Negativ Mot Okuma!!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Negativ Mot Okuma!!!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Originally posted by pontus
    Japanskt = dåligt? He he, knappast! http://home.comcast.net/~ijcobra/pop.wmv kolla länken och säg sedan att japanska bilar är dåliga...

Du ska inte underskatta japaner!

(inte mkt med fiske att göra men, var tvungen att försvara "the land of the rising sun")
    Du Pontus..Japsarna släpper inte sina finaste rullar på export. Det som släpps utanför Japan är billigare grunkor om du inte köper det allra allra dyraste. Shimano gör många exportrullar i Thailand o Malaysia..Vill du ha toppkvalitet från Japan, så var beredd på att hosta upp redigt med deg, om du ens skulle få möjlighet att få köpa. Dom har rullar som kostar upp mot 15-20.000. Men då är dom också jäääääääääääääääääääääääääääääääkligt fina.. Men vill du ha en sådan får du vackert åka till Nippon själv o köpa med dig hem...:o)

Kommentera

Jag håller med dig Pontus, läckert länk förövrigt. Bilmärken som Toyota och Mazda är inga att se ner på, min Mazda har sina fördelar jämfört med västerlänska 4-hjulingar.

Som några kommit in på, priset ger en bättre fingervisning än vad märket gör om rullens kvalitet och livslängd.
      Sedan något viktigt, SKÖT OM RULLEN på ett bra sätt.

De flesta av mina rullar är +5 år, äldsta Shimanorullen har nått 10 år, den är som ny rent funktionsmässigt om än skamfilat yttre.

Man får vad man betalar för, så därför förstår jag inte riktigt kritiken på Fladen, visst ingen hög kvalitet, men de är billiga också, så vad kan man räkna med egentligen.

Jag har aldrig köpt en Okuma, endast lånat, kommer nog inte köpa någon heller inom överskådlig tid heller.
      sigpic

Kommentera

Dinsdale Piranha: Var har du läst om japanska rullar? Kan tänka mig att de där luriga rackarna sitter och håller på sina dyrgripar... Men, en rulle för 15-20000 tänker jag då aldrig köpa om jag inte vinner på lotto!

Japanska saker är bra, och det står jag för. Fast, i slutänden gäller ändå att man får vad man betalar för.
        Allt eller inget är min filosofi!

Kommentera

...precis hemkommen från en firmafest och ändo kan jag inte hålla mig från att debat†era. Först måste jag hålla med Sturegon, man får vad man betalar för, helt klart!. Japaner är förmodligen bland de bästa i världen när det gäller produktutveckling med kvalitét. Kolla Shimanos och Daiwas senaste modeller jämfört med ABU:s. Ang. haspelrullar så är det jävligt svårt att få en rulle som är lika slitstark som en multi. Dinsdale Piranha har helt rätt i att en bra haspel med lång livslängd...ja den är dyr, minst 1500:- enligt min egen efarenhet, vilket ska jämföras med en multi som du kan köpa för tusingen och den håller i åratal. Det är en jäkla skillnad i uppbyggnad och det har stor betydelse. Många luras också av provvevningen i bu†iken. Man tycker att en rulle känns fel medans den med silkeslen gång är helt ok. Detta kan förändras totalt när man fiskar och har belastning på lina och rulle. Tex min Cardinal Suverän 3000 känns skitkass när man torrvevar den på land. Vid verkligt fiske är den skitmjuk och fin, om än lite tung i gången...men man är väl stark. Har också en DAM-rulle från 80-talet som har 1st kullager i mekanismen. Den är minst lika fin i gången som vilken dyr superjapan man än plockar fram....allting hänger inte på specen. Nu ska jag sluta jiddra och däcka in för ca 12 timmar framöver...jävla julfest..

Kommentera

okuma säljer bäst i england och där är dem ganska medvetna om priser och kvalite mm!tror inte så många av er som säjer att okuma är skrot verkligen har fiskat med en sån rulle..?sen tycker jag själv inte rullen är så viktig!iaf inte till fisk under 10 kg..bara dem kastar hyfsat och går bra!lägger hellre pengarna på ett dyrare spö!
            UFF

krångla inte till det.

StarBaitsHunters
            minken.bloggsida.se/

Kommentera

Kanske jag har fel, men jag har för mig att Daiwa kommer från Skottland? Åtminstone från början... Men det kanske är något annat märke som jag tänker på?!?

Detta med tanke på att det var japanska grejer som var på tapeten, och om Daiwa inte japanskt så...
              Ja vad fan, man måste ju fiska!

Kommentera

Originally posted by minken
                okuma säljer bäst i england och där är dem ganska medvetna om priser och kvalite mm!tror inte så många av er som säjer att okuma är skrot verkligen har fiskat med en sån rulle..?sen tycker jag själv inte rullen är så viktig!iaf inte till fisk under 10 kg..bara dem kastar hyfsat och går bra!lägger hellre pengarna på ett dyrare spö!

Väldigt bra agt!!tips på bra spö till den eventuella Okuma!!
                Snart Är Det Gäddvår!!

Kommentera

vad hade du tänkt dej för spö då?match eller feeder?gäddpåkar osv är inte min grej!
                  UFF

krångla inte till det.

StarBaitsHunters
                  minken.bloggsida.se/

Kommentera

Daiwa har en sammansättningsfabrik i Skottland. De ville komma innanför fästningens murar och dra nytta av medlemsstaternas pengar och försöka konkurera ut dessas egna produktion av spön och rullar. Daiwa är så japanskt det kan bli!
                    Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Originally posted by minken
                      vad hade du tänkt dej för spö då?match eller feeder?gäddpåkar osv är inte min grej!

Match dårå!!!
                      Snart Är Det Gäddvår!!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                      23 svar
                      4 250 visningar
                      1 gilla