Tips på jerkar? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tips på jerkar?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av snOrdanger Visa inlägg
    Köp en birkan venom, kastar som en kanon och fiskar GRYMT.
    Medhåll!

Kommentera

svartzonker!

/M
      Mina Placeringar:
      2:a plats - Mälaren Mästerskapet Höstupplagan - Team Tail.
      2: plats - Fångade tävlingens näst största gädda 100+ Roslags Pike

Kommentera

Jag skulle satsa på de "vanliga". Typ buster har du ju, likaså deviator. Deviator större och freestyler är nog mina favoriter för jerkfiske. Freestyler när det ska gå långsamt, fint häng. Deviator på grunt efterleksfiske. Roliga hugg!

Man kommer långt på "vanliga" beten som kostar runt 150 spänn. Men känner du för att lägga en slant så köp nå svenskt handgjort.

Det finns många andra wobbler som funkar fint med. Det jag fyllt på lådorna med på det senaste är savagear butch, 4-play, salmo skinner, fatso och klassiska westins jätte. flera av dessa beten kör jag dock mest på trolling på djupare vatten...

Fast... med tanke på 80 grams spöet så rekommenderar jag nog lätta, lättfiskade beten. Buster jerk och salmo slider. 2 beten som definitivt ger fisk och är lätta att fiska med. Hellre få beten i flera färger än massor med olika(även fast det brukar sluta med en massa beten ändå...)
        http://mortasfiske.blogspot.com

Kommentera

Buster jerk e ju bra. Finns massor av färger att välja mellan. Ska in till butiken o kolla i helgen tänkte jag. Dom har några olika märken o modeller. Blir nog några stora skeddrag också. Fast blir nog att prova lite av varje i början känns det som.
          Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

Kommentera

Ursprungligen postat av Morta Visa inlägg

(...)

Buster jerk och salmo slider. 2 beten som definitivt ger fisk och är lätta att fiska med. Hellre få beten i flera färger än massor med olika(även fast det brukar sluta med en massa beten ändå...)
            Jag tycker egentligen det där är ett lite underligt sätt att se på saken. Vda har man för nytta av 35 färger på ett bete?... Jag anser att man klarar sig näst intill lika bra med typ max fem färger på ett bete ... bättre att ha olika modeller som fiskar på olika sätt en ett och samma i massa konstiga färger??

Så tycker jag, men jag vet ju såklart inte om det är rätt. Kanske inte finns något rätt?

Däremot ska du inte köpa massa mer beten innan du "lärt dig" de du redan köpt...

Skitfiske!

[FONT=Impact]Blogg[/FONT]

[FONT=Impact]Filmer[/FONT]

[FONT=Georgia][FONT=Impact]Kepsen på, fisk vi få![/FONT][/FONT]

Kommentera

Av dom beten jag har så är det bara esox lucius som jag inte jerkat med tidigare. Hade ett jerkset för ca 1,5 år sen som jag sålde till en polare.
              Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

Kommentera

Skulle jag börja med en tom draglåda vore det första betet jag lade i en Buster Papegoj.
                Jag har fiskat mig igenom väldigt, väldigt mycket och tycker att det är ett prisvärt och väldigt allround bete.
                Det presterar i allt från rena gyttjan till vårfiske i skärgården.
                Köp två, en Shallow och en sjunkande.
                Ursprungligen postat av boman1979
                zuckuss verkar inte vidare klipsk...hissen går inte hela vägen upp...
                :

Kommentera

Jag skule lägga til lite ACE-beten. De lägger om sin produktion från trä till plast, så de säljs ut för 98 spän. Sweet shad och Midget är självfiskande och är lackade av Kjelle Lundberg. Fat Flipper small har en mycket snävare gång, men är ofta väldigt bra, mycket belly-flash. De finns bland annat på Lundgrens.
                  Allt är mört som glimmar!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av daikai1, 2013-08-09, 18:02
                  1 690 svar
                  373 577 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg TiSo