allvarligt problem. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

allvarligt problem.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av cico
    Sabbas inte gången om du hänger på en räka på en Zalts mittenkrok?

/Kalle
    Den har ju förändrats en smula det är klart, men om den "sabbas" har jag svårt att hålla med om eftersom kombinationen gav fisk.
    Nu är räkbiten i fråga väldigt liten i förhållande till 19cm Zalten, krokarna är bytta till owner och wobblern själv i fråga helt sönderbiten, så det mesta är väl "sabbat" om man utgår från tankstudier med nya grunkor.

Som nån sa tidigare i tråden så finns det inga regler, bara möjligheter för påhittiga.

Annars har vi gammelfavoriten kallad "sjukastsjigg". Ett stort tungt jigghuve med en kropp av färsk makrill som klipps upp i två halvor längst bak. En mördare på förvintern på djupet. Att makrillen inte hör hemma här i skärgårn skiter gäddorna högaktningsfullt i. De simmar sakta efter i stanken och till sist kan de inte hålla sig längre.
    www.utreel.com

Kommentera

Ursprungligen postat av és
      tjena...

har länge funderat på vilken metod jag ska inrikta mig mest på. nu snackar jag gäddfiske.

liksom jag köpte mig ett jerk paket för ett tag sedan men nu har jag trötnat.

jag vill få upp en riktig gris snart. men när jag kollar på fotoalbumet så tas nästan alla på jerk. liksom det känns så meningslöst och spinfiska efter gädda när man ser att alla får nästan allt på jerk. som sagt hade jag ju tappat lusten för jerk-bait. vet inte vad jag ska göra. kan man lita på sina zaltar eller är det jerkbaiten som går före dom?

hjälp mig..ska man forsäta med spinn eller?
      Om jag få va lite taskig så låter det faktiskt som att du inte har rätta intresset eller tålamodet...
      [FONT="Palatino Linotype"]Speci-Matcher[/FONT]

Kommentera

Meta med levande mört! Överlägset!

Kommentera

Du ska inte lägga av med något!
          Jag själv kör både jerk och spinn och det funkar utmärkt. På våren och försommaren kör jag mest jerk men när vattnet blir varmare och gäddorna går djupare blir det mer spinn. Dom jerk jag kör med är Buster jerk,big bandit,belly buster,salmo slider mm. Till spinn är ghost tail och och vanliga jiggar väldigt effektivt. Speciellt Relax kopyto 4 och 4-L som är 12 cm långa. Även den längre 16 cm funkar.

Till spinnfisket kör jag med Westin, stunner, zalt, zam mm. Alltså ganska säkra kort. Anpassa fisket efter rådande vattentemperatur, det brukar vara effektivast men inga regler utan undantag. På sommaren får du vara beredd på att det är segt, du gör antagligen inget fel om du inte får fisk för det är många som har det trögt under sommaren.

Lycka till!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av daikai1, 2013-08-09, 18:02
          1 690 svar
          371 774 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg TiSo