Spö till pojkvännen! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Spö till pojkvännen!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Spö till pojkvännen!

Vad ska jag välja för spö till pojkvännen? Jag hade tänkt att jag skulle ge det i julklapp eller ska jag ge honom ett persentkort? det får kosta max 1500, några tips kanske??
    Undrar oxå om någon har ett ekolod som kan rekomenderas

Ursprungligen postat av Zuperstar Visa inlägg
    Vad ska jag välja för spö till pojkvännen? Jag hade tänkt att jag skulle ge det i julklapp eller ska jag ge honom ett persentkort? det får kosta max 1500, några tips kanske??
    Undrar oxå om någon har ett ekolod som kan rekomenderas
    För att kunns svara på en sån fråga behövs lite mer info..

Vad brukar han fiska efter och vilkte fiskesätt (spinn, jerk, mete osv)?
    Ska det vara spö med rulle?
    Vad för grejer har han i detta nu?

Kan även vara bra att veta om det fiskas från båt eller från land.. Lite mer info så ska vi nog kunna hitta något han skulle bli helt nöjd över!
    // Johan Sjölén

http://johansjolen.blogspot.com/

Kommentera

Ursprungligen postat av johan_83_ Visa inlägg
      För att kunns svara på en sån fråga behövs lite mer info..

Vad brukar han fiska efter och vilkte fiskesätt (spinn, jerk, mete osv)?
      Ska det vara spö med rulle?
      Vad för grejer har han i detta nu?

Kan även vara bra att veta om det fiskas från båt eller från land.. Lite mer info så ska vi nog kunna hitta något han skulle bli helt nöjd över!

Spö med rulle vi brukar fiska från både land och båt, just nu har han ett gammalt spö som han säkert har haft i många år. Linan är inte heller den bästa. Jag är inte så där jätte "haj" på spön och rullar och sånt :P

Är ju blondin ha ha ha

Kommentera

Spö med rulle vi brukar fiska från både land och båt, just nu har han ett gammalt spö som han säkert har haft i många år. Linan är inte heller den bästa. Jag är inte så där jätte "haj" på spön och rullar och sånt :P

Är ju blondin ha ha ha
        Haha..
        Ok, men för 1500kr får du riktigt bra grejer.. men nästan så du skulle besöka en fiskeaffär och förklara situationen så hjälper de dig och du kommer få ett bra set..
        Men som det känns så ett spö på 9 fot och kastvikt runt 15-50g tror jag skulle vara ganska lagomt.. Sen en flätad lina mellan 0,15-0,20..
        // Johan Sjölén

Kommentera

Som "allt-i-allo" set så rekommenderar jag ett haspelset men ungefär 9 fots spö 15-40 gram + någon lämplig haspelrulle.

Om du skall köpa något så är det helt rätt tid att göra det nu, de flesta fiskeaffärer börjar med sina höstreor nu.

Har du någon butik i närheten så åk förbi och kolla på något, ska du köpa ett paket kan du säkert pruta en del.

Annars är det väl att kolla upp någon butik på nätet, ring och fråga lite. Som tjej kan du garanterat pruta mer än en kille, vilket butiksbiträde som helst i en fiskebutik blir överlycklig av att sälja en utrustning till en tjej. Kundkretsen består väl vanligtvis av ungefär 99,9% killar.
          Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......

Slår du mig så är du värdelös! Så det så!

Läs min fiskeblogg:

http://blogg.fjallfoto.se

Kommentera

Haha..
            Ok, men för 1500kr får du riktigt bra grejer.. men nästan så du skulle besöka en fiskeaffär och förklara situationen så hjälper de dig och du kommer få ett bra set..
            Men som det känns så ett spö på 9 fot och kastvikt runt 15-50g tror jag skulle vara ganska lagomt.. Sen en flätad lina mellan 0,15-0,20..
            Okej, men vilket märke ska jag kolla efter? Han ska ju ha ett riktigt kvalitets spö för att han förtjänar det bästa och så är han ju ute efter att fåna dom där STORA fiskarna

Kommentera

Okej, men vilket märke ska jag kolla efter? Han ska ju ha ett riktigt kvalitets spö för att han förtjänar det bästa och så är han ju ute efter att fåna dom där STORA fiskarna
              Alltså, i den prisklassen är det till 99% bra grejer! Men köp ett spö av märket Berkley eller Shimano då samt en shimanorulle, så får du bra grejer! Berkley series One gilllar jag, och som sagt så kan man nog få ner priset på dem nu på hösten!
              // Johan Sjölén

Kommentera

Alltså, i den prisklassen är det till 99% bra grejer! Men köp ett spö av märket Berkley eller Shimano då samt en shimanorulle, så får du bra grejer! Berkley series One gilllar jag, och som sagt så kan man nog få ner priset på dem nu på hösten!
                Okej, tack så hemskt mycket för tipset

Kommentera

Okej, tack så hemskt mycket för tipset
                  Så lite så.. skriv ner vad det blev för något sen nu då samt vilket pris du kunde pruta till dig
                  // Johan Sjölén

Kommentera

Vad e det för fisk han ska fiska, ett 40 gramsspö funkar för det mesta men inte dom riktigt stora göddorna

Berkley och Black Bull e riktigt bra, blackbull e otroligt bra för priset...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Sir Fish-a-lot, 2011-06-08, 23:13
                    113 svar
                    18 477 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg -martin-  
                    Startad av -martin-, 2013-08-08, 17:59