"Kinaskit" - Recensionstråd - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

"Kinaskit" - Recensionstråd

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Frågar här. På Ali ex har jag sett att man kan köpa diverse drag. Såg ett gäng poppers, rapala skitterpop enligt hemsidan. 15st/ca 130sek. Låter såxsjukt om det är samma rapala jag köper på lokala butiken. Där kostar en 7cm 129..
    Hur är det med äkthet och kvalitet?

Kommentera

• Ursprungligen postat av stahre87 Visa inlägg
      Frågar här. På Ali ex har jag sett att man kan köpa diverse drag. Såg ett gäng poppers, rapala skitterpop enligt hemsidan. 15st/ca 130sek. Låter såxsjukt om det är samma rapala jag köper på lokala butiken. Där kostar en 7cm 129..
      Hur är det med äkthet och kvalitet?
      Med största sannolikhet är det kopior, så äktheten är nog obefintlig. Det är mycket möjligt att de fiskar bra ändå, men risken att det är ren skit är nog ganska stor.

Köp å testa om du tycker det är värt att riskera 130:-. Det finns nog ingen här som kan ge ett mer utförligt svar angående kvaliteten.

Tänk dock på att det faktiskt är olagligt att importera märkeskopior och givetvis lika olagligt att sälja dem vidare.

Kommentera

• Yes! Tänkte om nån här köpt olika "märkes drag" och kan berätta om kvallen! Sen kör jag för fort varje dag! Så att det är olagligt lägger jag inte så stor vikt på

Kommentera

• Nu kom trulinoya'n hem efter 20 dagar från beställning. Känns spontant helt okej. Däremot så var den högervevad, nån som bytt sida på ett enkelt sätt? Det går bara att sätta in veven från ett håll, kanske bara pilla ut "insatsen" och vända på den?

Edit. Det gick helt plötsligt (SBS)

Sen är den ganska stor för att vara i 1000 storlek, känns mer som en 2000. Står 1000 på rullen och 2000 på kartongen, hmmmm

Fast 180kr, ja helt okej.

Click image for larger version

Name:	image.jpg
Views:	1
Size:	297,5 KB
ID:	1771566
          Senast ändrad av KN; 2014-01-20, 20:10.

Kommentera

• Ursprungligen postat av KN Visa inlägg
            Nu kom trulinoya'n hem efter 20 dagar från beställning. Känns spontant helt okej. Däremot så var den högervevad, nån som bytt sida på ett enkelt sätt? Det går bara att sätta in veven från ett håll, kanske bara pilla ut "insatsen" och vända på den?

Sen är den ganska stor för att vara i 1000 storlek, känns mer som en 2000. Står 1000 på rullen och 2000 på kartongen, hmmmm

Fast 180kr, ja helt okej.

[ATTACH=CONFIG]63439[/ATTACH]
            Har en likadan och du kan byta sida på veven som på alla (?) andra haspelrullar.

Skruva ut själva skruven på motsatt sida av veven och sätt den på andra sidan bara
            Allt går bra, tills det börjar gå åt helvete

Kommentera

• Ja, det var visst bara nån grad som satt ivägen, det gick med lite våld.

Är du nöjd med din?

Kommentera

• Ursprungligen postat av KN Visa inlägg
                Ja, det var visst bara nån grad som satt ivägen, det gick med lite våld.

Är du nöjd med din?
                Jag har faktiskt inte hunnit testa den ännu. Jag tänkte ha den som ul-rulle. Den känns dock rätt robust med bra bromsar

Kommentera

• Någon som testat denna betesbox och har nåt att säga om den eller sådana sorters betesboxar?

Kommentera

• Ursprungligen postat av Magnus (Sthlm) Visa inlägg
                    Fick hem mina kustwobblers idag! Ser riktigt fina ut med vassa krokar. Eventuellt lite tjockt gods i krokarna men svårt att klaga till det priset. Fick de färger jag bad om och alla var paketerade styckvis i plastförpackning. 22g med krok väger de. Nu återstår bara att gå ut och testa de på silvret!

BILD
                    Hur är gången på dem? Har själv köpt en kinakopia på vicke tidigare och den kantrar och går på sidan hela tiden..

Kommentera

• Ursprungligen postat av orient Visa inlägg
                      Hur är gången på dem? Har själv köpt en kinakopia på vicke tidigare och den kantrar och går på sidan hela tiden..
                      Har själv haft några orginalvicke som betett sig på det viset som du beskriver. Har du kollat så att själva nosen inte är korkad eller så?

I mitt fall har det varit att nosöglan varit böjd och då är det isåfall lätt fixat med att bara böja tillbaka den så ska den gå riktigt igen!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Bolin, 2008-02-20, 21:08
                      3 svar
                      2 868 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Swangsta