Eagle claw - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Eagle claw

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Eagle claw

Hur är eagle claw jämfört me "vanliga" raka owner? Kör nu me owner men ska byta för tkr dem lätt går sönder och blir slöa mm. Så va finns de för fördelar/nackdelar med dem olika krokarna?

jag tycker att owner blir snabbare slöa samt de bryts lättare än Eagle Claw. EC krokarna har en sju-helvetes penetrerings förmåga vilket är uppskattat. Eftersom krokspetsen är lätt inåtböjd håller den kvar fisken bättre. Ett extra plus är ju priset! http://www.128810.webshop.eurovator....7&sub=0&page=1
    Motörhead - Everything Louder Than Everything Else!

www.kinnevikensfritid.se

Kommentera

jasså? jag skulle nästan säga tvärtom mina owner håller mkt bättre än dom krok jag har haft innan som tex VMC mfl. men jag kanske är ensam om den åsikten?
      Varning: Fiske är beroendeframkallande.

Kommentera

krokar

vad använder du krokarna till ? Gädda ? öring ? lax?...När eagle greppar så finns det iaf hulling som jobbar....finns knappt på owner....

Ursprungligen postat av FiskeFreakOscar Visa inlägg
        Hur är eagle claw jämfört me "vanliga" raka owner? Kör nu me owner men ska byta för tkr dem lätt går sönder och blir slöa mm. Så va finns de för fördelar/nackdelar med dem olika krokarna?
        Http://pekkman.blogspot.com

Kommentera

Jag kör bara med Eagle Claw. Har hittills aldrig blivit besviken.
          Bättre en gös i näven än torsk i Tallinn!

Kommentera

Kör med Owner både till HÖ och gädda. Tycker att dom är kanon till öringen men kan kännas lite tjocka för gädda där tex Gamakatsu i samma storlek är lite smäckrare. Däremot tycker jag att en Gama krok kan böjas lättare än Owner. Kan inte riktigt hålla med om att Owner krokarna blir slöa snabbt. Kan det bero på att du inte sköljer av dom efter dina fisketurer?
            Vid öringfiske brukar jag montera kroken först när jag ska sjösätta mitt drag och sedan försöka att använda samma krok hela dagen. Då slipper man köpa krokar till alla beten samt att livslängden ökar. Kan vara lite jobbigt att behöva byta krok när man byter drag men det är defenitivt billigare och du vet då också att kroken verkligen är fräsh.

Kommentera

Ursprungligen postat av Motvind Visa inlägg
              Vid öringfiske brukar jag montera kroken först när jag ska sjösätta mitt drag och sedan försöka att använda samma krok hela dagen. Då slipper man köpa krokar till alla beten samt att livslängden ökar. Kan vara lite jobbigt att behöva byta krok när man byter drag men det är defenitivt billigare och du vet då också att kroken verkligen är fräsh.
              Jag har bestämt mig för att ha alla wobbler utan krok i lådorna och istället sätta på krokarna först när man valt wobbler. Var en fiskare jag träffade i höstas som hade så. Skönt att alltid veta att man har bra krokar och dessutom slipper man krokmärken på wobblerna.

Är ni många som gör så? Jag stötte på det först i höstas.
              www.hallefishingcamp.com

Kommentera

Kör mycket eagle claw.. krokar bra och håller sig vassa länge. Eagle Clax är enligt mig speciellt bra till laxtrolling, då de har litre större hullingar än ex. owner o gama.. Har kört Eagle C. lacer sharp "röda krokar" till ismete i vinter. Bra krokningsegenskaper samt enormt starka trots att de e tunna! Så det e helt klart värt att prova eagle claw enligt min mening.. (har även metat med eagle c. round tip, med bra resultat)
                I come from a small drinking island, with a fishingproblem.

Kommentera

Har kört med både Owner & Eagle Claw till havsöring (kustfiske) och laxtrolling. Tycker att owner håller skärpan något bättre men priset på Eagle Clawen gör ju att det inte svider lika mycket i plånboken att byta oftare...

Kommentera

Ursprungligen postat av SirToby Visa inlägg
                    Jag har bestämt mig för att ha alla wobbler utan krok i lådorna och istället sätta på krokarna först när man valt wobbler. Var en fiskare jag träffade i höstas som hade så. Skönt att alltid veta att man har bra krokar och dessutom slipper man krokmärken på wobblerna.

Är ni många som gör så? Jag stötte på det först i höstas.

riktigt bra egentligen tycker jag, dock lite surt att fippla med krokar om du behöver ett snabbt betesbyte vid tex jerkfiske... men i övrigt tycker jag som dig...

vardagligt är det dock inte lika mycket saker vi har gemensamt

vi måste styra upp vårsäsongen!!... jag slår en pling imorgon eller så!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av daikai1, 2013-08-09, 18:02
                    1 690 svar
                    371 684 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg TiSo
                    av TiSo