ok, så jag va hos tjejen och vi testade jigga från land på ett ställe med rejäl brant precis utanför, smällde på en rätt fin (för mig va det stort, men det va en bit under kilot kan jag tänka mig) borre på en rosemeijer octo-tail jigg och vi förstod genast att här stod dem. Så efter att ha satt ca 5 jiggar på olika ställen tog jag en ännu större borre och lyckan va total, åkte till närmaste butik med fiskegrejor och köpte lite billiga fladenjiggar... De sattes flitigt, men inga hugg... så vi stack in till stan och köpte på oss jiggar, jigghuvud och beteslås för ca 180kr (känndes inte lönt med tafs då det inte fanns nån indikation på gädda i närheten just där)
Och en del av grejorna gav fisk, men vi va tvugna att sluta fiska efter att ha satt allt.
Min fråga är.... sätter man sitt skit ofta när man jiggar? Visst att jag är rätt ny på jiggfiske men inte fan sätter man så mycke jiggar? vi fiskade kring ett område som mestadels va stenigt.. gjorde säkert av med 400spänn
Några tips för att undvika sånahär kostsamma men roliga fiskepass? Eller det kanske helt enkelt är så... man sätter mycke vid jiggfiske?
Mvh
Fiskkonservator Lubbe
Och en del av grejorna gav fisk, men vi va tvugna att sluta fiska efter att ha satt allt.
Min fråga är.... sätter man sitt skit ofta när man jiggar? Visst att jag är rätt ny på jiggfiske men inte fan sätter man så mycke jiggar? vi fiskade kring ett område som mestadels va stenigt.. gjorde säkert av med 400spänn
Några tips för att undvika sånahär kostsamma men roliga fiskepass? Eller det kanske helt enkelt är så... man sätter mycke vid jiggfiske?
Mvh
Fiskkonservator Lubbe
Kommentera