Bra vår jerk bete... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bra vår jerk bete...

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Jenk: ok härligt, härligt Funderar på smutleyn helt klart den verkar underbar en M&E skulle inte häller sitta fel.
    Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

Kommentera

Är det bara jag som tycker vanligt spin funkar bäst på våren?

Annars är mitt tips Pig susp.
      MINST 5 KG!

Kommentera

Ursprungligen postat av ALQ
        AB har ju mantan till ett bra pris, passa på att köp ett par st. dessutom kan jag rekomendera "Bucher Dancin' Raider", och Smuttly Dog är ju sjukt fin!
        Har du fått bra på mantan?

//K
        BJ@

Kommentera

Ursprungligen postat av cico
          Har du fått bra på mantan?

//K
          nää! men den är ju snygg!

bra är ju en definationsfråga, men en del har jag fått och så tycker jag att den har potential. dessutom så har den ju leverat åt andra.
          achilles

Brokeback Fishing Team

http://gaydogpikehonkeys.spaces.live.com/photos/

--------------------------------------------------
          \m/

Kommentera

Ursprungligen postat av ALQ
            nää! men den är ju snygg!

bra är ju en definationsfråga, men en del har jag fått och så tycker jag att den har potential. dessutom så har den ju leverat åt andra.
            Kan hålla med om att den ser och uppför sig tilltalande. Annars tycker jag mest man hör att den inte har levererat det till trots, så det e frågan om den verkligen är något att ha.

Någon som haft framgång med den, vilken teknik(långa svep känns spontant inte så heta tex.), och när på året/dygnet osv.?

//K
            BJ@

Kommentera

Manta

BJ, Jag har fatt bra pa Mantan da jag anvant den. Nar jag var i Blekinge i hostas med GJ sa var det nastan allt han fiskade med. Dessutom har Buster skordat bra med orange tiger mantan. Klart den ar bra. Jag undrar istallet, har du fiskat nog med den for att saga att den inte ar bra? ibland ar vi alla skyldiga till att doma ett bete utan att riktigt anvant det. Nar vi oppnade AB tankte vi forst inte ta med mantan men vi blev bombarderade med email av folk som ville ha den. Kolla pa hur den gar i vattnat, klart som fan den funkar om du ger den tid.

Kommentera

fox bullnose.... En seeg cigarr, stor och penisformad gör alla suggorna överkåta, en av mina givna 3beten under vårfisket..

Perversiteten flödar...
                Deluxe lures thats my work.

Kommentera

mantan

mantan har funkat skitbra för mig på vårfisket så den funkar garanterat

Kommentera

Cico mm!! Mantan är för mig ett året runt bete och jag har tagit mkt fisk på den. Tyvärr behärskar alla inte fiska med detta superbete. Många tittar på den fina side a side gången och nöjer sig med det, de tar helt enkelt hem den med för statiska rörelser. Mantan fiskas bäst väldigt oregelbundet, där man ibland avbryter rörelelsen direkt i ett jerk för att i nästa låta den skära riktigt långt ut. Fiska den inte monotomt med den gång som den får av enkelt jerkande utan blanda jerken långa korta snabbt och långsamt. Tidig vår kan den vara livsfarlig om man låter den sjunka ned på önskat djup och fiskar hem den långsamt med vevstopp. Prova gärna dubbeldra (jerka) den direkt efter ett spinnstopp. När vattnet blir varmare är den också ett underbart bete att fiska riktigt fort i eller precis under ytan riktigt snabbt, och nu menar jag snabbt. Helst skall det gå så fort den stundom hoppar upp över ytan, detta kan var en verkligen killer vissa dagar men även försommarkvällar och gryningar. En annan sak med mantan använd gärna lite längre tafs än till ordinarie Jerk så hänger den sig inte lika lätt i linan och flider ned på snedden mot tafsen.

Kommentera

Hell tail, Buster Jerk med långsam invevning

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av daikai1, 2013-08-09, 18:02
                      1 689 svar
                      369 354 visningar
                      0 gillar