Billig haspelutrustning - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Billig haspelutrustning

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Shimano är riktigt bra rullar. Har en Shimano TX4000-rulle som jag haft i 11(!) år, och den håller än. Nämnvärt är även att jag fiskade enbart med haspel fram till för 5 år sen. Så 6 säsonger frenetisk användning och lagrerna är fortfarande fina. Tycker att shimano är kanon som haspel iaf. Vad gäller spö så kan jag faktiskt rekomendera även där shimano. Deras catana serie är riktigt prisvärd. Min rekomendation är ett catana-set. Men jag tror inte det är grejor du vill jaga lax med. Men mycket bra grejer för abborre och regnbåge. En polare drog faktiskt en 7.5 kilos gädda på catana spö+rulle och o.25 linan som följde med.

Skitfiske!
    http://mortasfiske.blogspot.com

Kommentera

Jag la just in en beställning på en Shimano Nexave 2500 från Snäjk. Spöjakten fortsätter. Jag var inne och kände lite på rullar och spön idag. Jag tror att jag kommer bli nöjd med Shimanorullen. Hittade ett Sjösländan XP spö för 399 som jag blev sugen på att handla, men jag avvaktade dumt nog. Det kändes trevligt, så jag skulle nog slagit till. Annars håller jag med om att Shimano spöna verkar schyssta. Denna djävla beslutsångest!

Kommentera

Undrar bara lite om shimano catana spön. Står i katalogen att de har keramiska ringar. Hur håller de mot flätlina? Keramiska ringar hade väl spöna innan flätlinans tid om jag inte har fel. Nästan alla spön nu även billigare har ju sic eller titan...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av daikai1, 2013-08-09, 18:02
        1 690 svar
        373 499 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg TiSo
        av TiSo