"Kinaskit" - Recensionstråd - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

"Kinaskit" - Recensionstråd

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #41
    Mycket möjligt att det är svårt vad gäller flätlina...Men just flätad lina är en fis i rymden i sammanhanget.
    Det är främst handeln med kopior som stör mig och det faktum att folk jagar dessa kopior.

    Kommentera


    • #42
      Ursprungligen postat av jorgen_ Visa inlägg
      Mycket möjligt att det är svårt vad gäller flätlina...Men just flätad lina är en fis i rymden i sammanhanget.
      Det är främst handeln med kopior som stör mig och det faktum att folk jagar dessa kopior.
      Jag stödjer hellre "kopior" än sponsra svenska återförsäljare med deras ockerpriser och felangivelser.

      Kommentera


      • #43
        Många av dessa "kopior" som du pratar om säljs även i svensk handel med annat namn och 200% påslag. De flesta av våra fiskeprylar tillverkas i Kina och säljs under andra namn vid andrasortering.

        Kommentera


        • #44
          Vad är det för kopior som jagas? Har köpt billiga no-name tänger, lekanden, lina etc. Allt håller bra kvalitet, fast utan flera hundra procent i påslag. Visst, där finns lite rena kopior, och det skulle jag aldrig stödja, avskyr sånt. Men att handla billigt utan mellnhänder känns smart. Lägger hellre de pengarna jag sparar på handgjorda träbeten m.m

          Kommentera


          • #45
            Låter sunt Leon. Dubbeldoppar du chipsen också?

            Kommentera


            • #46
              Ursprungligen postat av jorgen_ Visa inlägg
              Låter sunt Leon. Dubbeldoppar du chipsen också?
              Varje gång.

              Skapade du konto för att endast skriva i denna tråd? Jobbar du som ÅF? Dra till med en saftig beställning på linor och sälj i butiken /m, ingen lär märka skillnad å du tjänar säkert en bra slant på dina kopior.
              Senast ändrad av Leon; 2013-09-08, 19:14.

              Kommentera


              • #47
                Ursprungligen postat av jorgen_ Visa inlägg
                Lysande killar att ni stödjer handeln i Kina och andra länder där kopior och annat skit tillverkas.
                Det där var nog det dummaste jag har läst. I Kina och andra "u-länder" så tillverkas ju nästan allt nuförtiden! Allt från rullar till telefoner.

                Kommentera


                • #48
                  Ursprungligen postat av jorgen_ Visa inlägg
                  Lysande killar att ni stödjer handeln i Kina och andra länder där kopior och annat skit tillverkas.
                  Att man sedan hyllar handlare som märker paket som gåva så att vederbörande ska slippa betala moms på en 25 dollars rulle är hysteriskt dumsnålt.
                  Tyvärr har handeln blivit global idag.

                  Vissa saker går att köpa från kina, men det är mycket jag aldrig skulle handa därifrån, ar satt en smärtgräns på 200kr där jag kan slippa garanti osv.

                  Handlade beteslås i lokala fiskebutiken som knappt går att öppna, och som går att få tag i från kina mycket billigare.

                  Tror att jag ska beställa denna ficklampa.
                  http://www.miniinthebox.com/sv/w109-...d_p323559.html

                  Kostar väl en 600-1000kr med den dioden i sverige ^^


                  Kommer dessutom att köpa mina hårddiskar från utlandet, är du en sån där person som stödjer copyswede?

                  Kommentera


                  • #49
                    Haspelspö UL/L
                    *länk - http://xea.se/fesk
                    *pris - 325kr
                    *Frakttid - 6 dagar
                    *betyg på vara - Tillsynes mycket bra (ej testat)
                    *betyg på säljare - perfekt
                    Jag brukar köpa en del saker från Kina, tex detta 7' spö med 2 st toppar med kastvikt 3.5-14g samt 7-21g. Jag har inte hunnit fiska det än men kvaliteten ser ut och känns mycket bra. Beställde även en rulle av samma säljare, rullen skickas med snail mail så den är inte framme än http://xea.se/rulle . Jag har hört gott om denna rulle och Trulinoya som tillverkat den gör ju till vardags rullar åt "tillverkare" som säljer sin rullar betydligt dyrare. Om rullen håller lika hög klass som spöt så blir det kanske tidernas mest värda fiskesett för 500kr.

                    //Rikard

                    Kommentera


                    • #50
                      Ursprungligen postat av RikardB Visa inlägg
                      Haspelspö UL/L
                      *länk - http://xea.se/fesk
                      *pris - 325kr
                      *Frakttid - 6 dagar
                      *betyg på vara - Tillsynes mycket bra (ej testat)
                      *betyg på säljare - perfekt
                      Jag brukar köpa en del saker från Kina, tex detta 7' spö med 2 st toppar med kastvikt 3.5-14g samt 7-21g. Jag har inte hunnit fiska det än men kvaliteten ser ut och känns mycket bra. Beställde även en rulle av samma säljare, rullen skickas med snail mail så den är inte framme än http://xea.se/rulle . Jag har hört gott om denna rulle och Trulinoya som tillverkat den gör ju till vardags rullar åt "tillverkare" som säljer sin rullar betydligt dyrare. Om rullen håller lika hög klass som spöt så blir det kanske tidernas mest värda fiskesett för 500kr.

                      //Rikard
                      Hur säker är betalningen på Aliexpress?
                      På ebay betalar jag tryggt med paypal, har ett konto på aliexpress sen många år tillbaks men aldrig vågat beställa nåt pågrund av osäkerhet med betalningen.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                      17 svar
                      3 195 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg harlequine  
                      Startad av Draugen, 2006-03-10, 20:05
                      40 svar
                      3 240 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg TomHiddleston  
                      Startad av daikai1, 2013-08-09, 18:02
                      1 668 svar
                      361 515 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg HA-Lures  
                      Startad av daikai1, 2016-07-08, 19:30
                      52 svar
                      12 441 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg TiSo
                      av TiSo
                       
                      Startad av Benjamin S, 2021-04-20, 11:10
                      714 svar
                      60 332 visningar
                      4 gillar
                      Senaste inlägg Robbe511  
                      Arbetar...
                      X