Cobbs Crazy Shad Mini - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Cobbs Crazy Shad Mini

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Fjantigt inlägg av dig "Northenpike". Jag är bara 15 bast och jag kan spöa många jerkfiskande "gubbar". Det ligger inte bara i åldern...
    Och du kan föresten inte uttala dig om hurvida man tycker känslan sitter i betet eller ej.
    Jag tycker det är roligare att fiska med beten som har "själ", det är mer känsla i dem och det känns almänt trevligare.
    När jag håller i ett handbyggt bete känner Jag det. Den känns personlig och unik.

Poetiskt eller bara jävligt konstigt men så tycker jag.

rock on dudes...
    Jag tycker inte du är tillräckligt seriös, man ska vara seriös.

Kommentera

Ursprungligen postat av Kiwi
      Fjantigt inlägg av dig "Northenpike". Jag är bara 15 bast och jag kan spöa många jerkfiskande "gubbar". Det ligger inte bara i åldern...
      Och du kan föresten inte uttala dig om hurvida man tycker känslan sitter i betet eller ej.
      Jag tycker det är roligare att fiska med beten som har "själ", det är mer känsla i dem och det känns almänt trevligare.
      När jag håller i ett handbyggt bete känner Jag det. Den känns personlig och unik.

Poetiskt eller bara jävligt konstigt men så tycker jag.

rock on dudes...
      OBS detta är inte Tillägnat kiwi alena...
      om ni nu får en sån euforisk känsla av att fiska med trä.... fine by me
      faktum kvarstår dock att pengar är pengar sen skiter jag högaktningsfullt i om det sitter nån i en källare och har gjort till sin livsuppgift att frälsa gäddfiskare
      (tror dock inte att så är fallet) tror inte ni köper handbyggda båtar bara för känslan? eller det kanske ni gör.. bryr mig faktiskt inte, ni fortsätter svinga trä och jag plast så är alla nöjda

over and out!

Plastic is fantastic
      - VÅGAR VÄGER VIKT -

Kommentera

skulle vara intressant att veta vad det är som triggat igång detta hat till annat än standardplastbeten? dom flesta av oss (som skrivit i denna tråd) använder både plast och trä, men har en viss förkärlek till handgjorda träbeten. varför irriterar det dig så mycket? låter som om det ligger ett allvarligt trauma i bakgrunden. att 139:- är mindre än 399:- är det ingen som ifrågasätter, men vi kanske tycker att det är ok att pröjsa 399:- för ngt vi gillar. på samma sätt med rullar och spön, vissa av oss tycker att det är värt dom extra pengarna. jag har i alla fall fiskat med en del riktigt billiga rullar och spön, och hade mer problem än nöje med dom. detta sabbade en hel del av min fiskeupplevelse. när jag sedan började prioritera lite bättre prylar har jag haft betydligt mindre problem och på så sätt kunnat njuta mer av mitt fiske. för att återgå till beten, så är det bara en naturlig följd av att uppgradera övrig utrustning. det är kul att stödja dom som faktiskt lägger ned tid, erfarenhet, energi och hjärta i ett gediget hantverk. om betet sedan tar mer eller mindre fisk är sekundärt (i mitt fall!). jag gillar att det finns alternativ, d v s att det både finns handgjorda träbeten och maskinomvandlade PET-flaskor. det är bara att välja det som passar en bäst. för mig personligen så är det en hel del annat än bara att fånga störst och flest fiskar, som gör min hobby betydelsefull. som ngn skrev så blir prylarna en hobby i hobbyn. att du får spader på det, är inte lika beklagligt som märkligt.

att du sedan nedvärderar yngre sportfiskare är bara patetiskt och säger mer om dig än om dom. visst har många yngre mycket att lära, men också en hel del att lära ut. det finns många här på forumet som inte ens fyllt 20 som är kanonduktiga sportfiskare med en betydligt mer ekologiskt hållbar inställning till fisket än många av oss andra.

