Ursprungligen postat av anteman
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Spöbalans...?
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av stefan1 Visa inlägg
Jo, men de gick sönder ganska omgående, inte efter ett år. Så där blev det en del reklamationer..
Kommentera
-
Ursprungligen postat av anteman Visa inläggGaranti har jag aldrig behövt åberopa trots spököp sedan tidigt 80-tal... Om man är orolig så kan man kanske 'utmana" spöt nu under garantin, innan ingrepp.
Kasta ordentligt med godkända vikter och håller den för det initialt så finns sannolikt inga "inbyggda" fabrikationsfel... fast nog har jag läst om spön vars topp plötsligt ett år efter köp går av vid ringa belastning, ursprungligt fabrikationsfel eller?
Vad händer om ett inlägg i en spöögla plötsligt släpper inom garantin ett år eller senare under reklamationstiden....ja inte beror det på att butten fick lite bly 6 månader innan... Men inte heller det scenariot har jag råkat.
Åter till ämnet; värmde änden i hett vatten och fick loss pluggen. Tyvärr var inte "ändröret" ihåligt utan slutet som bilden visar. Får hitta på ngn snygg lösning att addera vikt....1 Foto
Kommentera
-
Ser faktiskt ut som att Megabass redan viktat ditt spö... men otillräckligt för dig och din rulle. Är det inte en bit mässing vi ser inskjuten i klingan? Värm på nytt och ta en tång runt mässingsstången å dra så kanske den kommer ut? Väger du den så har du en utgångspunkt för vidare balansering, kanske räcker med 10g till?
- Gillar 1
Kommentera
-
Jag har lagt till ca 50 gram där bak på mitt Trout Bonanza från dittdrag. Nu balanserar det där jag håller haspelrullen. Det känns lättare än när det var något framtungt och jag slipper vrida handleden uppåt hela tiden för att balansera. Känns även skönare att kasta med, tänk svärd med motvikt bakom handtaget.
En bekant har ett Searun med en Revo-rulle, perfekt balanserat.
- Gillar 1
Kommentera
-
Ursprungligen postat av MrToby Visa inläggJag har lagt till ca 50 gram där bak på mitt Trout Bonanza från dittdrag. Nu balanserar det där jag håller haspelrullen. Det känns lättare än när det var något framtungt och jag slipper vrida handleden uppåt hela tiden för att balansera. Känns även skönare att kasta med, tänk svärd med motvikt bakom handtaget.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av MrToby Visa inläggDet är vikten som krävs för att balansera det vid rullens fot. Det känns underligt nog lättare.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av stefan1 Visa inlägg
Och ändå gjordes bakhandtaget 7cm längre just för att få bra balans.
- Gillar 1
Kommentera
-
Ursprungligen postat av MrToby Visa inläggJag har lagt till ca 50 gram där bak på mitt Trout Bonanza från dittdrag. Nu balanserar det där jag håller haspelrullen. Det känns lättare än när det var något framtungt och jag slipper vrida handleden uppåt hela tiden för att balansera. Känns även skönare att kasta med, tänk svärd med motvikt bakom handtaget.
En bekant har ett Searun med en Revo-rulle, perfekt balanserat.
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Den stora tråden om finesse abborreav NappenBottHar haft bra fiske med freerig, tog denna kluns häromdan i en Stockholmssjö på en freeriggad Keitech...1 Foto
-
Kanal: Spinnfiske - Allmänt
2025-04-23, 19:56 -
-
Svar till Håller Ambassadeur 2500c för jerk <100g?av SwangstaGammal tråd men jag har gjort något liknande (tror jag) i försöket att göra om min 2500C till en havsöringsrulle....5 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Allmänt
2025-03-23, 16:06 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
|
23 svar
4 210 visningar
1 gilla