Hej, undrar hur stora krokarna skall vara till pig/buster/bandits, de skall väll vara så att kroken är bredare än draget, den nyare piggens krokar verkar lite små, eller vad tycker ni? och vad är krok storleken nu på piggen?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Krok storlekar
Collapse
X
-
Tror jag har för mig att jag kör owner 1/0.. på Buster Jerks.
- Smaken är som baken vissa sätter dit extra fjädering eller större/mindre krokar etc..
/MSenast ändrad av Mikael S; 2009-03-10, 10:27.Mina Placeringar:
2:a plats - Mälaren Mästerskapet Höstupplagan - Team Tail.
2: plats - Fångade tävlingens näst största gädda 100+ Roslags Pike
-
Tror jag kör 2/0 eller 3/0 på Buster men är inte säker, bara nästan. På Pig Jr kör jag 3/0 med 2 fjäderringar på mittkroken så kroken kommer längre ifrån betet.
[FONT=Impact]Blogg[/FONT]
[FONT=Impact]Filmer[/FONT]
[FONT=Georgia][FONT=Impact]Kepsen på, fisk vi få![/FONT][/FONT]
Kommentera
-
På buster jerk räcker det med 1/0 ja kör gammakastsu på mina .Ursprungligen postat av Madvic Visa inläggHej, undrar hur stora krokarna skall vara till pig/buster/bandits, de skall väll vara så att kroken är bredare än draget, den nyare piggens krokar verkar lite små, eller vad tycker ni? och vad är krok storleken nu på piggen?
På Big bandit är det bra krokar från början det allafall st 2/0 på dom .
På Pig Jr har ja nog 1/0 sjunker ju som en gråsten annars på 7 tummarn går det nog bra med 2/0 eller tom 3/0
/skitfiske
Kommentera
-
Okej, tack för svaren
men vet ni hurudana rasselkulor har de så kallade "rasselpiggarna". Har de liksom ordentliga rasselkulor som buster etc. eller har de små glasrör som lite hörs? för jag har en pig jr som sjunker som en sten men tycks ha ett glasrör med små rasselkulor som man hör lite ljud ifrån.
Tack
Kommentera
-
Rassel
Jag väljer att svara på din fråga i den här tråden och jag är ingen expert, bara samlare sen ett år.
Rasslet i pig har skiljt sig lite genom produktionen, definitivt inte samma typ som på Buster Jerk eller tex Zalt. Som du säger mer som de små glasrören med kulor i(men jag har aldrig slaktat någon, ännu!). Jag har runt 40 Pig med rassel och är man nerd som ja så skakar man på dem lite ibland och stöter jag på fiskepolares Pig så undersöks de noga.
Det jag noterat är att de Pig som gjordes av Odyssey på slutet med ex ."S" (för suspending) på buken och som är klumpigt målade har ett lägre rassel.
De äldre med tjock etex, små pupiller, EC 374M monterade, mycket glitter och snyggt målade har tydligare rassel. De som rasslar mest är flytpiggarna, antagligen beroende på att kroppen är mindre viktad och således blir det mer resonans och högre klang -jag gissar igen.
Har snackat en del med en kille som besökt Odyssey Lures och snackat Pig, han har berättat att produktionen genom åren var lite hux flux så det finns säkert undantag som jag inte har en aning om.
En sak är säker, en av mina äldre piggar i trä har ett fin fint rassel...
MVH
/Oscar______________________________________________
2010 är det fluga som gäller
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Den stora tråden om finesse abborreav FlexNästan Hyffsad Borre...1 Foto
-
Kanal: Spinnfiske - Allmänt
2026-06-28, 21:12 -
-
Svar till Den stora tråden om finesse abborreav FlexHyffsad Borre 800gr1 Foto
-
2026-06-23, 10:35 -
-
Svar till Den stora tråden om finesse abborreav FlexHyffsad Borre 800gr1 Foto
-