"Kinaskit" - Recensionstråd - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

"Kinaskit" - Recensionstråd

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av Serigös Visa inlägg
    Vet att det kan verka konstigt när man är van att betala 2 eller 3 ggr så mycket mer för ett likvärdigt spö men gång på gång visar kineserna att trotts ett lågt pris så tjänar de i alla fall nåt på att sälja det för detta pris så många som måste köpa dyrt för att känna att de köper nåt bra betalar egentligen inte för själva kvaliten utan mest för "märket".

    Jag är inte så märkes kåt utan köpt 6-7 spön från kina som jag är riktigt nöjd med, även haft märkes spön i mellan prisklassen och kan säga att kina spöna är minst lika bra.
    Det är väl inte så konstigt, lägg på Moms och tull samt svensk lokalhyra och vinstskatt, bortse från det konstiga avtal Kina verkar ha med postnord så kostar nog detta specifika spö runt 300-400kr. Privata Kina-importen kommer inte att vara för evigt. Passa på så länge det går.

    Kommentera


    • Ursprungligen postat av KN Visa inlägg
      Det är väl inte så konstigt, lägg på Moms och tull samt svensk lokalhyra och vinstskatt, bortse från det konstiga avtal Kina verkar ha med postnord så kostar nog detta specifika spö runt 300-400kr. Privata Kina-importen kommer inte att vara för evigt. Passa på så länge det går.
      Varför skulle man inte få handla privat från Kina i framtiden? Källa på det tack

      Kommentera


      • Ursprungligen postat av gälk Visa inlägg
        Varför skulle man inte få handla privat från Kina i framtiden? Källa på det tack
        Skulle kanske utryckt mig annorlunda, "som den ser ut idag". Källan är mitt egna logiska tänkande. På mitt lokala postombud ligger högvis med gråa "aliexpress-påsar" (gissar att det ser ut så på de flesta ombud), ombudet tar ca 10kr för att skicka ut avi och lämna ut paket. Om du köper ngt för under 10kr är det alltså ngn som går back. Förmodligen ligger det ngt avtal mellan Air China och postnord som tar hand om paket under en viss storlek/vikt och därför kan vi se "free shipping" på varorna. När strömmen av privatimport ökar lavinartat som det gjort senaste åren så tycker jag att ngn på Skatteverket och tullen borde börja smida på en plan. Ska vi vara ärliga så är det inte direkt hållbart att handla på detta vis. Jag köpte en wobbler för 5kr ink frakt från aliexpress. Förklara för mig hur det fungerar? Även om frakten går på marginalutrymmen så måste det ju finnas tillverkningskostnader för material och kanske ngt öre i lön till arbetarna. Fabrikören bör ju ha ngn vinstmarginal också.

        Men vad vet jag?

        Kommentera


        • Ursprungligen postat av KN Visa inlägg
          Skulle kanske utryckt mig annorlunda, "som den ser ut idag". Källan är mitt egna logiska tänkande. På mitt lokala postombud ligger högvis med gråa "aliexpress-påsar" (gissar att det ser ut så på de flesta ombud), ombudet tar ca 10kr för att skicka ut avi och lämna ut paket. Om du köper ngt för under 10kr är det alltså ngn som går back. Förmodligen ligger det ngt avtal mellan Air China och postnord som tar hand om paket under en viss storlek/vikt och därför kan vi se "free shipping" på varorna. När strömmen av privatimport ökar lavinartat som det gjort senaste åren så tycker jag att ngn på Skatteverket och tullen borde börja smida på en plan. Ska vi vara ärliga så är det inte direkt hållbart att handla på detta vis. Jag köpte en wobbler för 5kr ink frakt från aliexpress. Förklara för mig hur det fungerar? Även om frakten går på marginalutrymmen så måste det ju finnas tillverkningskostnader för material och kanske ngt öre i lön till arbetarna. Fabrikören bör ju ha ngn vinstmarginal också.

          Men vad vet jag?
          Ligger absolut något i det du skriver, är exakt samma här, mer Kinapaket än vanliga hos mitt ombud...