nää, sträck ut en hand och ha en lite ödmjukare inställning till dina medmänniskor och deras val. du kan kanske rent av lära dig ngt nytt!
        Senast ändrad av ALQ; 2006-05-20, 14:56.
        achilles

Brokeback Fishing Team

http://gaydogpikehonkeys.spaces.live.com/photos/

--------------------------------------------------
        \m/

Kommentera

Ursprungligen postat av NorthernPike
          OBS detta är inte Tillägnat kiwi alena...
          om ni nu får en sån euforisk känsla av att fiska med trä.... fine by me
          faktum kvarstår dock att pengar är pengar sen skiter jag högaktningsfullt i om det sitter nån i en källare och har gjort till sin livsuppgift att frälsa gäddfiskare
          (tror dock inte att så är fallet) tror inte ni köper handbyggda båtar bara för känslan? eller det kanske ni gör.. bryr mig faktiskt inte, ni fortsätter svinga trä och jag plast så är alla nöjda

over and out!

Plastic is fantastic
          Vad kör du för bil??? Kör du det billigaste eller??? Om jag skriver så här, Tycker du inte att det är mer "känsla" på att köra en fin bil ta tex en Mercedes, BMW, eller nåt annat lyxåk än tex en enkel skoda, Toyota! eller tycker du inte att det är lite godare med en exlusiv malt whisky än en simpel Jack Daniels!

Hur som hellst handlar det om vad man prioriterar. Allt handlar om vad man själv tycker är värt att satsa sina pengar på...

Vissa kör en Skoda vissa dricker sin jack daniels... Men andra vill njuta av livets goda...

Kommentera

Ursprungligen postat av Stizo
            Vad kör du för bil??? Kör du det billigaste eller??? Om jag skriver så här, Tycker du inte att det är mer "känsla" på att köra en fin bil ta tex en Mercedes, BMW, eller nåt annat lyxåk än tex en enkel skoda, Toyota! eller tycker du inte att det är lite godare med en exlusiv malt whisky än en simpel Jack Daniels!

Hur som hellst handlar det om vad man prioriterar. Allt handlar om vad man själv tycker är värt att satsa sina pengar på...

Vissa kör en Skoda vissa dricker sin jack daniels... Men andra vill njuta av livets goda...
            Tänkte bara påpeka ett dåligt exempel, toyota har kanske dem bästa bilarna i världen.. visst dem kanske är "Enkla" men du kan lita på att dem håller och du slipper mkt problem, med andra ord pengar..
            För det andra har toyota lyx bilar för dem som kanske inte vill ha det "enkla" som heter Lexus vilket spöar bmw/mercedes med marginal.

Resten håller ja med om

Kommentera

Jo ingen direkt "KÄNLSA" i Toyota, bara plast! Det är just känslan jag syftar på! Men LEXUS är precis mer "KÄNSLA"

Sen är det helt annan sak om det är prisvärt eller inte!

Kommentera

Ursprungligen postat av Stizo
                Jo ingen direkt "KÄNLSA" i Toyota, bara plast! Det är just känslan jag syftar på! Men LEXUS är precis mer "KÄNSLA"

Sen är det helt annan sak om det är prisvärt eller inte!
                Nja, det kan diskuteras.. anledningen varför var 3:e bil i bara USA´s marknad är en japansk bil talar för sig själv. Sen att Toyota är den populäraste av dessa också..

Tror inte amerikaner föredrar plast utan känsla men ok

Har själv bmw i famlijen och dem är sköna dem med lika så merca, men dem kostar också!

Allt handlar igentligen om vad man själv vill ha, en dyrare kanske lite mer "känsla" bil, eller en bil som typ aldrig sviker med massa problem,
                eller en turbo bil osv

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av ackeliba, 2008-06-12, 14:57
                25 svar
                3 324 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Chrispenborn