BFT Roots 7'9'' - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

BFT Roots 7'9''

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Det där med rullfästet kan avhjälpas genom att sätta två små tejpremsor på ovandelen av rullfoten. då greppar den tag fint. Gör det och förläng bakhandtaget så är spöt riktigt skönt

Kommentera

Hittar fortfarande inte Roots 7,9 i någon webbshop... Någon som vet något om när det kan tänkas komma ut på marknaden?

Kommentera

Ursprungligen postat av Barramundi Visa inlägg
        Hittar fortfarande inte Roots 7,9 i någon webbshop... Någon som vet något om när det kan tänkas komma ut på marknaden?
        Skulle gissa att de kommer med samma båt som de andra som är försenat så 2-3 veckor isf?

Kommentera

Ursprungligen postat av Tuff Visa inlägg
          Skulle gissa att de kommer med samma båt som de andra som är försenat så 2-3 veckor isf?
          Aj fan, där ser man. Nåja, får väl nöja mig med att fiska med jerk- resp. haspelspöet ett litet tag till då. Den som väntar på något gött...

Kommentera

Dogger verkar ha det i lager!
            Dock bara 4st….snart 3st (har lagt en order precis)

1559:-

Kommentera

Japp, jag har lite att tillägga. Har precis skrivit klart ett test på detta spö har kört ett femtontal pass med det under våren. Läs mer i +MagazineFishEco som kommer ut i helgen, spöet är värt varenda krona. Det är inte ofta jag är så tydligt faktiskt.
              "Det är ingen idé att skynda sig om man inte vet var man är på väg. Man vet ju ändå inte när man är framme" - Nalle Puh
              "Keep it simple"

//Jan O
              www.fisheco.se
              www.brofiske.net
              www.magazinefisheco.se

Kommentera

Ursprungligen postat av Jan O Visa inlägg
                Japp, jag har lite att tillägga. Har precis skrivit klart ett test på detta spö har kört ett femtontal pass med det under våren. Läs mer i +MagazineFishEco som kommer ut i helgen, spöet är värt varenda krona. Det är inte ofta jag är så tydligt faktiskt.
                Som man har väntat!

Kommentera

Köpte det nya Roots på mässan och hittills är jag helnöjd. Inte hunnit fiska så mycket men det lilla det har blivit har varit en fröjd i combo med Lexan. Hoppas på mer action efter leken så ska jag verkligen få känna på dess egenskaper.
                  Min hemsida för Nettel-Laken!
                  http://nettelbaits.se/

Min fiskeblogg!
                  http://nettelbaits.nettelbaits.se/

Kommentera

Jag har också skaffat mig ett. Bara hunnit fiska med det på gräsmattan än, men känns som jag kommer gilla det..

Kommentera

Skulle vilja ha en uppdatering här från någon/några som äger och har fiskat med detta spö. Jag beställde ett själv utan att ha haft möjligheten att känna på det men p.g.a. nolla i lagerstatus hos CWC så får jag fint vänta lite och under tiden så har jag ett par frågor;

Jag hade tidigare ett RST/LF Shadow 74 som jag tyckte var kanonskönt men som jag av någon anledning tyckte att jag skulle sälja av... Är det någon som fiskat med båda dessa spön och kan jämföra dem på något sätt? Jag gillade att LF-spöt hade bra med ryggrad utan att kännas påkigt samtidigt som det gick utmärkt att kasta både lättare och tyngre saker utan att spötoppen kändes för styv/mjuk.

Är det någon som har haft möjligheten att jämföra Roots 7'9" med St. Croix Lip Stick? Jag har själv inte känt på ett Lip Stick men om jag inte blir nöjd med Roots-spöt så är nog detta spö nästa man till rakning, alternativt att återinskaffa ett Shadow 74...

Trumman pratar lite snabbt om spöt i följande klipp: https://www.youtube.com/watch?v=eO_Z...tailpage#t=946 och benämner spöt som att ha bra ryggrad men "soft tip" - min följdfråga är ju då: exakt HUR mjuk? Jag provfiskade ett Powershad som man mer än rättvist kan dömma för att ha en mjuk topp och det var absolut inte alls vad jag var ute efter. Om dessa ens är snarlika kan jag lika gärna gå ner och avbeställa spöt omedelbums...

Så, kasta gärna ur er allt vad ni tycker om Roots 7'9" hittils!

Tack på förhand!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Bolin, 2008-02-20, 21:08
                      3 svar
                      2 868 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Swangsta