Haha... Sitta och pula med träbeten för dom börjar spricka hahaha... köp ni era träbeten och sitt och småpula med dom efter ett par gäddor, själv tänker jag köra BUSTER JERK OCH SALMO så det ryker om det... Oj kom just att tänka på en sak, ingen av er här verkar tycker att plastiga beten är bra men ändå så klagar ingen på Zalt m.fl beten men det kan bero på att det EJ är gjort i plast utan är ett träbete???, Eller inte men det är väll inte ÄKTA fiske om ett bete kostar under 150 kr.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Cobbs Crazy Shad Mini
Collapse
X
-
Och Salmos beten ser ju helt nya efter man tagit 10 gäddor? Jaaaaa då!
Ursprungligen postat av rNkHaha... Sitta och pula med träbeten för dom börjar spricka hahaha... köp ni era träbeten och sitt och småpula med dom efter ett par gäddor, själv tänker jag köra BUSTER JERK OCH SALMO så det ryker om det... Oj kom just att tänka på en sak, ingen av er här verkar tycker att plastiga beten är bra men ändå så klagar ingen på Zalt m.fl beten men det kan bero på att det EJ är gjort i plast utan är ett träbete???, Eller inte men det är väll inte ÄKTA fiske om ett bete kostar under 150 kr.
Kommentera
-
Du har inte läst mycket här tydligen, många klagar på Zalt´s kvalité, inklusive undertecknad. Däremot klagar nog ingen på dess fångstförmåga.Ursprungligen postat av rNkHaha... Sitta och pula med träbeten för dom börjar spricka hahaha... köp ni era träbeten och sitt och småpula med dom efter ett par gäddor, själv tänker jag köra BUSTER JERK OCH SALMO så det ryker om det... Oj kom just att tänka på en sak, ingen av er här verkar tycker att plastiga beten är bra men ändå så klagar ingen på Zalt m.fl beten men det kan bero på att det EJ är gjort i plast utan är ett träbete???, Eller inte men det är väll inte ÄKTA fiske om ett bete kostar under 150 kr.How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke
Kommentera
-
ska du inte svara på masterpikes inlägg till dig ?Ursprungligen postat av NorthernPikenej han kanske fiskar istället för att sitta och lacka nyinköpta "exlusiva" träbeten
Keep talking about me, You are just making me famous..
MainlineTeamSweden http://www.sportfiskecenter.nu/sida....d=67&urubID=29
www.Sk-fiskpinnen.com
Kommentera
-
jag hade tydligen missat detta inlägg....Ursprungligen postat av MastaPikeFörst kallar du betena löjligt dyra, efter ALQs, prylis och P A;s inlägg kanske du ändrat dig i denna fråga.
Betena är som sagt inte löjligt dyra om man räknar ut timlönen varje betesbyggare lagt ner på dom. Prova att bygga ett bete själv kan jag föreslå, så får du se bara vad materialet kostar och dessutom vilken enorm betestid det krävs för att få fram ett så perfekt bete som möjligt.
För övrigt är inte betena i sig självt löjligt dyra heller. Ett bra träbete man vårdar kan fånga hundratals gäddor och innan det är förbrukat är det troligen redan bortkastat, detta är en billig summa för så mycket man får ut av det.
En hobby har man för den delen inte för att tjäna på, kosta vad det kosta vill. Jag har träffat väldigt många som t.ex. klagar över betenas priser men samtidigt har råd att beställa hem ett helrör på krogen varje helg, det handlar nästintill alltid om prioriteringar.
Jag fiskade också med massa Buster jerks, Salmo sliders m.m. för några år sedan, sedan provade jag bara att beställa hem 2 träbeten för att testa. Då jag fått betena i hand var tanke och handling detsamma för mig, alla plastbeten åkte ut på tradera direkt och ännu fler träbeten beställdes hem. Nu förtiden brukar jag även plast till viss del, men jag fiskar framförallt med träbetena mer för att det är roligare, jag kan tillägga att jag endast fiskar för att ha kul.
Att jämföra betena med en ren förbrukningsvara som bensin, nja det handlar om mer än så bensin skiljer sig nästintill endast åt genom att det finns olika oktantal, mellan bete och bete skiljer det mer.
