Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
"Kinaskit" - Recensionstråd
Collapse
X
-
Tanken var att använda rullen till lättare spinnfiske, drag upp till 40g.Ursprungligen postat av steffelol Visa inläggVad hade du tänkt använda dem till för slags fiske?
Kommentera
-
Den andra rullen har jag en. Den är väldigt plastig och linspridaren är felkonstruerad så linan skär ner i plasten på baksidan. Rekommenderar inte den med andra ord. Den är efter en ordentlig rengöring och insmorning skön att kasta med men jag fick bygga om hela bromsstacken med nya brickor och lameller för att få den att fungera bra.Ursprungligen postat av Gilbert Visa inlägg
En kinarulle jag kan rekommendera är denna: http://www.aliexpress.com/item/Free-...060578775.html
Lite dyrare men väldigt mycket bättre! En riktig välfungerande multirulle till ett väldigt bra pris i förhållande till vad man får. Den har aluminiumstativ till skillnad från den plastrullen i din andra länk och kolfiberlamell i bromsen. Vill man pyssla lite kan man alltid polera drev och anliggningsytor i rullen och uppgradera lager, även om de lager som sitter i från början är helt ok.

Kommentera
-
Hesten
Beställde precis lite lina till mitt hasplande (
), http://www.aliexpress.com/item/Cheap...860313977.html, återkommer när den är påspolad och testad!
Kommentera
-
Annars finns det mycket kul på USA-marknaden också. Daiwa Lexa 100 kostar ytterligare lite mer, ungefär 90USD plus frakt och moms/tull eller min favorit, Daiwa Tatula för drygt 130USD plus frakt. Båda riktigt prisvärda rullar men en bit över din budget kanske. Dock bra att det alltid går att hitta reservdelar till de mer kända märkena om något skulle haverera.Ursprungligen postat av Gilbert Visa inläggTack för infon Magnus, får bli en sån i stället.
Kommentera
-
beställde en liknande rulle fron tomtopwholesale via Ebay i september/oktober, har frotfarande inte kommit, maila dom och dom skulle skicka en ny rulle, fortfrande inte dykt upp... lär aldriig få nån ny rulle
hade varit perfekt till ismetet i vinter!
fiska? Javist
Kommentera
-
Visst är det så. De rullar som finns för 20-30USD är säkert bra för pengarna men någonstans tycker jag det går en gräns för vad som är kul att fiska med också. Kinarullen jag länkade till är en bra rulle och Daiwa Lexa eller Tatula är snäppet bättre med lättare tillgång till reservdelar. Bara väga för och nackdelar och vad man värderar högst med sin rulle och se vad man vill ha i slutändan. En stor fördel med att beställa från Kina är att säljarna ofta skriver ett lågt värde på paketet så man slipper tull och moms. Från USA och Japan får man alltid räkna med den extrautgiften.Ursprungligen postat av Gilbert Visa inläggTack för tipset igen Magnus.
Problemet är inte budgeten, utan att det alltid finns något lite bättre för lite extra pengar.
Till slut får man dra en gräns o nöja sig med det.
Lycka till med ditt rullköp!
Kommentera
-
Nån som tror man törs testa en sån här?
Känns väl nästan för bra för å vara sant, eller?
Kommentera
Foton
Collapse
-
av FlexHar fastnat för det här fisket som är riktigt roligt och vilka fajter det blir när något större går...8 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Allmänt
2025-08-31, 12:17 -
-
av TylerdurdennHar nyss köpt en stuga utanför Flen i närheten av sjön ”Valdemaren” och är sugen på att...1 Foto
-
2025-07-02, 10:52 -
-
Svar till Den stora tråden om finesse abborreav NappenBottHar haft bra fiske med freerig, tog denna kluns häromdan i en Stockholmssjö på en freeriggad Keitech...1 Foto
-
2025-04-23, 19:56 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Bolin, 2008-02-20, 21:08
|
3 svar
2 853 visningar