Mitten, beteslås duolock nr 2 eller 3.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Små wobblers till abborre?
Collapse
X
-
Rapala fungera alldeles utmärkt om du söker större abborre,tagit många som är runt 60 cm långa med just rapala men av någon konstig anledning så har jag aldrig vägt de största jag fått,och hur vet jag då länden på abborrarna jag fått i den storleken,jo de är lika långa som min kökspis är bred och den är 60 cm.Ursprungligen postat av Pegu78 Visa inläggRapala mini fat rap och klassiska mindre rapala är helt ok till borre, salmo hornet har jag inte testat än men det får nog köpas ett par i år för ett litet test
Kommentera
-
Dom som funkat bäst är dessa Rapala Jointed Shadrap Rattlin Suspending. Bäst är dom två minsta modellerna. Speciellt dessa ledade. Minsta modellen heter JSRO4 FT (Firetiger). Och den färgen är ju rätt i dom flesta fall.Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.
Kommentera
-
Skönt ljug, "tagit många som är runt 60cm långa" svenskt rekord om jag inte missminner mig är 56cm på abborre.Ursprungligen postat av Akille Visa inläggRapala fungera alldeles utmärkt om du söker större abborre,tagit många som är runt 60 cm långa med just rapala men av någon konstig anledning så har jag aldrig vägt de största jag fått,och hur vet jag då länden på abborrarna jag fått i den storleken,jo de är lika långa som min kökspis är bred och den är 60 cm.
Kommentera
-
Och guldmedaljen för årets mytoman går till...Ursprungligen postat av Akille Visa inläggRapala fungera alldeles utmärkt om du söker större abborre,tagit många som är runt 60 cm långa med just rapala men av någon konstig anledning så har jag aldrig vägt de största jag fått,och hur vet jag då länden på abborrarna jag fått i den storleken,jo de är lika långa som min kökspis är bred och den är 60 cm.
Försök du i fortsättningen att ta med ett måttband i fickan så slipper du koppla loss och dra med köksspisen ut på fisketuren
Kommentera
-
Jag har alltid jiggat efter abborren och det är sällan det inte ger något. Köpte dock min första wobbler för abborre och testade den igår. Kommer inte ihåg vilken modell det var men den kändes som att de inte bör bli mycket större om man vill ha någon borre
sjunkande utan sked, 24gram med "klick" ljud.
Spöt kastar 7-25gram. Använder alltid en jättesmal taffs på senare tiden (för jiggfisket) eller abborre i allmänhet... den är 20cm och typ som flätlina.
Hoppas verkligen att wobblers kan leverera lika bra som jiggar, känns inte som det men man måste väl ge det en chans. Behärskar redan jiggandet, dags att testa nytt!
Ni som vill jigga och inte känner att ni kommer någonstans med ca.10gram kan investera i "Hammer Heads" och en jigg till det
vikt runt 25gram!
Själv skaffar man väl en ny wobbler snart (drog faktiskt av linan igår).... bör kanske byta den, fuskade denna säsong!Currently using:
Savagear Pro Jig n' Spin 8" (240cm) 10-30g ~ Perch
with - Dragon Ultima FD820i
Savagear Bushwhacker XLNT 8" (240cm) 15-50g ~ Pike
with - Okuma Trio 30
Vision Extreme #5
with - Loop Multi 3/6 light
Kommentera
-
Hornet 4or kommer alltid att finnas i min dragväska. Haft galet bra fiske på dem.Ursprungligen postat av Busterjohan Visa inläggSalmo hornet, krossar alla abborrbeten i dess väg.
Gillar att de är såpass små & sjunkande.Bara ett kast till..
Kommentera
-
Måste nog skaffa några Hornet då alla verkar tala gott om dom, är det 5cm man ska ta om man vill ha mängd fiske??
Är en inbiten Rapala fiskare och till borre just nu kör jag Rapala Clackin' Crank 53 i olika färger, Rattlin' Fat Rap RFR-4 i olika färger
Hade nästan glömt hur befriande det är att fiska, bra skit helt klart !!!
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Den stora tråden om finesse abborreav FlexHyffsad Borre 800gr1 Foto
-
Kanal: Spinnfiske - Allmänt
2026-04-29, 14:13 -
-
av FlexHar fastnat för det här fisket som är riktigt roligt och vilka fajter det blir när något större går...8 Foton
-
2025-08-31, 12:17 -
-
av TylerdurdennHar nyss köpt en stuga utanför Flen i närheten av sjön ”Valdemaren” och är sugen på att...1 Foto
-
2025-07-02, 10:52 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av daikai1, 2013-08-09, 18:02
|
1 689 svar
369 467 visningar