Free Spirit karpspö ! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Free Spirit karpspö !

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av N-R-G Visa inlägg
    Emil: Om du går in i butiken och frågar så kanske de har 2st "gamla" spön som är utgående eller demo ex som du kan få billigt, så lås dig inte vid någon speciell modell (fast de är bra att du har lite koll) Såg att du skulle köpta två stycken daiwa rullar, personligen så tycker jag inte du skall köpa dessa två rullar satsa på någonting bättre, är tveksam om de kommer hålla i längden, lägg hellre lite extra pengar på rullarna och köp ett par billigare spö

Se bara till så du får pengar över till beten, lina o riggtilbehör....Lätt o "bränna" alla stålar på spön
    okey! du har nog rätt! ska nog köpa 2 st shimano GTE baitrunner isället då, och några utgående spön.
    och tack för alla bra svar!
    //Emil
    http://minimetarna.blogspot.com/
    [FONT="System"]MiniMartins och min blogg![/FONT]

Vet du vad det är för skillnad på den ena och andra änden av ett metspö?
    Jo, i den ena sitter i metmask och i den andra en latmask

Kommentera

Ursprungligen postat av Sn1rpex Visa inlägg
      som gutbucket sa fråga personalen

du är medveten om 25 kg gränsen va ? om du nu ska flyga dvs .
      um free spirit e class rod blanks = det är bara klingan utan grepp . rod blanks är bara lösa klingor som du kan bygga spö på

mvh Paul
      ja, jag vet att gränsen är 25kg. Men jag hade ingen aning om att det bara va klingan!.. hehe, jag tänkte att det måste ju fan va ett spö som e så pass dyrt

Kommentera

Och det är väl derass billigaste klass?
        Keep talking about me, You are just making me famous..
        MainlineTeamSweden http://www.sportfiskecenter.nu/sida....d=67&urubID=29
        www.Sk-fiskpinnen.com

Kommentera

Ursprungligen postat av Jimmiee Visa inlägg
          Och det är väl derass billigaste klass?
          ja jag vet, men jag trodde typ att det var ett spö som inte va så bra som alla andra free spirit typ :S men skit samma om det där "spöt"
          men tack för alla svar iallafall !

Kommentera

Om du åker med Ryan Air, och en del andra för den delen, brukar de ha speciella förmånliga priser för "skipack" och "golf bags". Det brukar man få med spöna som. Framför allt med Ryan Air. De brukar vara snikna med allt annat men just för spön etc har de en väldigt generös viktgräns.
            Mete framför allt!
            www.Metetorget.com

Kommentera

Ursprungligen postat av benste Visa inlägg
              Om du åker med Ryan Air, och en del andra för den delen, brukar de ha speciella förmånliga priser för "skipack" och "golf bags". Det brukar man få med spöna som. Framför allt med Ryan Air. De brukar vara snikna med allt annat men just för spön etc har de en väldigt generös viktgräns.
              ja, som du säger så åker jag med ryan air, men hur ska jag ta med spöna? i en lång kartong eller funkar det ifall jag tar dom i en holdall som jag även ska köpa där ?
              men jag bestämde mig för att köpa två stycken Prologic classic carp för 625 st och 2 st Okuma max 4 baitfeeder med aliminiumspolar. Dom lär iallafall duga för mig. Och så ska jag ju också köpa ryggsäck, holdall, och massa krokar, lead clips, lina osv.
              //Emil

Kommentera

Det är ganska onödigt att ställa in sig på vad man ska köpa innan man har åkt.Som Jr sa, så hjälper dom dig på plats till det du tycker är bäst och till dina priser.Skulle nog inte heller köpa okuma rullarna =) Hoppas du blir nöjd över det du kommer inhandla.
                Keep talking about me, You are just making me famous..
                MainlineTeamSweden http://www.sportfiskecenter.nu/sida....d=67&urubID=29
                www.Sk-fiskpinnen.com

Kommentera

Precis. Var open minded. Du får hjälp där.

Köp plasttuber där. Brukar kosta runt en hundring styck. Om du har plats så ta med dig et spöfodral eller "skidfodral" i din vanliga packning. När du checkar in köper du ett tillägg för din utrustning. Gör man normalt i en speciell kassa/reception före du checkar in. Inte i incheckningsdisken. Kolla in Ryan Airs hemsida. Det står faktiskt ett speciellt stycke om just skidor, spö, golfklubbor etc
                  Mete framför allt!
                  www.Metetorget.com

Kommentera

Ursprungligen postat av emil1110 Visa inlägg
                    men hur ska jag ta med spöna? i en lång kartong eller funkar det ifall jag tar dom i en holdall som jag även ska köpa där ?

//Emil
                    Se till att all personal på flygplatsen kan tyda vad du har i grejorna bara.
                    I sommras så visade sig mitt nyköpta holdall vara för litet för mina spön.

Så innan hemresan fick jag tag i en avlång typ av holdall på någon marknad som senare på flygplatsen tycktes innehålla gevär...

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Metamera, 2025-03-11, 21:46
                    12 svar
                    599 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg jimmy85
                    av jimmy85

Startad av efc__, 2025-06-04, 14:25
                    9 svar
                    464 visningar