Cobbs Crazy Shad Mini - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Cobbs Crazy Shad Mini

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

[QUOTE=NorthernPike]ja och om man är en helt vanlig "måste impa på polarna" fiskare så får man väl vara det också
    Heppåre´[/QUOTE

hehehe... jo, man tycker onekligen som man tycker.... och gör som de vill...

Att digga fiskegrejer som är t ex handgjorda, specialtillverkade, trimmade, ovanliga, samlarföremål osv... handlar om att tillföra fisket någonting alldeles extra, och samtidigt är det en extra hobby i hobbyn så att säga, ren passion helt enkelt. Den som bara är ute för att glänsa för polarna pallar antagligen inte med när "habegäret" viskar ovanliga modellbetäckningar i örat... utan väljer den kortaste vägen till den lokala hökarn och tjackar ett par standardbeten, men i alla färger som finns
    www.mag.nu

Kommentera

Ursprungligen postat av Brunte
      Tänkte höra med er om en grej. Jag och vapendragare Traidmill råkade ut för att träet på våra mini cobbs sprack. Den första inhandlade jag i höstas och fiskade med den lite under hösten och ett par gånger i våras. Nyligen upptäckte jag att träet hade spruckit bara sådär.Hade inte tagit några större mängder gäddor på den. Den andra köpte Traidmill för några veckor sedan. Fiskade med den 10 minuter på fredagkvällen samma vecka. På lördag morgon upptäckte vi att även träet på den hade spruckit upp totalt. Man lackar ju lite när 2 så pass dyra beten, totalt krackelerar utan att de utsäts för ngt större slitage/åverkan.

Tänkte höra om det är ngn annan som råkat ut för liknande med denna betestyp??

//Brunte
      fixa cobbs email adress ! lovar att han står bakom sina beten till 100% plus att man vinner på att få veta problemet
      så att han kan förebygga problemet i framtiden!

Kommentera

Löjlig diskussion egentligen, det ena utesluter inte det andra. Prestige, eller vad man nu ska kalla det, är fåfänga. Fiska med dom beten du trivs med och tror på, skit i resten... :-) Plastbeten behöver ju inte vara mainstream, eller hur Mangeboy? ;-)

Kommentera

Cobbs Crazy Shad Mini

Problem problem problem

Varför händer detta att lacken spricker.träet är ett levande/rörligt material,och det sista som man gör är att lägga på en stenhård tvåkomponents lack för att den är snabbhärdande glasklar blank yta .
          Det behövs inte mycket för att den kombinationen ska haverera,en stöt eller värmeväxlingar,trät rör på sig men den stenytan spricker/sprängs.
          Konstigare är det inte,material som inte passar i hop.

Kommentera

Om man nu struntar i materialet och enbart koncentrerar sig på arbetsinsatsen, skall man då köpa Ludde enbart för att arbetsinsatsen är större och den är handgjord än köpa ett massproducerad Toby?
            Nej tycker jag, fiska med det du trivs bäst med, att trä skulle vara bättre än plast är ju bara att titta på alla här med båt, hur många har träbåt
            respektive plastbåt?
            How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Ursprungligen postat av Rudan
              Inte funderat på att ta ett snack med butiken du köpt betena på? Brukar normalt vara första steget. Håller själv Cobbs beten högt. Ett bete har lacken spruckit på, det kan jag leva med.

//Stefan
              Kontakt har tagits. Dåligt med svar.
              Team Gorilla.

"No Monkey Business"

--Mer fiske, mindre fruntimmer--

Kommentera

Ursprungligen postat av P A
                Tycker snarare att ett massproducerat bete som görs på någon minut i en maskin och av returplast och kostar ett par spänn i tillverkningskostnad inklusive krokar och ringar och som sedan säljs för typ 79 spänn är löjligt dyrt, jämfört med ett bete som det tagit mellan en och två timmar i ren arbetstid att göra och som sedan kostar 300 spänn, men egentligen borde kosta det dubbla eller mer om man ser ur arbetstidssynpunkt..
                Undrar hur många som frivilligt sätter sig på fritid i källaren och bygger 50 beten, kanske lägger ett hundratal timmar på detta och sedan nöjer sig med 150-200 spänn i nypan per bete..?? Inte många..Men det gör dessa grabbar för sakens skull och för rent genuint intresse av att se sina alster fånga fisk åt andra ute på vattnen. Dom kunde ju behållt dom för sig själva..
                Men det är klart..Fattar man sånt har man ju fått tänka lite..Och det är ju jobbigt..
                1-2 timmar? jag tror nog att det tar några timmar till? eller?

Kommentera

Ursprungligen postat av Alsbäck_
                  1-2 timmar? jag tror nog att det tar några timmar till? eller?

Beror på hur van killen som gör dom är. Har du en färdig modell och vet receptet, så går tar det runt den tiden totalt med sågning, slipning, borrning, viktning, grundning, målning o.s.v.
                  I varje fall om det är en enkel modell typ Topper-formen utan massor av krångliga designgrunkor..
                  Sedan är ju inte torktider för lack o sånt inräknat..Men det är ju liksom en annan sak..Det sköter sig självt..
                  Jag pratar ren arbetsinsats tidsmässigt om man slår ihop arbetsmomenten.

Kommentera

Brunt mfl

Tjaba,

Blivit ngt fel pa mini cobbsen. Klart ni far nya grejor eller pengarna tillbaka.

Jenk

Kommentera

Ursprungligen postat av P A
                      Noisey..Tänk på att du pratar med många barbarer nu..Folk som bara vill ta sig från A till B utan att bry sig om hur det sker..Som saknar fantasi..
                      Folk som nöjer sig med Pripps Blå och Toyota fast det finns Bishops Finger och Jaguar med läderklädsel och ädelträpaneler.. Folk som köper "Absolute Music" istället för att rota efter pärlor i skivhyllorna o.s.v. Som saknar förmågan att njuta av vägen till målet..
                      Som Mille här brukar säga när jag frågar varför allt han bygger hemma i kåken tar så lång tid.."Jo..För jag njuter av att få jobba med händerna och skapa..Se hur det långsamt växer fram..När det väl är klart, så är det liksom bara klart..Vägen till målet ska vara njutbart och stimulerande..Då blir även resultatet mer tillfredställande.."

Du predikar för döva öron, serdu..

Men inget att bry sig om..Kanske kanske vaknar dom på ålderns höst och börjar titta efter livets goda..Men då kanske dom är för gamla för att kunna njuta av det livet kan ge..Nämligen "Känslan".
                      bra sagt! Shepherd Neame är ett av världens bästa bryggerier och handgjorda beten har själ!
                      Sen tror jag varje hemsnidare som fiskar andra tider än bara på sommaren har råkat ut för beten som spricker... så är det bara!
                      Om det sen är träslaget, grundjobbet eller ytlacken vetefan - själv tror jag mest på träslaget.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av ackeliba, 2008-06-12, 14:57
                      25 svar
                      3 333 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Chrispenborn  
                      Startad av daikai1, 2013-08-09, 18:02