allvarligt problem. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

allvarligt problem.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• allvarligt problem.

tjena...

har länge funderat på vilken metod jag ska inrikta mig mest på. nu snackar jag gäddfiske.

liksom jag köpte mig ett jerk paket för ett tag sedan men nu har jag trötnat.

jag vill få upp en riktig gris snart. men när jag kollar på fotoalbumet så tas nästan alla på jerk. liksom det känns så meningslöst och spinfiska efter gädda när man ser att alla får nästan allt på jerk. som sagt hade jag ju tappat lusten för jerk-bait. vet inte vad jag ska göra. kan man lita på sina zaltar eller är det jerkbaiten som går före dom?

hjälp mig..ska man forsäta med spinn eller?

Trolla pelagiskt med stora beten, gärna över djupen, tråkigt men det ger utdelning.

Sjöar tänker jag på förövrigt, i havet har jag ingen aning.
    Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021
    &

Fiskesnacks AbborrFemma 2020
    ”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
    Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."

-Okänd

Kommentera

kanske borde pröva nån sjö som håller mycket storgädda.

Kommentera

Kanske ska testa mete dåra ?
        Spännande!

Kommentera

Har haft samma känsla när det gäller Jerkbait under en tid, men när jag nu på sistonde har lyckas få några små gäddor så har de blivit skit kul... Men jag tror som klackrus sa, att de ska finnas stora gäddor där man fiskar.
          http://ungasportfiskare.blogg.se/

Kommentera

Ursprungligen postat av és
            tjena...

har länge funderat på vilken metod jag ska inrikta mig mest på. nu snackar jag gäddfiske.

liksom jag köpte mig ett jerk paket för ett tag sedan men nu har jag trötnat.

jag vill få upp en riktig gris snart. men när jag kollar på fotoalbumet så tas nästan alla på jerk. liksom det känns så meningslöst och spinfiska efter gädda när man ser att alla får nästan allt på jerk. som sagt hade jag ju tappat lusten för jerk-bait. vet inte vad jag ska göra. kan man lita på sina zaltar eller är det jerkbaiten som går före dom?

hjälp mig..ska man forsäta med spinn eller?
            Sattsa på mete/flötestrolling grabben, lite coolare än jerkbait och lite roligare att fiska med ett "normalt" spö i stället för telefonstollpar !
            Borde vara dödsstraff på att veva med för lös slirbroms!

Kommentera

se till att hitta ett vatten som håller stor fisk. Jerk verkar va en fluga som kommit för att stanna, men trolling pelagiskt på djupt vatten brukar ge resultat.

Kommentera

Räkna aldrig bort en Zalt wobbler..
                Helt klart min storfavorit, innan jerkandet tog över.. Men när inte det funkar så tar jag fortfarande fram mina svävandes undervattenskungar...

//Abelsson
                http://blogg.aftonbladet.se/27714/

Kommentera

Stora Zaltar, som vevas hem långsamt omväxlande med ett och annat spasmiskt ryck, dragna utefter djupbranter. Det har alltid givit mig bra utdelning när det gäller storlek.
                  Svävande när djupet är under 3m annars sjunkande. 14cm när vattnet är varmare än +10 annars 19cm. Mitt färgval är skitmört, abborre eller papegoja.

Jag har experimenterat med diverse amerikansk klet och även provat med att hänga på en skalad räka på mittkroken. Vid ett par tillfällen har det givit häpnadsväckande resultat både i storlek och antal jämfört med de som fiskat parallellt med mig, andra gånger ingen märkbar skillnad alls.
                  www.utreel.com

Kommentera

Jerkbaitfiske är enligt mig inte en egen "metod", det är i princip samma sak som traditionellt spinnfiske!
                    Dock skapar det en annan bredd och andra möjligheter att variera sitt fiske.
                    Kombinationen spinn/jerk är ypperlig, täck yta med ett långkastande spinnspö, hitta fisken och fiska sedan med jerkbaitspö över det heta området.
                    På hösten när gäddan förhoppningsvis trängt ihop sig i en liten braxenvik är det ypperligt att jerka, däremot när fisken behöver sökas över stora områden eller på en djup liggande grynna tycker jag det känns mer tacksamt att smyga in sina beten med ett spinnspö.
                    Känner man sig inte helt 100 med ett jerkspö fiskar man således inte med det berömda självförtroendet och då blir fisket oftast därefter. Fiska mycket och variera mellan kort/långt spö och försök hitta den optimala känslan....

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av daikai1, 2013-08-09, 18:02
                    1 690 svar
                    371 757 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg TiSo
                    av TiSo