Haspel Jerk - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Haspel Jerk

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Haspel Jerk

Jag har försökt använda sökfunktionen lite men har inte hittat det jag vill ha, jag vet inte om jag ska satsa på ett jerkspö med haspel eller ett spinnspö, spinnspöt låter ju lite bättre men jag har en högervevad rekord amb. 5000 (från 50talet) och är säkrare med haspel....vad ska jag göra

Spinn med en amb. rulle
    eller haspel med vanlig haspel ?

Jag tänker isåfall köpa
    1 busterjerk
    1 PigJr

sen 1-2drag till men vilka (ingen bulldwag) ?
    Fiskar i Nedremoälven (och lite varstans runt Örnsköldsvik

Att fiska PigJr med en haspelrulle låter som en total omöjlighet för mig. Att jerkfiska med en ambassadeur från 50-talet låter inte heller så kul, rullen kommer troligen att ge vika ganska fort.

Satsa på en ny multirulle.

Kommentera

Re: Haspel Jerk

Originally posted by shirunai
      Jag har försökt använda sökfunktionen lite men har inte hittat det jag vill ha, jag vet inte om jag ska satsa på ett jerkspö med haspel eller ett spinnspö, spinnspöt låter ju lite bättre men jag har en högervevad rekord amb. 5000 (från 50talet) och är säkrare med haspel....vad ska jag göra

Spinn med en amb. rulle
      eller haspel med vanlig haspel ?

Jag tänker isåfall köpa
      1 busterjerk
      1 PigJr

sen 1-2drag till men vilka (ingen bulldwag) ?
      Rekord-Amban är en klenod och värd en del pengar om den är i fint skick. Särskilt utomlands om du skulle lägga den på auktion..Så putsa upp den och ställ den i bokhyllan från tiden då det byggdes riktiga supergrejjor.
      Haspel begränsar ditt betesval en del då t.ex beten som behöver lite slacklina för bästa funktion kan åstadkomma lintrassel med en haspel. Dessutom får du inte samma feeling och kontroll med haspel, samt får det jobbigt och ont i fingrarna om du kastar tyngre beten.
      Satsa på ett ordentligt jerkkit med spinnrulle från början, så du inte kommer fel i starten.

Kommentera

då köper jag 1000kronors setet från willyss
        Jerkbaitset Ron Thompson Monterra då, eller måste jag vrålsatsa på setet på lundgrens
        Fiskar i Nedremoälven (och lite varstans runt Örnsköldsvik

Kommentera

Jag tror att monterra setet blir super!! räcker nog länge

Kommentera

Re: Re: Haspel Jerk

Originally posted by Men Hörrööö
            Rekord-Amban är en klenod och värd en del pengar om den är i fint skick. Särskilt utomlands om du skulle lägga den på auktion..Så putsa upp den och ställ den i bokhyllan från tiden då det byggdes riktiga supergrejjor.
            Nä, dåligt alternativ.
            jag har också en rekord och jag använder den än. Varför göra ett museiföremål av en sak som funkar som den ska? Hur det sen är att jerkfiska har jag ingen aning om så, det låter jag vara osagt hur det funkar... Kanske är inte rekorden att föredra då... jag vet som sagt inte.

Kommentera

Re: Re: Re: Haspel Jerk

Originally posted by GäddJävel
              Nä, dåligt alternativ.
              jag har också en rekord och jag använder den än. Varför göra ett museiföremål av en sak som funkar som den ska? Hur det sen är att jerkfiska har jag ingen aning om så, det låter jag vara osagt hur det funkar... Kanske är inte rekorden att föredra då... jag vet som sagt inte.
              varför riskera sin pensionsförsäkring? japsar o Jänkare hostar upp mycket deg för gamla fina rekord-ambor. och knappast mindre om några decennier. bättre slita på nya massprodukterna. kan ju räcka med att tappa den i backen o repa upp lacken så sjunker värdet grymt mycket.
              tänk på att det betalats upp till 100 kakor för gamla wobblers och annat på auktion utomlands.
              man ska använda det som är gamlat. men det finns gränser. vissa saker är för värdefulla för att riskeras numera.

Kommentera

Tja, men jag har inte sakerna för att få pengar av dem utan för att använda dem.
                Appropå gamla wobblers så hittade jag en cool en på vinden. Ska fota den och scanna in så får ni se.

kommer imorgon

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av daikai1, 2013-08-09, 18:02
                1 690 svar
                373 099 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg TiSo