Tappar 3 av 5 abborrar vid spinnfisket !!!!!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tappar 3 av 5 abborrar vid spinnfisket !!!!!!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Tappar 3 av 5 abborrar vid spinnfisket !!!!!!

Jag har hitat en perfekt plats för att spinnfiska efter abborre med spinnare, den spinnaren jag får på jämt är en Abu garcia reflex 12 gr silverblank sked. Fan den går bra men tyvärr tog en gädda den för mig senast får köpa en ny
    Men till frågan jag fiska i dalälven där strömt vatten (mycket) går ihop med lugn vatten och mitt i mellan där hugger dom. men när jag får in dom till kanten o skall håva dom så släpper dom kräken. Blir vansinnig hahaha. Dom e fina mat abborrar undrar va jag gör för fel från att dom hugger. Skall jag drilla in dom veva in dom snabbt eller trötta ut dom längre ut innan kanten till håvningen?

kanske skall påpeka att den spinnaren jag haft är flertal år gammal o aldrig vässat eller bytt dess krok men den där fjädern du skrev om hur funkar den o hur ser den ut. Hur byter jag krokn på en sån där spinnare?

Kommentera

Klipp bort kroken från öglan på spinnaren. Sätt en fjäderring i trådöglan på spinnaren och sätt en ny krok i denna ring...

Kommentera

aha så man gör, nu förstår jag tack

Kommentera

Glöm inte det kullagrade lekandet om du fiskar med spinnare i strömmande vatten.
          Framförallt om du kör flätlina, så sparar du dig en hel del trassel!

Kommentera

Ha inte allt för hård broms ställd, dom är inte så hårda i käften, och pressar man dom för hårt går kinden sönder, och,krokarna lossar lätt. Lagom hård broms för att sätta mothuggen, men så fisken ändå har en chans att ta lite lina under drillen

Kommentera

Ursprungligen postat av fear Visa inlägg
              Jag har hitat en perfekt plats för att spinnfiska efter abborre med spinnare, den spinnaren jag får på jämt är en Abu garcia reflex 12 gr silverblank sked. Fan den går bra men tyvärr tog en gädda den för mig senast får köpa en ny
              Vad använde du för sorts tafs?
              All you need is Lubb.

Kommentera

Skaffa en tafs med nylon eller fc så slipper du att gäddorna tar dina saker.

Iaf de minsta!
                Ingen fisk är chans för fisk.
                https://ingenvidarefiskeblogg.wordpress.com/

Kolla gärna in min Youtube-Kanal. Finns en massa kul skit där.
                https://www.youtube.com/user/jurgenjons

Kommentera

jag hade ingen tafs alls eftersom jag var ue efter abborre med spinnaren, men jag lyckades slänga på gäddtaf o en wobbler o fick upp gäddan på första kasstet direkt efter på samma plats men tyvärr hade den inte spinnaren med sig i munnen

Kommentera

Var alltid grisigt aggressiv i mothuggen förut, och trots att det kändes som om man hade fisken säkert krokad så lossnade 9 av 10 innan jag han håva dom...
                    Läste på forum och såg klipp av "proffsen" på youtube att man skulle pröva ha is i magen någon halvsekund när man känner något i spöt. Detta var tydligen för att fisken hann vända på sig en aning med betet i munnen och då underlättar det tydligen krokningen. Känns ju logiskt, men om det stämmer eller inte vet jag inte. Vässade iof alla krokar samtidigt så kan vara det som gjort att dom nu sitter bättre!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av daikai1, 2013-08-09, 18:02
                    1 689 svar
                    369 259 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Westley Richard  
                    Startad av daikai1, 2016-07-08, 19:30