Nyheter på Berras REA - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nyheter på Berras REA

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Nyheter på Berras REA

Tjolahopp, någon här som var på Berras REA och som kollade in Shimanos nyheter. Undrar i så fall vad som är på G, några schyssta mulitsar i lågprofil kanske? Söker med ljus o lykta efter en ersättare till min numera stulna SM3000 från ABU....

nästa år nu så kommer ju en ny super x med oil injection som bara kommer gå på 1000 spänn

Kommentera

för dem som e intresserade så kostar nu en super x gt 895 kr på sundbybergs sportfiske

Kommentera

Hippo, Du kanske har sagt det förut men jag undrar vad du tror om Amb Törno 3004?

Kommentera

Tjena FRB, vet inte faktiskt. Spolen i vissa Törnos är ju samma som i Eon sport, så kasta bra lär den göra. Det som gör mig tveksam är materialvalet som tydligen är någon form av grafit..

Kommentera

Ambassadeur Eon Pro 3601

Jag beställde en sådan rulle under Berras rea och fick hem den idag, får se om jag hinner få någon lina på den och prova den innan det blir för kallt.

Här i älven(Umeälven) så kör jag med störa sjunkande Zalt/Esox med min Calcutta TE401 på ett Sjösländan SS Pike 11' 30-110 gram.
            Till Eonén så skall jag köra med ett Berkley FireFlex 7 fot 7-25 gr.

Jag hade tidigare en amerikansk rulle som var stöpt i samma form som SM3000, min hette Tournament Bass Pro eller något liknande. Denna var jag dock inte alls nöjd med, hur jag än micklade så fick jag inga kastlängder med den. Får se om det blir någon skillnad på Eonén.
            Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......

Slår du mig så är du värdelös! Så det så!

Läs min fiskeblogg:

http://blogg.fjallfoto.se

Kommentera

Var där och kollade, allt de visade upp var super x och en ny twinpower....

Kommentera

Ambassadeur Eon Pro 3601.....igen....

Den rullen höll inte så länge......

Tog bort spolen för att ändra inställningen av aktiva vikter, i grundutförandet så var 0(!) vikter aktiverade. Kanske inte det mest lyckade.....
                När jag sedan skulle peta tillbaka spolen så verkar något i vevhuset låsa sig, sätter jag tillbaka andra spolgaveln så går det inte att veva in någon lina. Det är bara slirbromsen som slirar. Skall ringa till Abu Service Center idag och kolla om det är något man kan åtgärda själv eller om man måste skicka tillbaka den.

Typiskt..
                Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......

Slår du mig så är du värdelös! Så det så!

Läs min fiskeblogg:

http://blogg.fjallfoto.se

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av daikai1, 2013-08-09, 18:02
                1 689 svar
                369 259 visningar
                0 gillar