"Kinaskit" - Recensionstråd - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

"Kinaskit" - Recensionstråd

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Crosslock #4 with swivels

    Köptes från ebay: http://www.ebay.com/itm/200X-4-Rolli...item3a8f4ce3a0

    Kostnad: straxt över 100 spänn
    Frakttid: ca 2 veckor med spårbar försändelse
    Betyg på säljare: 5 crosslock's av 5 möjliga
    Betyg på produkt: 4,5 crosslock's av 5 möjliga

    Har inte hunnit testa produkten ännu men den känns bra och hygglig kvalitet. Den ska enligt säljaren vara klassad för 36 kg. I paketet så var det dock bara 199 crosslocks med tillhörande lekande men även 2 stycken trevägs lekande av någon anledning.

    Total längd på beteslås och lekande är ca 29mm.

    Kommer att dela på dem och använda till egengjorda tafsar med flourocarbon så vi får se hur de håller ihop när man får fisk på dem. Plockade direkt isär 10 stycken


    Crosslock with swivels #4 by ehnvis, on Flickr

    Kommentera


    • Ursprungligen postat av ehnvis Visa inlägg

      I paketet så var det dock bara 199 crosslocks.
      Att du orkade räkna alla är otroligt

      Kommentera


      • Ursprungligen postat av laaaa Visa inlägg
        Beställde det här spöt på Söndagen, fick det levererat till dörren på Fredagen. Sjukt snabb leverans.

        http://www.aliexpress.com/item/Free-...024596277.html

        Det står "The supplier is processing your order" och har varit så sedan i måndags (idag fredag). det jag funderar över är om säljaren har tagit sig vatten över huvudet och sålt fler spön än denne kan leverera.

        Säljaren har sju dagar på sig att skicka/lämna in paketet, innan affären hävs. segt att behöva vänta på beslut och varan, då man lika gärna skulle kunna välja "Request Order Cancellation" och beställa från en annan säljare.

        Fyra svenskar har köpt genom denna säljaren och troligtvis här igenom detta forumet, har någon mer än du fått varan?
        My wife says she is gonna leave me if i go fishing one more time,
        lord how i will miss that woman...

        Kommentera


        • Ursprungligen postat av celtic Visa inlägg
          Det står "The supplier is processing your order" och har varit så sedan i måndags (idag fredag). det jag funderar över är om säljaren har tagit sig vatten över huvudet och sålt fler spön än denne kan leverera.

          Säljaren har sju dagar på sig att skicka/lämna in paketet, innan affären hävs. segt att behöva vänta på beslut och varan, då man lika gärna skulle kunna välja "Request Order Cancellation" och beställa från en annan säljare.

          Fyra svenskar har köpt genom denna säljaren och troligtvis här igenom detta forumet, har någon mer än du fått varan?
          Jag beställde också i måndags och idag fick jag meddelande om att spöt är skickat så säkert inget att oroa sig för.

          Kommentera


          • Ursprungligen postat av Magnus (Sthlm) Visa inlägg
            Jag beställde också i måndags och idag fick jag meddelande om att spöt är skickat så säkert inget att oroa sig för.
            Skrev till säljaren igår på chatten när denne var online, men han svarade inte då. därefter när denne var offline så skickade jag ett mejl och fick tillbaka ett mejl idag att det var någon kinesisk högtid som gjort att allt har stått still ett tag.

            kunde dock inte hålla mig så jag sprang ner och köpte ett 6'6" veritas på El-Ge som jag är mycket nöjd med redan. utav spön kan man aldrig få för många!
            My wife says she is gonna leave me if i go fishing one more time,
            lord how i will miss that woman...

            Kommentera


            • Någon som har provat små hopfällbara isfiskespön?
              Jag är lite nyfiken på pimpelfiske efter abborre och skulle gärna vilja ha ett spö som jag kan montera UL-rullen på och köra balanspilkar efter lite större abborre och kanske till och med lite gäddsnipor. Jag ser inte anledningen till att man måste hala in firrarna med händerna bara för att det är is på vattnet.

              http://www.ebay.com/itm/1-PC-1-47ft-...item1c439e4490

              http://www.ebay.com/itm/Mini-0-5M-Te...item2ed62387ca

              Kommentera


              • Ursprungligen postat av Magnus (Sthlm) Visa inlägg
                Jag beställde också i måndags och idag fick jag meddelande om att spöt är skickat så säkert inget att oroa sig för.
                Idag fick jag mitt "Veritas". Domen får nog tyvärr bli att det inte är äkta. Det som främst får mig att tvivla är "kunglig hovleverantör"-märket där det bara står en massa svårtydda tecken under märket. Spöpåsen är av enklare modell med dåligt tryck på. Sen ser rullfästet och betesöglan inte ut som på ett riktigt Veritas.

