Tjena! Min svärfar äger en stuga i laxå, den ligger mitt i skogen och precis vid en sjö. Har nyligen börjat ta fisket på allvar och vill utvecklas, därför hoppas jag någon kan besvara någon eller några av min frågor!
vattnet i sjön är väldigt grumligt, den är 1- max 3 meter djup ( aldrig mätt något djupare och inte svärfar heller)
utan ekolod, vart ska man leta efter abborren?
Är de bäst att fiska nära skogskanten / vass. Eller rätt och slätt i mitten av sjön?
vilken sorts jigg/färg briljerar i mörkt och grunt vatten?
vilken metod är bäst? Caroline, Texas, dropshot eller helt vanligt jiggfiske?
botten kan vara lite tråkig och bottennapp är en vanesak. Hur undviker man de på bästa sätt?
Jag vet att det kan variera väldigt mycket från sjö till sjö, men generella svar uppskattas. All information, tips och tricks är välkommet. Mvh Jocke.
vattnet i sjön är väldigt grumligt, den är 1- max 3 meter djup ( aldrig mätt något djupare och inte svärfar heller)
utan ekolod, vart ska man leta efter abborren?
Är de bäst att fiska nära skogskanten / vass. Eller rätt och slätt i mitten av sjön?
vilken sorts jigg/färg briljerar i mörkt och grunt vatten?
vilken metod är bäst? Caroline, Texas, dropshot eller helt vanligt jiggfiske?
botten kan vara lite tråkig och bottennapp är en vanesak. Hur undviker man de på bästa sätt?
Jag vet att det kan variera väldigt mycket från sjö till sjö, men generella svar uppskattas. All information, tips och tricks är välkommet. Mvh Jocke.
Kommentera