Liten baitrunner/baitfeeder/rulle med frikopplingsfunktion - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Liten baitrunner/baitfeeder/rulle med frikopplingsfunktion

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Liten baitrunner/baitfeeder/rulle med frikopplingsfunktion

Behöver hjälp med tips på den minsta baitrunner/baitfeeder/rulle med frikopplingsfunktion, som finns att uppbringa på den svenska marknaden. Gärna vart den finns att köpa också. Rullen skall användas primärt till abborrfiske.

Tack på förhand
    Daniel
    Team Gorilla.

"No Monkey Business"

--Mer fiske, mindre fruntimmer--

För några år sedan så letade jag runt både i England och Sverige efter den minsta baitrunnern jag kunde hitta. Fick tag på en Daiwa Regal Bri plus i 3500 storlek. Känns dock för stor för abborre, men är ändå den minste jag fick tag på. Är en riktigt fin rulle dessutom.

Bloggen | Portfolio

Kommentera

Okuma har några varianter i 30-storlek. Skulle vilja ha tag i mindre, men om man jämför med min nuvarande rulle, är allting litet. Det behöver inte vara världens bästa rulle då abborrfiske sällan brukar slita ut prylarna.
      Team Gorilla.

"No Monkey Business"

--Mer fiske, mindre fruntimmer--

Kommentera

Den jag har sneglat på inför vinterns riktade ismete på abborre heter Okuma Avenger BaitFeeder 20A o ligger på runt 40 USD styck på eBay. Verkar liten å nätt, drygt 250 gram i vikt jämför med de 2 Shimano DL 2500 FA som jag köpt, tror de väger en 450-500 gram styck och känns stora för att vara "Shimano´s minsta baitrunners"...
        [FONT="Arial Narrow"]-Ta hänsyn till andra vid vattnet.
        -Ta med skräpet hem.
        -Var ödmjuk.
        -Njut. Sluta hetsa o stressa.
        -En dålig dag på/vid sjön är FORTFARANDE bättre än en bra dag på jobbet. [/FONT]

http://mammatalar.blogspot.com , Knudor Fnugelfufens Flurbaderf...

Kommentera

Juste, jag har en Okuma Longbow LB30 men den är gammal. Från 2002. Den minsta rullen med baitrunner vet jag att den är i 30-storlek.

Nuförtiden är det Shimano som tillverkar nån rulle i 2500 storlek. Men jag känner inte namnet på modellen. Kanske finns andra märke också men jag känner inte.
          Tight lines!
          CDan

Proffs på att lära masken att simma.

Kommentera

2010 lanserade Shimano en serie med små baitrunners (2500 samt 4000-storlek), och har fått väldigt goda betyg.

Kommentera

Ja, precis: Shimano 2500 rullen tar lika mycket lina som Okuma i storlek 30 och Shimano 4000 som Okuma i storlek 40.

Jag använder alltid som storlek på rullar det som vissa tillverkare och däribland Okuma använder alltså storlek 30 betyder att rullen tar 100 m nylon lina i tjocklek 0,30mm, osv. För mig blir det lättare att jämföra storleken på rullarna.
              Tight lines!
              CDan

Proffs på att lära masken att simma.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Metamera, 2025-03-11, 21:46
              12 svar
              621 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg jimmy85
              av jimmy85

Startad av efc__, 2025-06-04, 14:25
              9 svar
              470 visningar