Mitt förslag, prova ett träbete, upplev skillnaden.
jag har fiskat med träbeten... det är just därför jag nu gått över till plastbeten... och det här med priset jag bryr mig föga om vad tillverkningskostnaden hammnar på, det är ju vad jag betalar som är intressant
och oavsett så är 130 kr mindre pengar än 399 eller? sen om betet är gjort av dyrt trä eller gamla fantaflaskor spelar ingen roll... och kom inte och yla om "känlsa" känslan kan omöjligt sitta i en bit plast/trä längst ute på en lina, känslan för mig är att få komma ut i naturen och ut på sjön
gäddbebis (eller gäddunge) så nu kan du torka dig och gå ut i sandlådan igen- VÅGAR VÄGER VIKT -
Kommentera
-
jag är ingen bebis + att jag inte leker i sandlådor som du..Ursprungligen postat av NorthernPikegäddbebis (eller gäddunge) så nu kan du torka dig och gå ut i sandlådan igen
sen lär jag spö skiten ur dig med mina trä beten och du kör dina plast beten!
de lär kännas enu mer förnedrande att bli spöad av en "bebis" eller?
moget
Senast ändrad av Jimmiee; 2006-05-20, 12:23.Keep talking about me, You are just making me famous..
www.Sk-fiskpinnen.com
Kommentera
-
Hej igen Northernpike!
Angående ifall du fiskat med träbeten eller ej är ej av mitt intresse att veta. Varför jag i överhuvudtaget började kommentera i denna tråd var då du slängde ut mängder av huvudlösa påståenden som
[QUOTE=NorthernPike]
"HAHAHA om du sänker priset på alla löjligt dyra "man måste lacka dom innan man använder dom" snobbbeten så ska du se att tråkig svenssonplastbeten snart är borta..."
[QUOTE]
Detta visade stark brist på kunskap i prissättning, priset du talar om i detta fall är en gångbar valuta av en vara som vid försäljning betingar en förtjänst. Kostnaden för betet står i förhållande till dom förbrukade resurserna och arbetstiden. Att kalla detta för "löjligt dyra" är bland det värsta jag hört!
Jag förstår ifall du hellre vill fiska plast, det är ett val man får göra, men så inte massa frön om hur dåliga träbeten är då du inte ens vet vad det handlar om. Alla jag känner som provat träbeten har fastnat för det, det vore dummt om alla nyfikna skrämms av sådana här internetrykten.
Betet i fråga som denna tråd handlade om var ju ett bete som sedan (Jenks inlägg) visade sig ha fabrikationsfel, det förekommer även hos plastbeten kan jag tillägga.
Sen att betena spricker och måste lackas om hela tiden håller jag inte med om. Jag har några beten som fårr "punkterad" lack, alltså då man bara fått som ett litet hål in i lacken. Detta åtgärdas lätt. Sen har jag 2 beten som spruckit upp ordentligt, det ena på grund av att det kastats i sten och det andra för att jag antar att lacken var kass från början. Så att träbeten behöver konstant vård håller jag inte riktigt med om.
Jag kanske bör tillägga att jag inte sysslar med någon snipjakt på 50 gäddor om dagen, så mina beten får inte avsevärda mängder hugg på sig.
Kommentera
-
ett trä bete kan ha grym kvalitet också har en slammer drop belly den har jag tagit sjukt mycket fisk på och de skulle vara dålig lack på den och de är fortfarande inte en repa i den!på ett plast bete syns de direkt när man fått en fisk!
sen har jag fastnat helt för trä beten för man kan trixa hej vilt med dom de är de som jag tycker är grejen med träbeten!!så mycket roligare en en buster som har samma gång vad man en gör med spöt!!Senast ändrad av Jimmiee; 2006-05-20, 11:31.Keep talking about me, You are just making me famous..
www.Sk-fiskpinnen.com
Kommentera
Foton
Collapse
-
av FlexHar fastnat för det här fisket som är riktigt roligt och vilka fajter det blir när något större går...8 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Allmänt
2025-08-31, 12:17 -
-
av TylerdurdennHar nyss köpt en stuga utanför Flen i närheten av sjön ”Valdemaren” och är sugen på att...1 Foto
-
2025-07-02, 10:52 -
-
Svar till Den stora tråden om finesse abborreav NappenBottHar haft bra fiske med freerig, tog denna kluns häromdan i en Stockholmssjö på en freeriggad Keitech...1 Foto
-
2025-04-23, 19:56 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av ackeliba, 2008-06-12, 14:57
|
25 svar
3 336 visningar