Classic Inshore. Vilket skämt!!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Classic Inshore. Vilket skämt!!!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Wreckbender, beror ju hur din multirulle är dimisionerad. Inte har du väl en liten multi på torskspöet.
    Förutsätter att det är av den lite kraftigare typen. En multi kan som andrarullar bli påfrestade. Men den tål ju mera också.
    För många jiggfiskare gäller det jiggfiske under stor del av året.
    Och att haspelrullarna inte några jätteklumpar.
    Därav belastning och utmattning.
    Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

Kommentera

• elanen`:jo vi fiskar me rullar 5500-6500 på torskaspöna........o d e ambassadurer d.....

Kommentera

• Nu när denna tråd fått liv igen får jag passa på att säga att jag verkligen älskar min 65a Classic Inshore. Har varit ute i två dagar och den är fantastiskt skön att kasta med. Ger nästan aldrig trassel och när den gör det känner jag att det snarare är mig det är fel på än rullen.

Nu kan jag bara jämföra den med en 5600 CL Rocket, men min Inshore, som måste varit en av de första, är så sanslöst mycket lättare att tas med.
        Då har jag kastat beten mellan 10-180g med den.
        Är det blåål eller vralåk?

Kommentera

• Ursprungligen postat av andreas9 Visa inlägg
          Nu när denna tråd fått liv igen får jag passa på att säga att jag verkligen älskar min 65a Classic Inshore. Har varit ute i två dagar och den är fantastiskt skön att kasta med. Ger nästan aldrig trassel och när den gör det känner jag att det snarare är mig det är fel på än rullen.

Nu kan jag bara jämföra den med en 5600 CL Rocket, men min Inshore, som måste varit en av de första, är så sanslöst mycket lättare att tas med.
          Då har jag kastat beten mellan 10-180g med den.
          Instämmer helt! Det jag gillar mest är att den har bra med "kraft", inga problem att veva in beten som gör mycket motstånd. Ser man bara till att olja spolaxlen lite då och då så tror jag inte att det är några problem.

Kommentera

• Ursprungligen postat av elanen Visa inlägg
            Wreckbender, beror ju hur din multirulle är dimisionerad. Inte har du väl en liten multi på torskspöet.
            Förutsätter att det är av den lite kraftigare typen. En multi kan som andrarullar bli påfrestade. Men den tål ju mera också.
            För många jiggfiskare gäller det jiggfiske under stor del av året.
            Och att haspelrullarna inte några jätteklumpar.
            Därav belastning och utmattning.
            Elanen; Nu för tiden kör jag allt mitt jiggfiske med en guldfärgad Mörrum 1601 med en massa bokstäver efter, funkar fint ner till 5 gram. Den kommer att överleva bra många av dina haspelrullar, det kan jag garantera.
            Har släppt haspel helt utom till mete och UL-fiske i minusgrader.

Kommentera

• Ursprungligen postat av KG? Visa inlägg
              Elanen; Nu för tiden kör jag allt mitt jiggfiske med en guldfärgad Mörrum 1601 med en massa bokstäver efter, funkar fint ner till 5 gram. Den kommer att överleva bra många av dina haspelrullar, det kan jag garantera.
              Har släppt haspel helt utom till mete och UL-fiske i minusgrader.
              Instämmer där oxå!! Mörrum modell mindre eller vänstervevad Revo..klart bättre feeling än wobblande haspel

Kommentera

• KG, har faktiskt tänkt att tjacka en liten fin multi. Bara för att testa om den håller längre vid hårdjiggning.
                Randy, en av mina gamla fiskepolare har ibland haft en liten multi till jiggfiske.
                Om inte annat för att se om livslängden är bättre än haspel.

Kommentera

• Var hittar man likvärdiga nya små multi när 1601 verkar utgången. Och som inte är leksaker som pajar i ett. För det verkar ju det mesta vara när man läser här på Fiskesnack.

Kommentera

• Jag har skaffat mig en äldre BM1600 bytt lager och gett den en genomgång, funkar fin fint.

Kommentera

• Ursprungligen postat av elanen Visa inlägg
                      Var hittar man likvärdiga nya små multi när 1601 verkar utgången. Och som inte är leksaker som pajar i ett. För det verkar ju det mesta vara när man läser här på Fiskesnack.
                      Små multirullar utvecklade för bassfiske funkar ypperligt att firra borre och gös med.
                      Finns dessutom hur mycket som helst att välja på om du kollar på Amerikanska nätbutiker.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av daikai1, 2013-08-09, 18:02
                      1 689 svar
                      369 309 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Westley Richard  
                      Startad av daikai1, 2016-07-08, 19:30