          Kommentera


          • Så har hunnit kasta min smart ett 30-tal kast idag.
            På ett Berkley Fireflex 562ML för 299 kr kastar jag en 5cm Skitter Pop (5g) 25m (65 cm * 38 vevtag på ett slumpmässigt räknat kast) utan några som helst problem. (PS: sitter billig KastKing lina på också...)

            Jag är ju rätt ny på multirulle och kastar inte speciellt lång.... längre spö och kermiska lager....

            Kommentera


            • Ursprungligen postat av ribbones Visa inlägg
              Så har hunnit kasta min smart ett 30-tal kast idag.
              På ett Berkley Fireflex 562ML för 299 kr kastar jag en 5cm Skitter Pop (5g) 25m (65 cm * 38 vevtag på ett slumpmässigt räknat kast) utan några som helst problem. (PS: sitter billig KastKing lina på också...)

              Jag är ju rätt ny på multirulle och kastar inte speciellt lång.... längre spö och kermiska lager....

              Härligt.
              Det är inte så svårt att kasta långt. Jag kommer runt 35m med 5-7gr och 2m spö.
              Detta med en CQ100...

              Tror du säkert kan sträcka dit upp mot 30m med den utrustningen med lite övning.

              Kasta lätt är inte svårt.

              Har faktiskt svårare att kasta 70gr än 10gr. Men jag har precis börjat med tunga saker så man är lite ovan.

              Kul med Haibo. Skulle vilja köpa en någon dag. Men har redan så många rullar i den lätta kalibern.
              Ingen fisk är chans för fisk.
              https://ingenvidarefiskeblogg.wordpress.com/

              Kolla gärna in min Youtube-Kanal. Finns en massa kul skit där.
              https://www.youtube.com/user/jurgenjons

              Kommentera


              • Någon som kan tipsa om gädd/karpmeterulle med baitrunnerfunktion som verkar okej?

                Kommentera


                • Ursprungligen postat av Matte77 Visa inlägg
                  Någon som kan tipsa om gädd/karpmeterulle med baitrunnerfunktion som verkar okej?
                  http://www.aliexpress.com/item/Lure-...2-ff3e59063155

                  Jag spanade in denna. Det föll dock för en vanlig haspel rulle. Jag hade inte förlitat mig för mycket att baitrunner funktionen ska hålla eller ha några förväntningar alls men för 170 riksdaler är det inte direkt några pengar som går i sjön ifall det visar sig att det inte är rulle som passar för ändamålet. Till karpfiske kan den direkt uteslutas utan att jag ens haft den i min ägo, kan inte tänka mig att en baitrunner rulle för 170 spänn håller många karp rus.
                  http://aspecimen.blogg.se/

                  Kommentera


                  • Är inte detta ett jäkligt bra pris för en curado 200hs? ca 1200kr Någon som beställt tidigare?

                    http://www.aliexpress.com/item/100-S...391475171.html

                    Kommentera


                    • Ursprungligen postat av Matte77 Visa inlägg
                      Är inte detta ett jäkligt bra pris för en curado 200hs? ca 1200kr Någon som beställt tidigare?

                      http://www.aliexpress.com/item/100-S...391475171.html

                      Ja! Om det stämmer så har de andra fått rätt saker med!
                      Ingen fisk är chans för fisk.
                      https://ingenvidarefiskeblogg.wordpress.com/

                      Kolla gärna in min Youtube-Kanal. Finns en massa kul skit där.
                      https://www.youtube.com/user/jurgenjons

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                      17 svar
                      3 138 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg harlequine  
                      Startad av Draugen, 2006-03-10, 20:05
                      40 svar
                      3 209 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg TomHiddleston  
                      Startad av daikai1, 2013-08-09, 18:02
                      1 668 svar
                      361 387 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg HA-Lures  
                      Startad av daikai1, 2016-07-08, 19:30
                      50 svar
                      12 023 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg TiSo
                      av TiSo
                       
                      Startad av Benjamin S, 2021-04-20, 11:10
                      680 svar
                      57 383 visningar
                      4 gillar
                      Senaste inlägg DuffelDad  
                      Arbetar...
                      X