Eagle claw - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Eagle claw

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Körde med owner tidigare men tyckte att jag tappade fler gäddor med denna krok, nu kör jag med gamakatsu med rak spets på alla mina jerkar och är supernöjd. Finns en nackdel med gamakatsun: dom är så inih..vete vassa så man riskerar att kroka sig själv i fingrarna när man plockar bland betena

Funderar på att testa eagle claw om dom är billiga på mina vanliga wobblers, varken owner eller gamakatsu är ju speciellt billiga.
    Senast ändrad av Pegu78; 2007-03-23, 01:07.

Kommentera

Hahah... Noyman på fiskesnack, hittade tråden nu

Jag änvänder mig nästan uteslutande av Eagle Claw till gäddtrollingen. Tycker att de har en helt godkänd krokningsförmåga, och samtidgt en rent fantastiskt förmåga att hålla kvar fisken. Tappar ytterst sällan fiskar under drillen nu om man jämför med owner tiden. Vet inte varför, men med owner känns det som att krokfästet skärsloss och under helt vanlig normal konstant press kommer plötsligt en wobbler flygandes över ytan...
      Samtidigt ska jag erkänna att om man inte är helt förtjust i att dricka te med vita hanskar och peka med lillfingret, så finns inte så många fler krokar än eagle claw att välja på. Svårt att hitta krokar större än 2/0 på svenska marknaden. Ealge Claw finns upp till 5/0 och matchar med lätthet största Baltzer abborren. Brukar använda 4/0 till de allra flesta gäddwobbler.
      Kan varmt rekomendera att testa Eagle Claw, de är grymma! Att de dessutom är jämförelsevis billiga gör inte saken sämre.

Har använt mig lite av Kenzakis krok men kan inte påstå att de imponerat... Visserligen finns de i storlekar som kan tillfredställa den karigast karlakaren, men de är onödigt mjuka även i de större storlekarna. Efter ett par avkrokningar brukar krokspetsarna peka lite som de vill.

Inte använt mig särskillt mycket av Eagle Claw till laxtrollingen, där tycker jag att Gamakatzu och owner gör sig bättre. Owner tycks fungera bättre vid enkokstackel, typ de på tomicar.

Kommentera

har använt både Eagle Claw och VMC till gäddtrollingen med fördel, och precis som föregående talare sade så är det lite knivigt att få tag på matchande storlekar på någon annan krok än EC här i sverige.

En owner kommer aldrig mer sitta på en gäddwobbler under mitt fiske..

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av daikai1, 2013-08-09, 18:02
        1 690 svar
        371 693 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg TiSo
        av TiSo