Hur använder jag dessa flöten? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hur använder jag dessa flöten?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Hur använder jag dessa flöten?

Hej jag har erfarenheter av att fiska med långspön med små flöten som detta:

Och som ni vet så brukar dessa flöten ha en ögla på kroppen eller så är det ett hål, Mitt problem är att flera av flötena jag beställde från metebolaget har inte hål eller en ögla så jag antar att man använder silikon slang? eller hur gör man?

varför finns det ingen ögla eller hål nån som vet?

Flötena fästes med silikonslang upptill och nedtill på linan och fiskas i strömmande vatten men jag använder mina helt oortodoxt i alla lägen.
    Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Ursprungligen postat av BeBest Visa inlägg
      Flötena fästes med silikonslang upptill och nedtill på linan och fiskas i strömmande vatten men jag använder mina helt oortodoxt i alla lägen.
      Ok tänkte nästan det, gör man samma sak med denna typen? http://www.metebolaget.se/viewitem.p...=860&catid=101

Kommentera

Och en till fråga vad står nr för? tex 14 x 4 liksom hur vet man hur många gram ett flöte ligger på

Kommentera

When Im feeling down.I just slide in something with Bob Nudd in the Dvd player.5 minutes after i cant help myslef smiling..

Kommentera

Ursprungligen postat av addicted2napp Visa inlägg
            jag använders stotz :/

Kommentera

nån som har ett svar för användning av stotz?

Kommentera

Stotz är bara ett Preston brand av en sorts style-sänken... De har fortfarande en storleksangivelse på sig misstänker jag. Vad menar du?

Angående Avon och Stickflöten: Avon är gjorda för att fiskas med bulk. Stickflöte för att ha sänken spridda (mera om the drop så att säga). Båda modellerna är hopplöst föråldrade. Bara anglofiler till specimenmetare som använder dem.
                Mete framför allt!
                www.Metetorget.com

Kommentera

Anglofil.Jag känner mig träffad
                  When Im feeling down.I just slide in something with Bob Nudd in the Dvd player.5 minutes after i cant help myslef smiling..

Kommentera

Ursprungligen postat av benste Visa inlägg
                    Angående Avon och Stickflöten: Avon är gjorda för att fiskas med bulk. Stickflöte för att ha sänken spridda (mera om the drop så att säga). Båda modellerna är hopplöst föråldrade. Bara anglofiler till specimenmetare som använder dem.
                    Jag är lite av en "flötofil". Har både avon, chubber, stick och boloflöten till strömmande vatten (har hittills bedrivit flötmete i strömmande vatten väldigt sporadiskt). Vad tänker du på för "nyare flötestyper" till detta? Disc-flöten (som nedan)?

Ett av Cralussos flöten verkar intressant:

Avonflöten tycker jag är bra om man trottar (ungefär: "låter flötet gå med strömmen"). Bolo-flöten är väl mer konstruerade för att "hålla igen" - d.v.s. fiska statiskt i strömmande vatten?
                    Senast ändrad av Sir Fish-a-lot; 2011-08-14, 13:09.
                    sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Metamera, 2025-03-11, 21:46
                    12 svar
                    632 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg jimmy85
                    av jimmy85

Startad av efc__, 2025-06-04, 14:25
                    9 svar
                    486 visningar