Mest överskattade Jerkbait??? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Mest överskattade Jerkbait???

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• 4-Play kass?? Ca 1000ggr bättre än X-Bustern... Har räddat flera i övrigt fisklösa dagar!! Iofs mer ett spinn än jerkbete kan jag tycka. Annars är mantan utan tvekan det mest överskattade betet, skitkul att fiska med - Omöjligt att kroka nåt på...

Ursprungligen postat av Starjonken Visa inlägg
    Herky-Jerky, jag gillar inte plagiat! Savage Gear's 4-play är oxå kass!

Kommentera

• Ursprungligen postat av Shanghai Lilly Visa inlägg
      Expensive handmade jerkbaits!
      håller helt med. många hemsnidade dyra beten är för överskattade. visst är dom fina men oftast inte nå vidare när det gäller att få fisk.

Kommentera

• Tycker det är underhållande att första sidan på tråden är fylld med hat mot Bulldawg
        Hette tidigare Fisktutte, nu heter jag inte så...

Kommentera

• Ursprungligen postat av Starjonken Visa inlägg
          Herky-Jerky, jag gillar inte plagiat! Savage Gear's 4-play är oxå kass!
          Herky-Jerk plagiat på vad?? Om du syftar på buster jerk så är knappast Buster jerk ett orginal . Buster jerk är en kopia i plast på hollänska beten om det nu är ACE ja kan inte så många andra .
          Det berättar ju tom buster i gäddfeber inte att det är en kopia utan ja kolla det själv.

/Fredrik

Kommentera

• Suick jerkbaits. finns inte en chans att fiske de in utan att tappa kontakten.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Mr Quiksilver Visa inlägg
              Suick jerkbaits. finns inte en chans att fiske de in utan att tappa kontakten.
              Då fiskar du fel... Eller du kanske tror att det är en glider och ska fiskar som t.ex. en Buster?

[FONT=Impact]Blogg[/FONT]

[FONT=Impact]Filmer[/FONT]

[FONT=Georgia][FONT=Impact]Kepsen på, fisk vi få![/FONT][/FONT]

Kommentera

• Suick är ett bra "pullbait" och levererar om det fiskas rätt.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Starjonken Visa inlägg
                  Bandit Tail känns väldigt vass enligt mig! De bevisade ju förresten Team CWC förra helgen då dom var i Finland och bände massa fina gäddor... Toppen var på 12,55kg.
                  Nu gällde tråden det mest överskattade jerkbetet.
                  Team Gorilla.

"No Monkey Business"

--Mer fiske, mindre fruntimmer--

Kommentera

• Tror inte att det finns några direkt överskattade beten. Har man råd att betala dyra pengar för one o a kind beten, så gör man ju det. Antingen lägger man dom på hyllan eller så fiskar man med dom. Jag tror nog att många kanske blir besvikna på dyra upp-hypade beten, Men det som man förmodligen har överskattat då är nog sitt eget tålamod till att lära sig hur olika beten ska hanteras. Tror nog att fiskare i allmänhet har blivit lite bortskämda med "svensson" beten som i stort sett fångar fisk hur man än tar hem betet.

Detta står för mig o ingen annan.

Jag har själv stått o blivit utfiskad av en god vän som vägrar att lägga ut pengar på fiskeutrustning, o då pratar jag om lina o tafsar o beten o hela skiten.
                    Han drog den ena 5+ efter den andra, på ett i mina ögon sketet jaxon bete som färgen hade släppt på. Samtidigt så står jag o pratar ( skryter ) gott om mina svindyra custom beten.
                    Så på den resan så lärde jag mig att verkligen försöka lära mig hur mina beten kan fiskas till fullo.
                    Den episoden är lite över 4 år sedan,, Jag har fortfarande inte köpt något Jaxon bete, men jag har fan lärt mig att använda mina upp-hypade dyra beten som jag har samlat på mig. Vilket innebär att dom är inte överskattade ( dyra ) i mina ögon längre, dom är värda varenda krona.
                    Senast ändrad av JONNIE ROCKER; 2010-12-02, 01:50.

Kommentera

• Ursprungligen postat av JONNIE ROCKER Visa inlägg
                      Jag har själv stått o blivit utfiskad av en god vän som vägrar att lägga ut pengar på fiskeutrustning, o då pratar jag om lina o tafsar o beten o hela skiten.
                      Han drog den ena 5+ efter den andra, på ett i mina ögon sketet jaxon bete som färgen hade släppt på. Samtidigt så står jag o pratar ( skryter ) gott om mina svindyra custom beten.
                      Så på den resan så lärde jag mig att verkligen försöka lära mig hur mina beten kan fiskas till fullo.
                      Den episoden är lite över 4 år sedan,, Jag har fortfarande inte köpt något Jaxon bete, men jag har fan lärt mig att använda mina upp-hypade dyra beten som jag har samlat på mig. Vilket innebär att dom är inte överskattade ( dyra ) i mina ögon längre, dom är värda varenda krona.
                      Hehe, ja han var fördjävlig ett tag =)

Förövrigt måste jag nog säga X-buster
                      Har absolut inte fått ordning på hur den skall användas
                      Senast ändrad av Adeteg; 2010-12-02, 17:45. Anledning: Kom på att jag måste hålla mig till ämnet också =)

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av daikai1, 2013-08-09, 18:02
                      1 690 svar
                      374 815 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg TiSo
                      av TiSo