"Kinaskit" - Recensionstråd - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

"Kinaskit" - Recensionstråd

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av Fock_it Visa inlägg
    Någon som har köpt dropshot krokar från aliexpress? Tänkte köpa på mig typ ett 100 pack eller dyligt så man har
    Jag har köpt en hel del olika krokar. Tyvärr är det mesta av lite sämre kvalite så har inget att rekommendera.
    Krokarna är slöa i jämförelse med kvalitetskrokar och så blir dom mer slöa väldigt snabbt. Metallen kan vara svag och böjbar i vissa krokar. Kineserna hittar på egna storlekar så kolla noga när du köper, du kan få en ask med småkrokar som inte ens en flugbindare har användning av.

    Det finns bra krokar också, men du måste lägga ner lite tid att gå igenom och undvika allt skräp för att hitta dom.
    Senast ändrad av .art; 2018-02-01, 17:32.

    Kommentera


    • Castfun / Flymaster TA300

      Castfun 9BB+2RB Trolling Reel Slow Jigging Trolling Aluminium Alloy Full Metal Reel Boat Wheel Boat Fishing Drum

      https://www.aliexpress.com/item/Cast...708.0.0.8Gh3OG

      1242 SEK

      20 dagar till leverans

      Betyg 2 av 5 möjliga. Pga att "preset-vredet", alltså lilla ratten för grundinställning är fullständigt lös och ledig. Inga klicklägen eller tröghet. Stor risk att man kommer åt och ändrar bromsinställningen. Dessutom är rampen upp i bromskraft väldigt brant. Med spaken rakt upp är det full broms.
      För man spaken längre fram blir det ingen skillnad. Fick även lägga till en liten bricka i bromsen för att den överhuvudtaget skulle fungera.

      För övrigt verkar den välbyggd. Påminner starkt om Poseidon-rullarna. Är det någon som vet hur det är med preset-vredet på de rullarna?
      Bifogade filer

      Kommentera


      • Någon som kan tipsa om en liten lågprofilare för aborre? Orkar inte leta genom hundra sidor med recensioner

        Kommentera


        • Ursprungligen postat av stahre87 Visa inlägg
          Någon som kan tipsa om en liten lågprofilare för aborre? Orkar inte leta genom hundra sidor med recensioner
          Haibo smart 50/51 kanske kan vara något.

          Kommentera


          • Ursprungligen postat av stahre87 Visa inlägg
            Någon som kan tipsa om en liten lågprofilare för aborre? Orkar inte leta genom hundra sidor med recensioner
            Amba X7 699:- lite överallt
            Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
            Flugfiske är en Livs-stil
            2016 har jag blivit Multifrälst

            Kommentera


            • X7 är typ den nya black max. 450 för en steed som har enbart grymms omdömen får det bli!
              Det som gör mig fundersam är att många handlare säljer denna x7 i "jerkbait set" och samtidigt så säljs den som en "perfekt abborrulle"

              En jerkbaitrulle (rulle lämplig och uppbyggd för jerfiske) och en rulle lämpad för lätta beten till abborre kan omöjlwva samma
              Senast ändrad av stahre87; 2018-02-03, 13:26.

              Kommentera


              • Letar efter två BILLIG multi med bra linkapacitet & gärna högutväxlade .
                Ska ha dom som hjälp när man byter lina .

                Kommentera


                • Ursprungligen postat av Cosmoz 08 Visa inlägg
                  Letar efter två BILLIG multi med bra linkapacitet & gärna högutväxlade .
                  Ska ha dom som hjälp när man byter lina .
                  Om du äger en skruvdragare så är en sån och en tom spole ett bra verktyg

                  Kommentera


                  • Ursprungligen postat av .art Visa inlägg
                    "125 kronor per paket + 25% av värdet."

                    Allt dyrt köper jag inom norden, så som spön och större saker.

                    Men jag kommer att fortsätta beställa småsaker för en dollar.
                    Fastnar paketet så skiter jag i att lösa ut, nekar att jag beställt och så beställer jag det igen och hoppas att det går igenom.

                    Postnord förtjänar inte en krona, dom sköter posten så otroligt dåligt redan som det är. Jag har haft problem med post som inte kommer sedan dom tog över. Kineserna betalar dessutom redan för frakten av paketen.
                    Skatt och tull bryr jag mig inte speciellt mycket om heller. Minst 75% av dom pengarna försnillas på ett eller annat sätt.

                    Jag är dock typen som alltid köper fiskekort, för det går till skillnad från det mesta av skatter tillbaks till mig och mina fiske vänner!
                    Det senaste skrivet är väl följande
                    Räkna med kaos från och med den första mars. Då införs en regel som gör att Postnord kommer att ta ut en administrationsavgift på 75 kronor per paket som kommer från Kina och andra länder utanför EU upp till ett värde av 1.500 kronor. Är värdet högre blir administrationsavgiften 125 kronor.
                    Avgifterna tas ut för att Postnord ska se till att moms betalas in till statskassan, och för varor med ett högre värde än 1.500 ska även tull tas ut.


                    Har full förståelse att man inte vill betala avgift på det man beställer. Men har förståelse för post nord med. Servicen lär ju tveksamt bli bättre med ett par 100.000 paket extra lite då och då, det är väll lite som ett företag i produktion som får en beställning på 100.000 produkter. någon stans i ledet saktar det ner och i slutet irritationen hos slutkonsument. vill ingen batala för det heller utan det skall bara göras så uppstår i mina ögon samma problem.
                    Sen att kineserna betalar för frakten är en sak. Den är dock rätt subventionerad då de skulle få igång verksamheten, kina har inte alltid varit dominerande i produktion och infrastruktur.
                    De gånger jag är nere i kina kan man beställa prylar för ören och få det till dörren. Men levnadsstandarden är ju därefter,

                    Helt ärligt så kan jag hålla med att mycket av skattepengarna går till skit. bara nämna konsten på Nya KS i sthlm som verkar prioriteras framför patientplatserna. Men vi skall även vara glada av att vi har det så pass bra i sverige kontra andra länder.

                    Lite kina paket blir det på sådant som inte finns eller är svårt att få tag på men sponsrar hellre de svenska handlarna.

                    Sen att post nord faktiskt suger stjärt är ju ingen nyhet alls. Har haft skitmycket problem efter de gick ihop med danmark men man kan ju hoppas att kvaliten går upp.

                    D

                    Kommentera


                    • Frågan är hur det blir med återbetalning för ej hämtade paket eller fakturorna?

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                      17 svar
                      3 188 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg harlequine  
                      Startad av Draugen, 2006-03-10, 20:05
                      40 svar
                      3 239 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg TomHiddleston  
                      Startad av daikai1, 2013-08-09, 18:02
                      1 668 svar
                      361 496 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg HA-Lures  
                      Startad av daikai1, 2016-07-08, 19:30
                      52 svar
                      12 409 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg TiSo
                      av TiSo
                       
                      Startad av Benjamin S, 2021-04-20, 11:10
                      709 svar
                      59 666 visningar
                      4 gillar
                      Senaste inlägg Flex
                      av Flex
                       
                      Arbetar...
                      X