Det är flera fel på många tafsmtrl... Kordas är både extremt tunn, mjuk och knytbar, mycket bra om den håller. Har du testat den på gädda och misslyckats? Är tacksam för info.
Det är som vanlig flätlina (fast lite mer nötningståligt) kommer knappast att hålla för några gäddor....använd istället någon 49-trådig vajer (E.T gör sånna även drennan o fox tror jag?) Vilka fel hehe?
Om du nu tvunget inte vill använda vajer så borde väll tafmaterial till malfiske vara det mest lämpliga. Catfish-pro gör ett som heter Catlink som borde funka helt ok i de lägre diametrarna (40-50lb) det gör även två andra som heter KevsteelX och Pikesafe Wire som också verkar riktigt nice(har ej kört me dem själv) men tycker fortfarande du ska köra med vajer om du ska fiska efter grov gädda.....
Okej, jag skall egentligen fiska borre men har redan landat drömborren. Varje tur biter ca 10st gäddor av tafsen vid borrefisket, en del är riktiga pjäser. Nu kan jag skita i FINLIRET efter borre (kommer med stor sannolikhet aldrig få en större även om det finns en möjlighet) och köra en kombi som både skall kunna ge monsterborrar (nästa dröm, den över 3kg) och landa fetegäddorna. Givetvis vill jag fiska med en sofistikerad och diskret utrustning som möjligt för att inte skrämma bort den över 3...
Tack för tipsen i sista inlägget, skall investera i de mtrlen du nämnde av dem jag inte provat.
Varför inte fokusera på en art ställer sig säkert några frågande till... de som vet var jag fiskar och hur man skall fiska där (efter borre med gäddor som bonus eller hatobjekt) förstår vad jag menar!
Men snart måste det komma ut ett tafsmtrl som både är extremt mjukt, följsamt, hållbart, knytbart och fungera även i tunnare dimensioner för gäddfiske!!!
Kommentera