Val av jerkbeten??? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Val av jerkbeten???

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Val av jerkbeten???

Har nyss inhandlat ett jerkset ..tänkte köpa på mig några bra beten typ 4-5st men finns ju en miljon att välja på .Nån som har några bra tips på några bra allround beten ?som funkar höst,vår,sommar...helt nybörjare

salemon slider är lätt jerkat å fångar bra
    buster jerk lika så
    nu får jag säkert en massa på hopp om att det finns andra beten med !
    JERK ÄR ETT DYRT TRÄSK Å FASNA I
    <iframe src="http://www.facebook.com/plugins/likebox.php?href=http%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2Fp latform&amp;width=292&amp;colorscheme=light&amp;sh ow_faces=true&amp;stream=true&amp;header=true&amp; height=427" scrolling="no" frameborder="0" style="border:none; overflow:hidden; width:292px; height:427px;" allowTransparency="true"></iframe>

Kommentera

Big Bandit! Lättfiskad och bra.

Kommentera

McTail, fungerar hela tiden överallt i princip! Kontakta Svartzonker här på FS så ska han säkert kunna ordna någonting...

[FONT=Impact]Blogg[/FONT]

[FONT=Impact]Filmer[/FONT]

[FONT=Georgia][FONT=Impact]Kepsen på, fisk vi få![/FONT][/FONT]

Kommentera

salmo slider(aborr å mörtfärg), buster jerk(naturtrogna wolfcreek färgerna), å en zam z tail( ålandsfärgen å tånglake). Lättfiskade beten som levererar. Zam z tailen spinner du bara hem med lååååååååååååååååååååååååååååååååååånga spinnstopp. Färger som är bra är dom man tror på själv, mina favvosar ovan som funkat bra i mälaren.
          pripps blå -en klass för sej

Kommentera

big bandit är inget bra ny börjar bete
            jag fiskar typ bara sånna nu på hösten men är det första ajg skulle rekomen dera
            sonker är bra men dyra
            om man vill ha lite olika fäger så plast beten är nog bäst å börja med
            om han nu inte gillar jerk så ärdet ju inte så stor förlust om dom hamnar i ett skåp!
            JERK ÄR ETT DYRT TRÄSK Å FASNA I
            <iframe src="http://www.facebook.com/plugins/likebox.php?href=http%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2Fp latform&amp;width=292&amp;colorscheme=light&amp;sh ow_faces=true&amp;stream=true&amp;header=true&amp; height=427" scrolling="no" frameborder="0" style="border:none; overflow:hidden; width:292px; height:427px;" allowTransparency="true"></iframe>

Kommentera

uppsalakille;581219]big bandit är inget bra ny börjar bete
              jag fiskar typ bara sånna nu på hösten men är det första ajg skulle rekomen dera
              sonker är bra men dyra
              om man vill ha lite olika fäger så plast beten är nog bäst å börja med
              om han nu inte gillar jerk så ärdet ju inte så stor förlust om dom hamnar i ett skåp![/QUOTE]

Kunde inte ha sagt det bättre själv
              pripps blå -en klass för sej

Kommentera

Jag kan rekomendera ett bete som funkar överallt, oavsett årstid, Buster Jerk - Oliver Twist! Satans bra bete!

Kommentera

många av träbetena är mer lättfiskade än vad plastbeten är i början då de tar mer motstånd och blir då lite lättare att hålla kontakt med.Man är inte van i början vid att ha ett bete som glidr i vattnet utan motstånd.när jag ser tillbaxs på när jag började fiska jerkbait så måste jag säga att buster var den som var jobbigast att hålla kontakt med.Salmo slider är ett bättre nybörjaralternativ anser jag.Finns en mängd andra beten med.Min rekommendation är att du ringer PA på lundgrens fiske och ber honom om tips.Han är nog den som har flest modeller på jerkbaits att sälja i landet och han kommer med all säkerhet ge dig bra tips.Vad de flesta av oss som jerkfiskar glömmer är att välja annat än vanliga gliders.jerkbait är mer än buster.De flesta av oss har kommit in i träsket med en buster i änden från början och det är ett bra bete då gäddan är i stöten men det finns så mycket mer och många härinne som missar det för att de fiskar buster och bara buster.

Kommentera

Tycker 4play från savagear är jävligt gött att dra på ibland då man inte får nåt på de andra jerksen. Men det är ju ett swimbait, går ju iofs att jerka med antar jag. Den är iaf lätt att fiska. Veva in den, sen långa vevstopp, precis som Zam som pripps beskrev. Hugget kommer oftast i vevstoppet

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av daikai1, 2013-08-09, 18:02
                    1 690 svar
                    373 681 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg TiSo
                    av TiSo