Hur är eagle claw jämfört me "vanliga" raka owner? Kör nu me owner men ska byta för tkr dem lätt går sönder och blir slöa mm. Så va finns de för fördelar/nackdelar med dem olika krokarna?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Eagle claw
Collapse
X
-
jag tycker att owner blir snabbare slöa samt de bryts lättare än Eagle Claw. EC krokarna har en sju-helvetes penetrerings förmåga vilket är uppskattat. Eftersom krokspetsen är lätt inåtböjd håller den kvar fisken bättre. Ett extra plus är ju priset! http://www.128810.webshop.eurovator....7&sub=0&page=1
-
krokar
vad använder du krokarna till ? Gädda ? öring ? lax?...När eagle greppar så finns det iaf hulling som jobbar....finns knappt på owner....
Ursprungligen postat av FiskeFreakOscar Visa inläggHur är eagle claw jämfört me "vanliga" raka owner? Kör nu me owner men ska byta för tkr dem lätt går sönder och blir slöa mm. Så va finns de för fördelar/nackdelar med dem olika krokarna?
Kommentera
-
Kör med Owner både till HÖ och gädda. Tycker att dom är kanon till öringen men kan kännas lite tjocka för gädda där tex Gamakatsu i samma storlek är lite smäckrare. Däremot tycker jag att en Gama krok kan böjas lättare än Owner. Kan inte riktigt hålla med om att Owner krokarna blir slöa snabbt. Kan det bero på att du inte sköljer av dom efter dina fisketurer?
Vid öringfiske brukar jag montera kroken först när jag ska sjösätta mitt drag och sedan försöka att använda samma krok hela dagen. Då slipper man köpa krokar till alla beten samt att livslängden ökar. Kan vara lite jobbigt att behöva byta krok när man byter drag men det är defenitivt billigare och du vet då också att kroken verkligen är fräsh.
Kommentera
-
Jag har bestämt mig för att ha alla wobbler utan krok i lådorna och istället sätta på krokarna först när man valt wobbler. Var en fiskare jag träffade i höstas som hade så. Skönt att alltid veta att man har bra krokar och dessutom slipper man krokmärken på wobblerna.Ursprungligen postat av Motvind Visa inläggVid öringfiske brukar jag montera kroken först när jag ska sjösätta mitt drag och sedan försöka att använda samma krok hela dagen. Då slipper man köpa krokar till alla beten samt att livslängden ökar. Kan vara lite jobbigt att behöva byta krok när man byter drag men det är defenitivt billigare och du vet då också att kroken verkligen är fräsh.
Är ni många som gör så? Jag stötte på det först i höstas.
Kommentera
-
Kör mycket eagle claw.. krokar bra och håller sig vassa länge. Eagle Clax är enligt mig speciellt bra till laxtrolling, då de har litre större hullingar än ex. owner o gama.. Har kört Eagle C. lacer sharp "röda krokar" till ismete i vinter. Bra krokningsegenskaper samt enormt starka trots att de e tunna! Så det e helt klart värt att prova eagle claw enligt min mening.. (har även metat med eagle c. round tip, med bra resultat)I come from a small drinking island, with a fishingproblem.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av SirToby Visa inläggJag har bestämt mig för att ha alla wobbler utan krok i lådorna och istället sätta på krokarna först när man valt wobbler. Var en fiskare jag träffade i höstas som hade så. Skönt att alltid veta att man har bra krokar och dessutom slipper man krokmärken på wobblerna.
Är ni många som gör så? Jag stötte på det först i höstas.
riktigt bra egentligen tycker jag, dock lite surt att fippla med krokar om du behöver ett snabbt betesbyte vid tex jerkfiske... men i övrigt tycker jag som dig
...
vardagligt är det dock inte lika mycket saker vi har gemensamt
vi måste styra upp vårsäsongen!!... jag slår en pling imorgon eller så!
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Den stora tråden om finesse abborreav FlexNästan Hyffsad Borre...1 Foto
-
Kanal: Spinnfiske - Allmänt
2026-06-28, 21:12 -
-
Svar till Den stora tråden om finesse abborreav FlexHyffsad Borre 800gr1 Foto
-
2026-06-23, 10:35 -
-
Svar till Den stora tråden om finesse abborreav FlexHyffsad Borre 800gr1 Foto
-