Små wobblers till abborre? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Små wobblers till abborre?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Mitten, beteslås duolock nr 2 eller 3.

Kommentera

Rapala fungera alldeles utmärkt om du söker större abborre,tagit många som är runt 60 cm långa med just rapala men av någon konstig anledning så har jag aldrig vägt de största jag fått,och hur vet jag då länden på abborrarna jag fått i den storleken,jo de är lika långa som min kökspis är bred och den är 60 cm.
      Ursprungligen postat av Pegu78 Visa inlägg
      Rapala mini fat rap och klassiska mindre rapala är helt ok till borre, salmo hornet har jag inte testat än men det får nog köpas ett par i år för ett litet test

Kommentera

Dom som funkat bäst är dessa Rapala Jointed Shadrap Rattlin Suspending. Bäst är dom två minsta modellerna. Speciellt dessa ledade. Minsta modellen heter JSRO4 FT (Firetiger). Och den färgen är ju rätt i dom flesta fall.
        Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

Kommentera

Ursprungligen postat av Akille Visa inlägg
          Rapala fungera alldeles utmärkt om du söker större abborre,tagit många som är runt 60 cm långa med just rapala men av någon konstig anledning så har jag aldrig vägt de största jag fått,och hur vet jag då länden på abborrarna jag fått i den storleken,jo de är lika långa som min kökspis är bred och den är 60 cm.
          Skönt ljug, "tagit många som är runt 60cm långa" svenskt rekord om jag inte missminner mig är 56cm på abborre.

Kommentera

Ursprungligen postat av Akille Visa inlägg
            Och guldmedaljen för årets mytoman går till...
            Försök du i fortsättningen att ta med ett måttband i fickan så slipper du koppla loss och dra med köksspisen ut på fisketuren

Kommentera

År 2010 tog en man vars namn jag inte kommer ihåg en abborre på 56cm, det är inte slaget vad jag vet officielt.

Kommentera

Jag har alltid jiggat efter abborren och det är sällan det inte ger något. Köpte dock min första wobbler för abborre och testade den igår. Kommer inte ihåg vilken modell det var men den kändes som att de inte bör bli mycket större om man vill ha någon borre sjunkande utan sked, 24gram med "klick" ljud.

Spöt kastar 7-25gram. Använder alltid en jättesmal taffs på senare tiden (för jiggfisket) eller abborre i allmänhet... den är 20cm och typ som flätlina.

Hoppas verkligen att wobblers kan leverera lika bra som jiggar, känns inte som det men man måste väl ge det en chans. Behärskar redan jiggandet, dags att testa nytt!

Ni som vill jigga och inte känner att ni kommer någonstans med ca.10gram kan investera i "Hammer Heads" och en jigg till det vikt runt 25gram!

Själv skaffar man väl en ny wobbler snart (drog faktiskt av linan igår).... bör kanske byta den, fuskade denna säsong!
                Currently using:
                Savagear Pro Jig n' Spin 8" (240cm) 10-30g ~ Perch
                with - Dragon Ultima FD820i

Savagear Bushwhacker XLNT 8" (240cm) 15-50g ~ Pike
                with - Okuma Trio 30

Vision Extreme #5
                with - Loop Multi 3/6 light

Kommentera

Salmo hornet, krossar alla abborrbeten i dess väg.

Kommentera

Ursprungligen postat av Busterjohan Visa inlägg
                    Salmo hornet, krossar alla abborrbeten i dess väg.
                    Hornet 4or kommer alltid att finnas i min dragväska. Haft galet bra fiske på dem.
                    Gillar att de är såpass små & sjunkande.
                    Bara ett kast till..

Kommentera

Måste nog skaffa några Hornet då alla verkar tala gott om dom, är det 5cm man ska ta om man vill ha mängd fiske??
                      Är en inbiten Rapala fiskare och till borre just nu kör jag Rapala Clackin' Crank 53 i olika färger, Rattlin' Fat Rap RFR-4 i olika färger
                      Hade nästan glömt hur befriande det är att fiska, bra skit helt klart !!!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av daikai1, 2013-08-09, 18:02
                      1 689 svar
                      369 467 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Westley Richard  
                      Startad av daikai1, 2016-07-08, 19:30