Nån som har tetstat Quantum Cabo rullen? Jenk har rekommenderat den och jag är rätt sugen på att inhandla en sådan till sommaren...
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
en bra rulle till jerkbait tips???
Collapse
X
-
prylis
Ursprungligen postat av HippoHur är A-RB lagerna, de ska väl vara behandlade med något Antirusttjofräs vilket är bra. Det jag hört som negativt om dessa lager är att de är "öppna" vilket lätt samlar skit, stämmer det?
För din skull öppnade jag rullen och kan konstatera att det stämmer. A-RB Lagren är ej kapslade på samma sätt som lager brukar vara, man ser kulorna...
Kommentera
-
Ursprungligen postat av prylisFör din skull öppnade jag rullen och kan konstatera att det stämmer. A-RB Lagren är ej kapslade på samma sätt som lager brukar vara, man ser kulorna...
prylis! ett tips är att inte sitta naken när du meckar med rullar!achilles
Brokeback Fishing Team
http://gaydogpikehonkeys.spaces.live.com/photos/
--------------------------------------------------
\m/
Kommentera
-
Ursprungligen postat av prylisCorvalus är Shimanos price fighter. Tvärt om mot vad ALQ anser tycker jag Cardiff känns väl värd sitt pris. Har visserligen inte jerkat med min 401:a, men den fick jobba en del i Norge bl a. 250g jiggskallar, 500g sänken och en och annan stark fisk faktiskt ;-).
4 A-RB lager+1 A-RB nållager, super stopper+assist stopper, VBS, alu-chassi och perfekt broms och en allmänt gedigen känsla är några finesser/omdömen värda att nämna.
i detta undantagsfall ska du kanske lyssna mer på prylis än mig. jag baserar min uppfattning om cardiffen på hörsägen, dels från polare som använd den och från sånt jag läst och hört. det har inte varit odelat positiva omdömmen kan jag lugnt säga. men jag vidhåller att både C3 (med några mindre modifikationer) och JB är bra rullar till vettigt pris som visat sig hålla för tungt jerkfiske. om cardiffen är lika tålig, lättskött och enkel att få tag på och byta reservdelar som dom redan nämnda, återstår att se. säger prylis att det är en prisvärd kanonrulle så är det säkert det, men tänk om han har fel!!! sedan tror jag att rullen belastas helt annorlunda vid vertikalmete, än när man står och kastar 150-200g horizontelt.achilles
Brokeback Fishing Team
\m/
Kommentera
-
Ursprungligen postat av prylisVadårå?
Helmysigt ju... ;-)
möjligt! men du slipper se kulorna om du har kallingar på dig! om du inte är som **** och har tangakallingarna bak och fram.Senast ändrad av ALQ; 2006-02-12, 23:32.achilles
Brokeback Fishing Team
\m/
Kommentera
-
cradiffen är grym jerk rulle värkigen värd att köpa!den är gjord som jerk rulle dom har gjort den lägre så man ska få bra grepp om rullen och spöt!om ni förstår vad jag menar!?men diggar dawia milionere den bästa rullen som jag har fiskat med tyvärr kostar den mkt!..Keep talking about me, You are just making me famous..
MainlineTeamSweden http://www.sportfiskecenter.nu/sida....d=67&urubID=29
www.Sk-fiskpinnen.com
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Den stora tråden om finesse abborreav FlexHyffsad Borre 800gr1 Foto
-
Kanal: Spinnfiske - Allmänt
2026-04-29, 14:13 -
-
av FlexHar fastnat för det här fisket som är riktigt roligt och vilka fajter det blir när något större går...8 Foton
-
2025-08-31, 12:17 -
-
av TylerdurdennHar nyss köpt en stuga utanför Flen i närheten av sjön ”Valdemaren” och är sugen på att...1 Foto
-
2025-07-02, 10:52 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av daikai1, 2013-08-09, 18:02
|
1 689 svar
369 442 visningar