Ursprungligen postat av Stizo
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Mest överskattade Jerkbait???
Collapse
X
-
BJ nu e du tokig, pig suspending är ju definitivt ett av de bästa beten som går att få tag på,Ursprungligen postat av bjHåpller inte med mest överreklamerad är Buster jerk, Manta och Pig (suspending) som ändå inte är några dåliga jerk bait men det finns mer kända och relativt okända alternativ som är lika bra..Tube for life
Kommentera
-
bj
Jag tycker att "Piggen" lider (eller åtminstone led) av samma över hype som Buster Jerk gör nu, dvs alla använder den jämnt. Jag tycker att båda dessa beten är bra men att även andra beten fungerar väl så bra..Ursprungligen postat av fiskmixBJ nu e du tokig, pig suspending är ju definitivt ett av de bästa beten som går att få tag på,
Kommentera
-
Fattar ej
men om den nu fungerar bra så vad är problemet ? Det finns hur många beten som helst där ute jerks och icke jerks som inte fungerar och du gnäller på ett som fungerar. Vissa blir aldrig nöjda. Glaset är halvtomt....Ursprungligen postat av bjJag tycker att "Piggen" lider (eller åtminstone led) av samma över hype som Buster Jerk gör nu, dvs alla använder den jämnt. Jag tycker att båda dessa beten är bra men att även andra beten fungerar väl så bra..
Kommentera
-
bj
Nu var väl iofs vitsen att peka på överskattad.. de jag har i min låda som aldrig eller nästan aldrig luftas (trots att de gett en del fisk) är:
Salmo Warrior
Lureland Spitfire
har dock svårt att se dessa som överskattade då det nästan aldrig pratas om dem.. Jag tycker att Odessey gör vassare jerks än Pig nämligen Phantom tycker mycket bra om både 6 och 8 tummarna..
Kommentera
-
Vet inte om BD är ett jerkbait,men i vilket fall som helst kan den aldrig överskattas.Finns absolut inget fångst säkrare bete än BD,skulle personligen få ett psyk-bryt om den slutade tillverkas.Kan inte komma på något annat överskattat jerk-bete heller.Alla jerkbeten är ju så bra som den som fiskar dom,det är ju det som är det skojiga med att jerk-fisket.Kan man inte fiska ett bete,så lär man inte få något på det.Frågan är väl vad/vem som är överskattad betet eller jerkaren?
Kjelle Lundberg
Gädda allt annat är agn!
We're born alone, we live alone, we die alone. Only through our love and friendship can we create the illusion for the moment that we're not alone.
Orson Welles
Kommentera
-
Ursprungligen postat av K...Vet inte om BD är ett jerkbait,men i vilket fall som helst kan den aldrig överskattas.Finns absolut inget fångst säkrare bete än BD,skulle personligen få ett psyk-bryt om den slutade tillverkas.Kan inte komma på något annat överskattat jerk-bete heller.Alla jerkbeten är ju så bra som den som fiskar dom,det är ju det som är det skojiga med att jerk-fisket.Kan man inte fiska ett bete,så lär man inte få något på det.Frågan är väl vad/vem som är överskattad betet eller jerkaren?
achilles
Brokeback Fishing Team
http://gaydogpikehonkeys.spaces.live.com/photos/
--------------------------------------------------
\m/
Kommentera
-
Expensive handmade jerkbaits!I think I fish, in part, because it's an anti-social, bohemian business that, when gone about properly, puts you forever outside the mainstream culture without actually landing you in an institution. It's a nice position. No one considers you to be dangerous, but very little is expected of you.
- John Gierach
Kommentera
Foton
Collapse
-
av FlexHar fastnat för det här fisket som är riktigt roligt och vilka fajter det blir när något större går...8 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Allmänt
2025-08-31, 12:17 -
-
av TylerdurdennHar nyss köpt en stuga utanför Flen i närheten av sjön ”Valdemaren” och är sugen på att...1 Foto
-
2025-07-02, 10:52 -
-
Svar till Den stora tråden om finesse abborreav NappenBottHar haft bra fiske med freerig, tog denna kluns häromdan i en Stockholmssjö på en freeriggad Keitech...1 Foto
-
2025-04-23, 19:56 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av ackeliba, 2008-06-12, 14:57
|
25 svar
3 327 visningar