"Kinaskit" - Diskussionstråd - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

"Kinaskit" - Diskussionstråd

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Spöt har jag ingen aning om men av rullarna hade jag köpt Haibo. Har själv en Haibo Smart 51 som funkar fint. KastKing däremot verkar köra en hel del med fakeade reviews så de känns lite väl dodgy.... Ska dock tillägga att jag inte köpt/testat något från KastKing.
    Senast ändrad av pebben; 2016-11-15, 09:57.

    Kommentera


    • #12
      Är det nån här inne som hunnit testa lite olika grövre kinalinor? De flesta jag läst om hittills har rört sig om rätt tunna linor...
      Jag tänker mer om det är nån med erfarenhet av kinalinor i klassen 100-150lbs?
      Isf vilka har ni tyckt varit bäst? trevligast/hållbarast, ptja, ja, vad som helst, bara fyll på med erfarenheter ni har!

      Letar nämligen efter nån bulkrulle till nästa säsong och, ptja, vore kul och trevligt för plånkan om man kunde köpa nån kinalina då.

      Mvh
      /peter
      https://www.facebook.com/OKspinners/

      Kommentera


      • #13
        köpte en KastKing stealth och sålde den illa kvickt tycker den är plastig och har obefintlig kastbroms den var inte alls i närheten av Haibos rulle då jag även haft en Haibo apollo.

        Kommentera


        • #14
          Någon som hittat tillbehör till stingers och tafsar? Stingerspikes, tafsmaterial, betecknas, fjäderring och dylikt. Gärna något där ni provat styrkan och vet att de håller.

          Kommentera


          • #15
            Har letat efter en ultralätt spole till ts 1200 -rulle, som ja har sett någonstans. Har inte hittat. Vet någon var den lurar?

            Kommentera


            • #16
              Ursprungligen postat av resu Visa inlägg
              Har letat efter en ultralätt spole till ts 1200 -rulle, som ja har sett någonstans. Har inte hittat. Vet någon var den lurar?
              Jag har en du kan få billigt. Här inte min TS1200 kvar.

              Skicka PM isf.
              Ingen fisk är chans för fisk.
              https://ingenvidarefiskeblogg.wordpress.com/

              Kolla gärna in min Youtube-Kanal. Finns en massa kul skit där.
              https://www.youtube.com/user/jurgenjons

              Kommentera


              • #17
                Pm skickad.

                Kommentera


                • #18
                  Ursprungligen postat av Gädd-jos Visa inlägg
                  Är det nån här inne som hunnit testa lite olika grövre kinalinor? De flesta jag läst om hittills har rört sig om rätt tunna linor...
                  Jag tänker mer om det är nån med erfarenhet av kinalinor i klassen 100-150lbs?
                  Isf vilka har ni tyckt varit bäst? trevligast/hållbarast, ptja, ja, vad som helst, bara fyll på med erfarenheter ni har!

                  Letar nämligen efter nån bulkrulle till nästa säsong och, ptja, vore kul och trevligt för plånkan om man kunde köpa nån kinalina då.

                  Mvh
                  /peter
                  Jag har kört Saratoga, Agepoch och GOAL. Testade att köra riktigt lågbudget när jag var nere på Ascension med 4 strand linor, testade dom flesta dimensioner frpn 20 till 150 Lb och testade 8 strand 80, 150, 200 Lb.
                  Lite tveksam när det gäller linorna från GOAL men dom andra har varit helt ok. För dom pengarna är dom hur bra som helst. Jag har inte haft något linbrott som kan skyllas på linorna i alla fall. Knutarna har inte glidit eller gått av heller.
                  Jag kör alla linor i multicolor. Dom färgar av sig en del i början men inte så det stör eller ger problem. Solblekta blir dom vilket jag tycker är bra så ser man att dom är använda och börjar bli slitna. Jag strippar av ca 10 m efter varje fisketur. Kostar ju inget att hålla linan fräsch och till slut byta ut den helt ett par gånger per säsong. Ska man göra det med PowerPro och andra "kvalitets" linor i dom grova dimensionerna blir man ju helt ruinerad. Dom är ju 3-4 ggr så dyra typ (om det räcker).
                  Eftersom jag inte satsar på något IGFA rekord kan man ju gå upp en dimension om man vill vara på den säkra sidan.
                  Jämfört med mina gamla monolinor jag fiskade med som grabb är dessa kina PE linor helt fantastiska.

                  PS Det enda negativa är väl leveranstiderna som ibland uppemot 8 veckor om man har otur.
                  Senast ändrad av Husse0416; 2017-04-01, 16:49.

                  Kommentera


                  • #19
                    Hur är det med wobblers och andra drag från Kina, någon som testat dem?

                    Kommentera


                    • #20
                      Ursprungligen postat av cogo123 Visa inlägg
                      Hur är det med wobblers och andra drag från Kina, någon som testat dem?
                      Det finns ju lite att välja på.... så det är svårt att svara enkelt på det.
                      Vissa beten/drag är identiska med en del drag som säljs under andra namn (oem/rebrandning) från andra märkesföretag.
                      En del drag har varit mkt bra, andra mer eller mindre skräp.
                      Vissa drag är helt ok, snyggt lackade men har inte så sällan alldeles för tunn klarlack (om någon alls) så dom blir snabbt slitna och förstörda. Dom som jag gillat har jag i såmfall epoxilackat själv så nu håller dom länge.
                      Krokar och fjäderringar kan ofta vara av dålig kvalitet. Bara att byta ut om man gillar draget.
                      Eftersom frakt ofta är gratis så beställ ett ex på prov. Pris och kvalitet verkar inte alltid gå hand i hand, något att tänka på.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                      17 svar
                      3 138 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg harlequine  
                      Startad av Draugen, 2006-03-10, 20:05
                      40 svar
                      3 209 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg TomHiddleston  
                      Startad av daikai1, 2013-08-09, 18:02
                      1 668 svar
                      361 389 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg HA-Lures  
                      Startad av daikai1, 2016-07-08, 19:30
                      50 svar
                      12 023 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg TiSo
                      av TiSo
                       
                      Startad av Benjamin S, 2021-04-20, 11:10
                      680 svar
                      57 391 visningar
                      4 gillar
                      Senaste inlägg DuffelDad  
                      Arbetar...
                      X