Hejhej.
Jag har läst runt här på FS ett tag och märkt att nästan alla använder jerkbait när de drar upp gäddorna. Själv har jag inget jerkspö eller utrustningen, men ett normalt haspelspö, något lätt. Jag har fiskat länge, i en relativt stor sjö. Men utan så mycket till resultat.. ett par snipor då och då kan haka på, men knappt någe annat. När jag står still i båten och kastar får jag aldrig, Aldrig något alls
Så jag måste förbättra mina kunskaper om vart fan man hittar dem, ursäkta språket där
Vassruggar? oki.. Jag låter alltså draget landa alldeles intill vasskanten och sen veva hem den med oregelbundna ryck och dylikt? oki, Men om jag inte har nå jerkbait utrustning? Vad är ett måste i betesväg? Ska jag satsa på wobblers lr skeddrag? Jag är ute efter något som är likt jerkbait, men ändå inte.. svårt att förklara. Har hört talas om dessa Zalt, är dessa vanliga wobblers?
Är jättetacksam för alla seriösa svar jag får
snart är ju leken över och då måste jag vara förberedd! jäklar, ankare måste fixas också..
Jaja, vad säger man nu igen? SKITFISKE på er
EDIT: Vart kan man köpa dessa grejor som jag förhoppningsvis får som förslag från er?
Jag har läst runt här på FS ett tag och märkt att nästan alla använder jerkbait när de drar upp gäddorna. Själv har jag inget jerkspö eller utrustningen, men ett normalt haspelspö, något lätt. Jag har fiskat länge, i en relativt stor sjö. Men utan så mycket till resultat.. ett par snipor då och då kan haka på, men knappt någe annat. När jag står still i båten och kastar får jag aldrig, Aldrig något alls

Så jag måste förbättra mina kunskaper om vart fan man hittar dem, ursäkta språket där
Vassruggar? oki.. Jag låter alltså draget landa alldeles intill vasskanten och sen veva hem den med oregelbundna ryck och dylikt? oki, Men om jag inte har nå jerkbait utrustning? Vad är ett måste i betesväg? Ska jag satsa på wobblers lr skeddrag? Jag är ute efter något som är likt jerkbait, men ändå inte.. svårt att förklara. Har hört talas om dessa Zalt, är dessa vanliga wobblers? Är jättetacksam för alla seriösa svar jag får
snart är ju leken över och då måste jag vara förberedd! jäklar, ankare måste fixas också..Jaja, vad säger man nu igen? SKITFISKE på er

EDIT: Vart kan man köpa dessa grejor som jag förhoppningsvis får som förslag från er?

Kommentera