk via www.sportfiskecenter.se, de har ensamrätt i Sverige på dessa.
      Kanon!

Geoff Anderson ligger lite utanför min prisklass även om jag har förstått att det rör sig om bra kvallité.

Vad det gäller Sportfiskecenter och deras hemsida så lämnar den lite övrigt att önska i funktion och andvändbarhet. Hittar inga Free Spirit-kläder överhuvud taget...

Tack för tipsen!

Mvh Jonas
      Pike for life

Kommentera

Sidan är uppdaterad med en massa "Frisse" kläder nu, vi har inte hunnit det innan, men nu är de uppe. Sidan är under en massiv uppdatering hela tiden, och det är galet mycket att göra, men den blir bättre för varje dag. Hoppas du hittar det du söker, och förlåt att vi inte hade det upplagt när du sökte det...
        mvh // Nasar´n
        http://www.sportfiskecenter.se

Kommentera

Jag kan rekommendera "The Carpy Storm Jacket" och "The Carpy Waterproof Bib ‘n’ Brace" så har du ett grymt set som tar dig igenom det suraste höstrusk!
          Gå in på "Mete", sedan "Kläder/Skor", sedan "Free Spirit" så hittar du godsakerna!

Kommentera

Tackar!

Nu fungerar den fint... Och kläderna ser jättetrevliga ut!

Mvh Jonas
            Pike for life

Kommentera

Har använt Max 4 Thermo Armor Jacket sen i april. Tyvärr (?) inte testat den i kraftigt regn än så kan inte säga så mkt om hur den håller för det. Men än så länge tycker jag att den har varit helschysst. Innerfodret går att ta ut och funkar helt ok som en separat fleecetröja. (har tillochmed egen brodyr och fickor osv)

Använder fleecefodret löst ganska mkt. Den är ju bra som vårjacka och höstjacka osv. På sommaren är den såklart inte så användbar med fodret innuti annat än på kvällar/nätter/mornar när det är kallt. Man kan ha jackan utan innefodret med och då är den inte så varm. Dock är den inte lika skön att ha på sig utan innefodret.

Jag tycker jackan är sjukt prisvärd än så länge iallaf. Man får en fleecetröja, en jacka till priset som ligger under de flesta endast jackor.

Kommentera

Ursprungligen postat av Aenima Visa inlägg
                Tackar!

Nu fungerar den fint... Och kläderna ser jättetrevliga ut!

Mvh Jonas
                Ja, de är grymma. Engelska metare har ju en del att välja på, och där är Free Spirit väldigt populära. Vi försöker hålla priserna så lågt att det inte ska vara billigare att skicka efter, utan köra Engelska priser, och bara räkna om pundet lite högre, så att vi täcker mindre valutaförändringar...

Kommentera

vet inte om detta är vad du söker men här finns bra kläder: www.engelsons.se
                  www.garderoben.se
                  Senast ändrad av pasavis; 2008-06-06, 09:58.

Kommentera

Noen som har prøvd Shimano sine Tribal jakker og bukser? erfaringer? Prylbögen i meg har lyst på et sett :P
                    Fishing, with me, has always been an excuse to drink in the daytime

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Metamera, 2025-03-11, 21:46
                    12 svar
                    621 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg jimmy85
                    av jimmy85

Startad av efc__, 2025-06-04, 14:25
                    9 svar
                    470 visningar