jerka piggen i ytan eller där du ser den bra. sedan efterliknar du bara det sätt du föredrog. bara till att nöta o prova...
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Pig taktik och teknik??
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av KiwiDom har inte fel, Piggen är skitbra i så gott som alla lägen (Kanske inte under djupfiske)
Zeke: Jerka piggen fel om den går i ytan? Du gör jag fel under hela mitt sommarfiske. Piggen kan fiskas på sjukt många olika sätt men inget är fel, den fångar fisk hur man än gör.
jo jag är beredd att hålla med dig Kiwi
.
precis som jag tidigare skrev också, ofta blir det fisk när den går upp och vänder i ytan, sen om det är fel eller inte... det spelar ju egentligen ingen roll.. fångar det fisk så är det ju inte fel
Kommentera
-
Ja vet att pigen är väldigt känd som ett riktigt bra bete, och ja säger inte att det är fel.. det är säkert ett av dem bästa betena.Ursprungligen postat av Everflowdefinition av skitbeten borde väl ändå vara när de inte ger fisk??.
jag håller med dig ang överexponeringen av BJ i samband med filmen som kom...
Pigen är ju dock allmänt världskänd som ett av de bästa gäddbetena som finns.. så många personer kan ju inte ha fel??..eller?
Ja mena ja är inte så förtjust i att stå och presitions rycka ett bete för att få till side to side gången även fast en misslyckad dragning kan va bra när den stiger.
Då kastar ja hellre med tex en cobb´s som du kan jerka exakt hur du vill och få en mkt livligare gång och mer variationsrik gång dessutom. (mer fisk)?!
Ända gången ja kan tänka mig använda en pig är tidigt på våren för extremt köldstela gäddor.
Men som ja sa är det min personliga åsikt att ja tycker den suger.
Kommentera
-
det är väl just det att pigen är variationsrik som gör att den fångar så mycket fisk....Ursprungligen postat av MoSsEJa vet att pigen är väldigt känd som ett riktigt bra bete, och ja säger inte att det är fel.. det är säkert ett av dem bästa betena.
Ja mena ja är inte så förtjust i att stå och presitions rycka ett bete för att få till side to side gången även fast en misslyckad dragning kan va bra när den stiger.
Då kastar ja hellre med tex en cobb´s som du kan jerka exakt hur du vill och få en mkt livligare gång och mer variationsrik gång dessutom. (mer fisk)?!
Ända gången ja kan tänka mig använda en pig är tidigt på våren för extremt köldstela gäddor.
Men som ja sa är det min personliga åsikt att ja tycker den suger.
Cobbs gör också kanonbeten för övrigt
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Den stora tråden om finesse abborreav FlexNästan Hyffsad Borre...1 Foto
-
Kanal: Spinnfiske - Allmänt
2026-06-28, 21:12 -
-
Svar till Den stora tråden om finesse abborreav FlexHyffsad Borre 800gr1 Foto
-
2026-06-23, 10:35 -
-
Svar till Den stora tråden om finesse abborreav FlexHyffsad Borre 800gr1 Foto
-