Jerkrapporter, tack! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Jerkrapporter, tack!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Även om det är ett tag kvar.... Får försöka snickra ihop något bete till dess, vore kul.

Kommentera

• Dåligt fiske i blekinge nu...

Kommentera

• Någon i sthlmstrakten som kört något på sistonde? Tänkte köra ett pass i helgen.

Skrikigt? Sakta? Tailar? Grunt? Djupt? Växtlighet? Sand? Sten?
        http://www.silverbums.com

Kommentera

• Ursprungligen postat av karki Visa inlägg
          Någon i sthlmstrakten som kört något på sistonde? Tänkte köra ett pass i helgen.

Skrikigt? Sakta? Tailar? Grunt? Djupt? Växtlighet? Sand? Sten?
          Jodå, var ute senast idag. Gick inte bra alls..
          Har haft osannolikt uselt gäddfiske under senhösten. Nu får gäddorna vara ifred tills i vår tror jag..

Kommentera

• Vilken lyx att hinna fiska på vardagar såhär års. Kräver ju sjuk talang, eller väl anpassade arbetstider Mitt fiske har inte alls levt upp till förväntningarna som sensommaren satte upp, jag har som inte hittat åt dem å när de väl har funnits där har allt strulat, tafsar gått av, tappat vid landning osv... Har vart otroligt försiktiga napp för mig hela november, känns som jag hittat av dagar där de inte alls vart i form.

Var ute en kort sväng i Mälaren förra helgen. Det var otroligt grumligt i viken där vi körde, försökte med lite tailar fick tillslut ett napp på en rosa glittrig sweetshad precis i ytan. Känndes dock inte riktigt rätt längst in i viken då det nästan var en grad kallare där (3.1) än lite längre ut 4.0. Svårt när det är sådär extremt grumligt tycker jag, jag vet som inte va man ska ta sig till Iaf om man föreställer sig att man ska fiska sakta och försiktigt.
            Senast ändrad av pepp-robert; 2008-12-04, 23:36.
            När drar vi?

Kommentera

• Bump! Tyckte att det var dags att ta upp tråden igen. Det böjar dra sig mot jerkfiske!

Kommentera

• Fortfarande dött i dom delarna av skärgården jag fiskar i :/

Kommentera

• Har tagit upp 3 gäddor i år på jerk, inget stort men satsade inte heller. Vart några kast på vägen hem bara.

Långsam intagning och natur efter liknande beten värkar vara det som fungerar just nu, har inte haft en känning på nån av mina skrikigare jerks
                  Why does every thing come with a hook?

Kommentera

• 4 st fiskedagar med jerk än så länge. 1:a passet gav inget alls,svåra förhållanden med kyla och nordliga vindar. 2.a passet gav en 5,5 kg och en 9,0, båda på grunt vatten. Tappade dessutom 2 st,grrrr. 3:e passet gav en 4,6 kg och en 1,5 kg.
                    4.e passet helt dött förutom en riktig bjässe som hoppade upp i luften och skakade av jerken. Tippar vikten kring 10-11kg. Riktigt grunt vatten, ca 0,5m.
                    Har modifierat mina Big bandit nu med eagle clawkrokar och en extra fjäderring, så ska vi se om det lyckas bättre. Alla har tagit på Big Bandit, gamla tånglaken, moddad shallow eller sinking modellen.Pig har gett 0 fisk ,likaså BJ.
                    Blekinge.
                    Mvh
                    Gädda topp 5 2009: 10kg (uppskattad)-9,1kg-8.44kg-7,4kg-7,1kg

Kommentera

• Ursprungligen postat av Polacken Visa inlägg
                      Har tagit upp 3 gäddor i år på jerk, inget stort men satsade inte heller. Vart några kast på vägen hem bara.

Långsam intagning och natur efter liknande beten värkar vara det som fungerar just nu, har inte haft en känning på nån av mina skrikigare jerks
                      E det från båt eller landfiske?
                      Mina Placeringar:
                      2:a plats - Mälaren Mästerskapet Höstupplagan - Team Tail.
                      2: plats - Fångade tävlingens näst största gädda 100+ Roslags Pike

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av daikai1, 2013-08-09, 18:02
                      1 689 svar
                      369 085 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Westley Richard  
                      Startad av daikai1, 2016-07-08, 19:30