Hej fiskevänner!
Har ett antal spörsmål att ta upp...
Som nybliven jiggfiskare måste jag säga att jag känner mig vilsen, läser ju överallt om hur jiggen ska tas hem hoppandes längs botten samt att linan hela tiden bör hållas sträckt (inte så konstigt men...
) Problemet är bara att jag känner att jag har problem med att hålla kontakten med betet och att linan ändå envisas med att slacka. Blir också nervös p.g.a. att jag inte riktigt vet i vilken vinkel spöt bör hållas. Sen det där med tafs...det är ju tamejsatan en hel vetenskap! Tafs eller inte tafs, det är frågan! Fiskar främst i insjöar med hyfsad mängd gädda, men då finns det folk som snackar om att det inte behövs ngn tafs vid "riktat abborrfiske". Var/när/hur infinner sig det där abborrmonopolet i sjön?
Hursomhelst är jag tacksam för alla svar, även på frågor som inte finns med här. Säkert finns det massor som gamla jiggrävar kan tillägga!!!
Har ett antal spörsmål att ta upp...
Som nybliven jiggfiskare måste jag säga att jag känner mig vilsen, läser ju överallt om hur jiggen ska tas hem hoppandes längs botten samt att linan hela tiden bör hållas sträckt (inte så konstigt men...

Kommentera