Specimentfiske efter karp komplett paket med 3spön ,tält , mm förslag önskas - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Specimentfiske efter karp komplett paket med 3spön ,tält , mm förslag önskas

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Specimentfiske efter karp komplett paket med 3spön ,tält , mm förslag önskas

-Vill planera budget och utrustningen för carpfisket nästa år.
    -Ni som bedriver eller bedrivit detta fiske, vad kostar det ca?
    -Jag vill ha normalt bra prylar och jag vill ha det bekvämt med bra tält, sköna stolar mm

3spön
    3rullar
    3nappalarm med sep mottagare
    såndär hållare för spöna
    mäsk-boilies-boost mm
    allt från lina till flöten i en låda, reservgrejjer mm
    fiskekort för karpfiske
    lagom bra tält och övrig camping utr samt vagn
    mm mm

kommer jag undan med 15k ?
    sedan tillkommer fiskekort ,boilies mäsk mm för ca 3tusen per år>? kommer jag klara mig på 18k första året
    ifall man fiskar varannan helg , 2 dar med 3spön ute, normal mäskning?

Vad ska jag tänka mer på ?
    duger min BFT avkrokningsmatta för gädda på 135cm?

året där efter får det bli radiostyrd mäskbåt mm ifall jag trivs med karpfiske, men det är ju senare det och ultralyx bara.

Camping livet klarar jag av, det har jag vart med om förr och trivs med det ett par dagar då och då.

Vart handlar man speciment utr ekonomist ? england via webben?
    lite länkar och tips skulle uppskattas.
    tips på prisvärda fungerande boilies-mäsk mm, smaker, typer ? märken>? vart? prisvärda spön? rullar? mm mm ?
    hur långa spön? hur starka spön?
    vilken storlek och typ på rullar ?
    Senast ändrad av mrvanilla; 2011-10-27, 21:57.

Här har du en bra artikel från Svensktmete.se där dom tar upp utrustning och allmänt vetande omkring karpmete för nybörjare.

Spön som är 12fot långa med en 2.75lbs-3lbs testkurva är en bra start, baitrunner-rullar i storlek 6000-10000, nylonlina 0.35 eller grövre, bra och skonsamma prylar att väga fisken i. Välvadderad avkrokningsmatta är ett måste! Boilies är det rätt personligt vilka boilies man haft bra fiske på ang. smak/doft. Testa några påsar stinkande boilies (halibut, crab, squid) och några påsar söta/godis-boilies (pineapple, scopex, strawberry).
    Senast ändrad av GbgRobin; 2011-10-27, 22:30.

Kommentera

jätte tack för info och länken

Kommentera

Rekommenderar dig att kolla på engelska sidor, t ex https://www.tackleuk.co.uk/#index/ . Det kan vara lika billigt som begagnade saker är här i Sverige.

Kommentera

fan va bra priser, är det dyrt med frakt på större prylar som 3st spön, en tält mm ?
          det blir liksom en jätte paket på 40kg kanske med allt och 3tuber antar jag? erfarenheter ang fraktpriser gällande tuber och jättepaket från uk hit?

Kommentera

Nu har inte jag köpt från TackleUK någon gång, men folk från forumet som köpt mindre prylar enstaka gånger, eller ett spö, därifrån har fått sakerna ganska snabbt. Fraktpriserna är en aning höga, men det går man såklart räkna med när handlar om otympliga saker och utlandsfrakt. ~410kr frakt mellan 11-25kg.
            Tackleuk is the largest online fishing tackle shop in the UK & Europe. With all categories of fishing tackle available at amazing prices.

Kommentera

jag skulle kolla runt på diverse metesidor och handla begagnat tex karpklubben, svensktmete
              UFF

krångla inte till det.

StarBaitsHunters
              minken.bloggsida.se/

Kommentera

Köpte allt nytt från UK, gick fasiken på 34tusen spänn
                nu blir sambon glad igen

Kommentera

Budget utrustning du köpt? Måste vara dåliga grejer om du kom undan med endast 34 tusen kr.

Kommentera

haha

Tackleuk is the largest online fishing tackle shop in the UK & Europe. With all categories of fishing tackle available at amazing prices.

det är värsting ju

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Metamera, 2025-03-11, 21:46
                    12 svar
                    591 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg jimmy85
                    av jimmy85

Startad av efc__, 2025-06-04, 14:25
                    9 svar
                    462 visningar