                Känns ändå som ett lätt och välbyggt spö som säkert kommer funka utmärkt men tror inte det är producerat av ABU. Ska testa det i helgen och återkommer med rapport.

                Kommentera


                • Ursprungligen postat av Magnus (Sthlm) Visa inlägg
                  Idag fick jag mitt "Veritas". Domen får nog tyvärr bli att det inte är äkta. Det som främst får mig att tvivla är "kunglig hovleverantör"-märket där det bara står en massa svårtydda tecken under märket. Spöpåsen är av enklare modell med dåligt tryck på. Sen ser rullfästet och betesöglan inte ut som på ett riktigt Veritas.

                  Känns ändå som ett lätt och välbyggt spö som säkert kommer funka utmärkt men tror inte det är producerat av ABU. Ska testa det i helgen och återkommer med rapport.
                  Jag har originalet och kopian från kina nu, och kan bekräfta att det är veritas -kopior. mycket spänstig och fin klinga, men inte original som sagt.
                  ställer man spöna bredvid varandra så kan man se att den vita färgen är något ljusare i kulören vitt än originalet, spöringarna är annorlunda, texten som ej går att tyda på undersidan handtaget är bara några utav sakerna.
                  texten finns förvisso svårläst även på originalet också, men ditsatt på ett annat sätt som man inte kan känna av med fingrarna som man gör på kopian.

                  Nu vill jag inte hylla några piratkopior till skyarna, men utav storsäljarna på ali så slår veritaskopiorna dessa med hästlängder.
                  My wife says she is gonna leave me if i go fishing one more time,
                  lord how i will miss that woman...

                  Kommentera


                  • är det nån som köpt spön, förutom veritas serien som är nöjda?
                    är ute efter ett gäddspö 40-100 kanske, 8 fot, letar även efter ett aborrspö, 7 fot med microwave ringar, nån som sett nått sånt??

                    Kommentera


                    • Ursprungligen postat av ehnvis Visa inlägg
                      Crosslock #4 with swivels

                      Köptes från ebay: http://www.ebay.com/itm/200X-4-Rolli...item3a8f4ce3a0

                      Kostnad: straxt över 100 spänn
                      Frakttid: ca 2 veckor med spårbar försändelse
                      Betyg på säljare: 5 crosslock's av 5 möjliga
                      Betyg på produkt: 4,5 crosslock's av 5 möjliga

                      Har inte hunnit testa produkten ännu men den känns bra och hygglig kvalitet. Den ska enligt säljaren vara klassad för 36 kg. I paketet så var det dock bara 199 crosslocks med tillhörande lekande men även 2 stycken trevägs lekande av någon anledning.

                      Total längd på beteslås och lekande är ca 29mm.

                      Kommer att dela på dem och använda till egengjorda tafsar med flourocarbon så vi får se hur de håller ihop när man får fisk på dem. Plockade direkt isär 10 stycken


                      Crosslock with swivels #4 by ehnvis, on Flickr
                      Varför det kan skilja sig på antalet +- 1-3st är för att de som packar dessa väger dem. Skulle de sitta och räkna hela dagarna så skulle det bli för tidsödande.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                      17 svar
                      3 209 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg harlequine  
                      Startad av Draugen, 2006-03-10, 20:05
                      40 svar
                      3 241 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg TomHiddleston  
                      Startad av daikai1, 2013-08-09, 18:02
                      1 668 svar
                      361 538 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg HA-Lures  
                      Startad av daikai1, 2016-07-08, 19:30
                      55 svar
                      12 655 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sundström76  
                      Startad av Benjamin S, 2021-04-20, 11:10
                      715 svar
                      60 724 visningar
                      4 gillar
                      Senaste inlägg Utter
                      av Utter
                       
                      Arbetar...
                      X