Mest överskattade Jerkbait??? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Mest överskattade Jerkbait???

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av Stizo Visa inlägg
    Tjena alla jerkare!

Nu vill jag veta vilka/vilket jerkbait ni tycker är mest överskattad???

Själv röstar jag på Bull Dawg... Den gillar jag inte alls!
    Hej Stizo;

Att inte gilla ett bete eller att i motsats tro att det är mest överskattat kan helt bero på dig som håller i spöt och presenterar betet för hugade spekulanter.

Fördelarna med Bull Dawg är att detta jerkbait, pullbait, swimbait eller vad du vill kalla det för har ett eget inbyggt rörelsemönster. Du kan också fiska med din Bull Dawg tätt utefter botten långsamt eller snabbt med varierande långa spinnstopp betydligt längre direkt i den Stora Gäddans huggzon än exempelvis med ett skeddrag eller en flytande, djupgående wobbler. När en Stor Gädda sluter käkarna om din Bull Dawg behöver du inte vara speciellt snabb med mothugget. Den mjuka jigkroppen gör att Gäddan inte misstänker något utan tror att det handlar om riktig mat...god mat och hon är då inte alls lika snabb på att spotta ut eller släppa bytet, din Bull Dawg som när hon tar en hård plastwobbler, ett kallt metallskeddrag eller ett hårt plastjerkbait. Ge din Bull Dawg några chanser till i år och du dubblar ditt personbästa och får sannolikt några 14,2 kilo+ Gäddor att skryta med inför dina gamla fiskekompisar och den växande kön av nya....

One day spent fishing adds another day to your life!

Old Firehand
    www.trumman.com - där dina pengar räcker längst!

Ps. Glöm inte att läsa och memorera mina 34 Gäddfisketips. Ds.
    Senast ändrad av Old Firehand; 2011-01-22, 18:03.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Alessandro Visa inlägg
      Suick verkar inte många få speciellt mycket på...
      Hej Alex McFire;

Efter idag närmare 80 år i världens mest konkurrensutsatta sportfiskeländer Canada och USA ligger Suick Thriller fortfarande i topp som det jerkbait som fångar flest och störst Gäddor och Muskies. Förra året, dvs 2010 låg Suick Thriller femma bland de tio pupuläraste och bästfångande jerkbaitsen "over there" http://www.trumman.com/st/suick_thrillers.htm .

Mitt personliga tips till dig Alex är att du tar med dig några Suick Thrillers och Fnu-Jesus ut på en Gäddfisketur och lär honom annat än havsöringsfiske....

I´ll save The Big Ones for You!

Old Firehand
      www.trumman.com - där dina pengar räcker längst!

Ps. Ursäkta Alex. Jag såg att jag besvarat din fråga (ditt påstående) beträffande Suick Thrillers redan år 2005....Ds.
      Senast ändrad av Old Firehand; 2011-01-22, 17:45.

Kommentera

• Alla jerkbaits är överskattade
        Titta gärna in på min fiskeblogg
        www.teamvallius.blogspot.se

Mvh Max Vallius

Kommentera

• Ursprungligen postat av Stygg Visa inlägg
          Vilka av Trueglidemodellerna är det som du tycker är så värdelösa? Alla? Jag har ganska många beten från Joe Peterson och det enda bete som jag inte lyckats så bra med är Tremor men har å andra sidan inte lyckats så bra med andra beten av den typen heller så det hänger nog mer på mig än på Tremor:n... Guppie, Hustler RT och Mini Hustler är tre av mina favoritbeten och även tre av de beten som gett mest fisk.

jag sa aldrig att dom är värdelösa!!!! dom fiskar bra men inte så det slår mycket annat,men de e klart ger man ett bete mycke tid så leverar det självklart!

Kommentera

• Ursprungligen postat av Starjonken Visa inlägg
            Freestyler Lures ifrån Savage Gear tycker jag oxå är ett riktigt skitbete.. Klart överskattat!
            tyckte jag oxå tills jag bytte ut ringar och krokar till lättare, samt fiskade med Boa liknande 75lbs wire. då blev den riktig grym! dock måste jag säga att jag har bara provat med den stora modellen.
            http://lurehunter.blogspot.com

Kommentera

• Finns bara överskattade fiskare..
              pripps blå -en klass för sej

Kommentera

• Bj och mctail.. Is the shit!

Kommentera

• Mest överskattade Jerkbait??? det er vel heller de som svarer som er overskattade. Det er vel vi som rett og slett inte er duktiga nok med det bete vi mener er Mest överskattade.
                  Nordens råeste rovfiskeblogg :

http://pikewallis.blogspot.com/

Kommentera

• Inget jerkbait är för överskattat förän man sätter det på spöt. Atom blank ger mer fisk men inte lika kul.

Sen är det som med whisky ju dyrare inköp desto större psykologisk njutning tycks vi idioter uppleva, men det är väl bra så ?
                    Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Bolin, 2008-02-20, 21:08
                    3 svar
                    2 868 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Swangsta  
                    Startad av ackeliba, 2008-06-12, 14:57